Germania va extinde taxa de drum pentru camioane şi autoturisme

Guvernul german a adoptat un proiect de lege care vizează extinderea taxei pentru camioane începând din vara anului următor.



Proiectul de lege pentru modificarea taxei federale de drum pentru camioane prevede o extindere în trei etape, transmite AFP, preluată de Agerpres.

De la 1 iulie 2015, taxa de trecere pentru camioane va fi extinsă pentru încă aproximativ 1.100 km de drumuri naționale. Începând de la 1 octombrie 2015, taxa se va aplica și camioanelor cu o masă maximă autorizată de minimum 7,5 tone. În sfârșit, proiectul prevede extinderea taxei pentru camioane la toate drumurile principale din Germania începând din 2018.

În prezent, această taxă nu vizează decât camioanele cu o masă maximă autorizată de peste 12 tone și nu este în vigoare decât pentru 12.800 de kilometri de autostradă și 1.200 de kilometri de drumuri naționale din Germania.

“Extinderea și aprofundarea taxei pentru camioane va aduce venituri suplimentare de aproximativ 875 milioane de euro numai în cursul actualei legislaturi”, a informat într-un comunicat ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, adăugând că aceste fonduri suplimentare ar urma să fie investite în întreținerea infrastructurilor rutiere.

În 2013, taxa pe camioane a adus Germaniei 4,4 miliarde de euro.

Extinderea taxei la mai multe drumuri naționale și la mai multe vehicule ‘va afecta în special companiile germane de transport și mai ales întreprinderile mici și mijlocii’, a apreciat președintele Federației constructorilor germani de automobile, VDA, Matthias Wissmann. Potrivit acestuia, camioanele germane suportă deja 85% din taxele colectate de pe cele patru autostrăzi pentru care există o taxă.

Ministerul german al Transporturilor urmează să prezinte în curând în Consiliul de miniștri și un mult-așteptat proiect privind introducerea unei taxe de drum pentru autoturisme, care nu există în prezent în Germania, sub forma unei vignete electronice, care ar urma să fie obligatorie din 2016. Alexander Dobrindt intenționează să-i scutească pe automobiliștii străini de la plata vignetei pentru drumurile naționale, dar nu și pentru autostrăzi, în timp ce automobiliștii germani vor fi taxați pentru ambele categorii de drumuri, însă vor putea deduce banii plătiți din impozitul auto pe care îl achită în fiecare an.

Adaugati comentariu