Gaz-24-02 este cel mai ciudat troleibuz din lume

Te-ai întrebat vreodată cum arată cel mai ciudat troleibuz din lume? L-am căutat noi pentru tine și iată-l: un Gaz-24-02, adică o Volga cum nu se poate mai rusească și mai... electrică.
Cel mai ciudat troleibuz Volga floteauto.ro

Cândva, demult, troleibuzele erau considerate mijloacele de transport în comun ale viitorului. Nici nu e de mirare: nu poluează, nu au nevoie de baterii costisitoare, încălzesc interiorul în cel mai scurt timp… De fapt, singura problemă este că nu te poți abate de la traseu, dar în cazul transportului în comun nici nu e nevoie.

➡ Aceasta este Volga – salvare! 💡

Ce te faci, însă, când convertești un autoturism la troleibuz? În cazul ucrainenilor, profiți de cea mai lungă linie din lume, care se întinde pe 84 km, în zona Crimeei și leagă Simferopol de Yalta. Linia de troleibuze este și astăzi funcțională, și o poți folosi pe toată lungimea, plătind un bilet în valoare de numai 3 euro, în timp ce taxiul te-ar costa aproximativ 20 de euro.

Volga, cel mai ciudat troleibuz din lume - floteauto.ro

Sigur, cablurile au fost trase pe vremea URSS-ului, dar, pe atunci, zona nu era la fel de dezvoltată, iar troleibuzele circulau mai mult goale și consumau mult curent inutil. Așa că pasul următor a fost înlocuirea lor cu microbuze ”cu antene”, iar un grup de studenți a dus ideea și mai departe, transformând o banală Volgă în cel mai ciudat troleibuz din lume.

Cel mai ciudat troleibuz: o lună de muncă

Au luat un exemplar dintr-un cimitir de mașini, i-au scos motorul pe benzină și i-au adaptat un întreg sistem de propulsie provenit de la un troleibuz casat. Sigur, înălțimea mică a făcut necesară prelungirea antenelor, iar tot procesul de conversie a durat puțin peste o lună. S-a încheiat în octombrie 1982, iar taxiul cu antene a pornit pe traseu.

Actualmente, exemplarul nu mai există decât în imagini de arhivă, dar ideea de troleibuz a început să prindă tot mai tare… din nou. De fapt, camioanele au început să fie convertite în vehicule hibrid, diesel și electric, adaptându-li-se sisteme de alimentare de la liniile electrice de pe șosele. Sunt șoselele electrice o soluție viabilă, sau o investiție inutilă? Vezi aici!

via facebook Muzeului Tehnic Phaeton

Adaugati comentariu