Advertisement

Satu Mare - Oar
Home Infrastructură Autostrada Ploieşti – Braşov va fi construită în perioada 2019-2022

Autostrada Ploieşti – Braşov va fi construită în perioada 2019-2022

Guvernul a adoptat proiectul de Hotărâre privind Studiul de fundamentare pentru construcţia autostrăzii Ploieşti – Braşov, care prevede realizarea acesteia începând din 2019, cu o durată de patru ani.

Premierul Viorica Dăncilă a anunţat că autostrada Ploieşti – Braşov este primul proiect care va fi realizat în parteneriat public privat, procedurile de atribuire urmând să înceapă din luna septembrie.

„Studiul de fundamentare a fost întocmit în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr. 39 din 2018 privind parteneriatul public privat. Din luna septembrie vor începe procedurile de atribuire şi dialogul competitiv cu investitorii, astfel încât până la sfârşitul anului să aibă loc şi semnarea acestui contract, iar această investiţie a fost identificată drept obiectiv prioritar în cadrul Masterplanului general de transport al României”, a declarat purtătorul de cuvânt al Executivului, Nelu Barbu.

Autostrada, în lungime de aproximativ 107 km, va realiza legătura cu municipiul Braşov, traversând axa turistică Sinaia – Buşteni – Azuga – Predeal.

Durata de proiectare şi de execuţie a autostrăzii este stabilită la maximum 4 ani, cu începere din anul 2019, durata de operare de către investitorul privat este de 20 de ani, iar costurile totale estimate aferente realizării acestei investiţii se ridică la aproximativ 1,36 miliarde euro.

Nelu Barbu a adăugat că în studiul de fundamentare pentru autostrada Ploieşti – Braşov sunt prevăzute şi bonificaţii din partea statului dacă lucrările de execuţie se finalizează în avans, dar şi penalităţi pentru o eventuală întârziere.

„Aşa cum este prevăzut în legislaţie, partenerul public adică statul va contribui cu 25%, iar partenerul privat cu 75% din costul investiţiei şi costurile de întreţinere şi operare. În acest studiu de fundamentare sunt prevăzute bonificaţii din partea statului dacă lucrările se execuţie se finalizează în avans, dar şi penalităţi pentru întârzieri. Mai exact, în situaţia devansării lucrării perioadei de 48 de luni aferentă lucrărilor de proiectare şi de execuţie, partenerul privat va primi din partea partenerului public o sumă de succes echivalentă cu ponderea, într-un an, a perioadei de devansare, valoarea totală a primei de succes fiind 100 de milioane de euro pe an. În situaţia întârzierii finalizării perioadei de proiectare şi execuţie, partenerul privat pe plăti partenerului public o amendă corespunzătoare ponderii în an a perioadei de întârziere, amenda anuală fiind de 100 milioane de euro”, a precizat purtătorul de cuvânt al Guvernului.

În luna iunie 2018, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a anunţat sistarea acordului cu Banca Mondială pentru construcţia segmentului de autostradă Comarnic – Braşov, proiectul urmând să fie realizat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere în parteneriat public-privat.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Timișoara - Moravița
Infrastructură

CNAIR pegătește lansarea licitației pentru primul lot al Autostrăzii Timișoara – Moravița

Documentația pentru proiectarea și execuția primului tronson (RemeteaMare – Jebel) de pe...

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...