Advertisement

dunlop
Home Miscellanea Business Goodyear vinde marca Dunlop către Sumitomo, pentru 701 milioane de dolari

Goodyear vinde marca Dunlop către Sumitomo, pentru 701 milioane de dolari

Ca parte a planului său de transformare „Goodyear Forward”, The Goodyear Tire & Rubber Company a anunțat vânzarea mărcii Dunlop către Sumitomo Rubber Industries (SRI). Această tranzacție strategică, evaluată la 701 milioane dolari, include active și drepturi de marcă în regiunile Europa, America de Nord și Oceania, excluzând anvelopele pentru motociclete și anumite activități comerciale specifice.

Vânzarea Dunlop este un pas cheie în reorganizarea portofoliului Goodyear, care își propune să-și concentreze resursele pe mărcile de bază, reducând în același timp datoria.

„Această tranzacție ne permite să maximizăm valoarea pentru acționarii noștri și să ne poziționăm pentru o creștere durabilă”, a declarat Mark Stewart, CEO al Goodyear. La rândul său, Christina Zamarro, vicepreședinte executiv și director financiar al companiei, a subliniat, de asemenea, importanța acestei tranzacții: „Am desfășurat un proces riguros pentru a optimiza valoarea acestei vânzări și lucrăm îndeaproape cu SRI pentru a asigura o tranziție fără probleme pentru clienții din marca Dunlop”.

Vânzarea mărcii Dunlop include:
– 526 de milioane de dolari pentru marca în sine și proprietățile intelectuale asociate.
– 105 milioane de dolari costuri de tranziție, acoperind suportul logistic și planificarea.
– achiziția de către Sumitomo Rubber Industries a stocurilor existente de anvelope Dunlop, operațiune estimată la 70 de milioane de dolari.

Goodyear va continua să producă și să distribuie anvelope Dunlop pentru segmentul consumatorilor din Europa cel puțin până la sfârșitul anului 2025, în baza unui acord de tranziție. În plus, un al doilea acord prevede că Goodyear va furniza SRI un număr de 4,5 milioane de anvelope Dunlop pe an pe o perioadă de cinci ani.

În plus, Goodyear licențiază mărcile Dunlop pentru anvelopele comerciale (vehicule grele) în Europa și își păstrează drepturile exclusive pentru anvelopele pentru motociclete pe piețele europene și din Oceania.

În 2023, vânzările de anvelope Dunlop pentru consumatori au generat 532 de milioane de dolari, în timp ce segmentele de anvelope comerciale și de specialitate au adus 201 de milioane de dolari și, respectiv, 22 de milioane de dolari. Această repoziționare strategică va permite Goodyear să își consolideze atenția asupra mărcilor sale emblematice și să investească în inițiative cheie de transformare, în special în cele planificate ca parte a planului „Goodyear Forward”.

Finalizarea tranzacției este așteptată până la jumătatea anului 2025, sub rezerva aprobării de către instituțiile de reglementare. Goodyear intenționează să folosească fondurile pentru a-și reduce datoria și pentru a-și finanța inițiativele de creștere. Prin această operațiune, producătorul își afirmă dorința de a se adapta la provocările industriei globale a anvelopelor, asigurând în același timp crearea de valoare durabilă pentru acționarii săi.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Două ”super grupuri”, conduse de Tesla și Mercedes Benz, încearcă să evite amenzile pentru depășirea emisiilor

 

MIPE își extinde parcul auto cu 16 SUV-uri hibride, finanțate din fonduri europene

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Directorii generali
Business

Directorii generali sunt optimiști în privința perspectivelor de creștere în 2025

Directorii generali (CEO) din lume se declară optimiști în privința creșterii în...

Business

(A) Costurile asociate cu instalarea unei spălătorii auto self-service: la ce să te aștepți?

Deschiderea unei spălătorii auto self-service poate fi o investiție profitabilă pe termen...

BusinessIndustrie auto

Industria auto din UE solicită pentru 2025 retragerea amenzilor pentru exces de emisii de CO2

Industria auto europeană consideră că tranziţia către vehicule verzi este ireversibilă. Reprezentanții...

Business

JOST confirmă oficial achiziția Hyva

JOST confirmă oficial achiziția Hyva, un specialist global în soluții hidraulice pentru...