Olanda se va alătura Austriei care a trimis deja o sesizare Curţii Europene de Justiţie (CEJ) privind introducerea, din 2019, a unei taxe pentru toate vehiculele care circulă pe drumurile şi autostrăzile din Germania.
Potrivit ministerului olandez al Transporturilor, Guvernul de la Haga informase deja Austria în legătură cu intenţia sa, atunci când reprezentanţii Vienei au sesizat CEJ, în octombrie.
Olanda susţine că intenţia Berlinului privind introducerea unei taxe pentru toate autoturismele care circulă pe autostrăzile din Germania este discriminatorie şi nu respectă principiile liberei circulaţii. Concret, reglementarea ar încălca legislaţia UE deoarece îi dezavantajează doar pe şoferii străini care utilizează drumurile din Germania.
Parlamentul german a aprobat recent un act normativ privind intrducerea unei taxe de drum, care ar urma să se aplice începând din 2019, pentru 13.000 km de autostrăzi şi 39.000 de kilometri de drumuri federale.
Nivelul taxei va varia în funcţie de criteriile de mediu, astfel că autoturismele care poluează mai puţin vor plăti o taxă mai mică. Nivelul maxim al taxei pentru un vehicul înmatriculat în străinătate va fi de 130 de euro (154,21 dolari) pe an. Vehiculele înregistrate în Germania vor plăti şi ele această taxă, care va putea fi însă dedusă din taxa anuală pe autovehicul, astfel că şoferii străini vor fi, efectiv, singurii care vor plăti noua taxă.
Pentru şoferii străini, legea prevede costuri mai mici pentru vignetele pe durate scurte care cel mai probabil vor fi utilizate de vizitatori, preţurile variind între 2,50 şi 25 de euro pentru o vignetă valabilă 10 zile, în funcţie de cât de poluant este automobilul, şi între 7 şi 50 de euro pentru o vignetă valabilă două luni.
Ministerul Transporturilor din Olanda estimează că, pentru şoferii olandezi, costurile se ridică la 60 – 100 de milioane de euro pe an.
Comisia Europeană a arătat că este pregătită de mediere, după ce Austria a sesizat Curtea Europeană de Justiţie.
Comentați?