Deocamdată, Freightliner Inspiration Truck nu poate fi achiziționat de companiile interesate de a avea în flotă camioane care se conduc singure… Însă pentru Daimler, dar și pentru lumea transporturilor de marfă, este un moment crucial, care putem spune că marchează intrarea oficială în era camioanelor autonome.

În cadrul unui eveniment ținut la circuitul Las Vegas Motor Speedway, din Nevada, guvernatorul Brian Sandoval a inaugurat, împreună cu Dr. Wolfgang Bernard, membru al board-ului diviziei Trucks & Buses din cadrul Daimler AG, primul tir autonom omologat pentru drumurile publice din SUA. Punctul culminant al ceremoniei a însemnat montarea plăcuței de înmatriculare, care garantează dreptul legal de a circula al prototipului Freightliner Inspiration.
Conform oficialilor Daimler, tehnologia lui Freightliner Inspiration Truck (care a fost testată intensiv pe un circuit din Germania în prealabil) va duce la reducerea drastică a riscurilor de accidente, va îmbunătăți economia de combustibil, în paralel reducând poluarea și va asigura un comportament exemplar al vehiculului în trafic.

Pentru moment, funcțiile de conducere autonomă ale tirului Freightliner Inspiration Truck sunt limitate la utilizarea doar pe autostradă, iar șoferul este atenționat să intervină în anumite situații, pentru a prelua controlul vehiculului. De asemenea, camionul autonom nu e conceput pentru a depăși vehiculele mai lente sau pentru a face alte manevre, așa încât prezența șoferului rămâne necesară într-un grad foarte mare – însă sistemul de conducere autonomă va însemna scăderea gradului de oboseală a șoferului, deci posibilitatea de a parcurge mai mulți kilometri într-o zi.
Practic, sistemul Highway Pilot constă dintr-o serie de senzori și camere de filmat, care există deja pe mașinile actuale într-o formă sau alta. Combinând sisteme precum asistența la depășirea involuntară a benzii (Lane Stability) sau pilotul automat adaptiv (care controlează viteza și încetinește sau accelerează automat vehiculul, în funcție de vehiculele din față) cu sisteme de evitare a accidentelor, precum frânarea de urgență la identificarea unei situații periculoase sau identificarea semnelor de circulație, Highway Pilot vrea să demonstreze că tehnologia vehiculelor autonome de transport marfă este nu doar viabilă, ci aduce și multe avantaje.
De altfel, organismul guvernamental american National Highway Traffic Safety Administration a încadrat Freightliner Inspiration Truck în categoria ”Level 3” pentru vehicule autonome, ceea ce înseamnă un grad mare de siguranță al acestui tir autonom. Daimler dorește ca, în cadrul testelor în condiții reale, să demonstreze cât mai clar avantajele pe care noua tehnologie le va aduce din punct de vedere al costurilor totale de operare, fiind de așteptat ca tirurile autonome să aibe foarte curând un impact important asupra domeniului logisticii din SUA.
Comentați?