Berlinul și Bruxelles-ul au ajuns la un acord în disputa privind interzicerea mașinilor noi cu motoare cu ardere internă. Acordul permite utilizarea e-combustibililor pentru alimentarea autovehiculelor și după anul 2035, cu condiția ca aceștia să fie neutri în privinţa emisiilor de carbon.
„Am găsit un acord cu Germania cu privire la viitoarea utilizare a e-combustibililor pentru alimentarea mașinilor”, a scris pe Twitter vicepreședintele Comisiei Europene, Frans Timmermans.
„Vom lucra acum la adoptarea standardelor de CO2 pentru reglementările ce vizează sectorul auto cât mai curând posibil, iar Comisia va veni rapid cu măsurile legale necesare”, a mai precizat acesta.
Ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, care a susținut acest amendament, a subliniat că „vehiculele noi cu motoare cu ardere internă pot fi înmatriculate după 2035 dacă sunt alimentate exclusiv cu combustibili neutri din punctul de vedere al CO2”.
Parlamentul European a aprobat, în februarie 2023, printr-un vot final, un proiect de regulament care pune punct vânzării de automobile noi echipate cu motoare termice începând din 2035, ca parte a pachetului „Pregătiţi pentru 55”.
Noua legislaţie stabileşte calea de urmat pentru a reduce la zero emisiile de dioxid de carbon pentru autoturismele şi vehiculele utilitare uşoare noi până în 2035. Este vorba de un obiectiv aplicabil întregului parc de vehicule de la nivelul Uniunii ce presupune reducerea cu 100% a emisiilor de CO2 produse de autoturismele şi camionetele noi, comparativ cu 2021. Obiectivele intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 au fost fixate la 55% pentru autoturisme şi 50% pentru camionete.
Însă Ministerul german al Transporturilor a surprins alte ţări, luna aceasta, depunând obiecţii de ultim moment.
Cererea principală a ministerului german era ca UE să permită vânzările de maşini noi care funcţionează cu e-combustibili și după 2035. Marţi, instituţia a declarat că a luat legătura cu Comisia Europeană pentru a încerca să găsească o soluţie cu privire la o chestiune care este urmărită îndeaproape de puternica industrie auto din Germania.
E-combustibilii sunt obţinuţi prin sintetizarea emisiilor de CO2 captate şi a hidrogenului produs folosind electricitate fără CO2. Aceștia nu sunt încă produși la scară largă. Un studiu publicat marţi de Institutul de Cercetare Climatică din Potsdam a constatat că toate proiectele planificate de e-combustibili la nivel mondial ar produce doar suficient combustibil pentru a acoperi 10% din cererea Germaniei de utilizare a e-combustibililor în aviaţie, transport maritim şi produse chimice în următorii câţiva ani.
CITEȘTE ȘI:
Bugetul programului Rabla Plus pentru persoane juridice a fost epuizat în 4 ore
Vitesco Technologies, cifră de afaceri de peste un miliard de euro cu componente EV
Comentați?