Franța comandă primele trenuri cu hidrogen. Contract de 190 mil. euro

Regiunile franceze Auvergne-Rhône-Alpes, Bourgogne-Franche-Comté, Grand Est și Occitanie lansează prima comandă de trenuri cu hidrogen din Franța. Această comandă reprezintă un pas istoric în reducerea emisiilor de bioxid de carbon în industria feroviară, în beneficiul pasagerilor și al regiunilor respective, precum și în dezvoltarea ecosistemului bazat pe hidrogen și a unei industrii feroviare promițătoare pentru viitor.
trenuri cu hidrogen

Acționând în numele celor patru regiuni, SNCF Voyageurs a făcut o comandă către Alstom pentru primele 12 trenuri electrice cu sistem dual de alimentare electric – hidrogen (plus două unități opționale) din gama Coradia Polyvalent pentru Régiolis, dezvoltate de Alstom.

Contractul valorează în total aproape 190 de milioane de euro. Această inovație marchează o revoluție autentică în mobilitatea feroviară. Fiind o premieră în Franța, acest contract va contribui la atingerea obiectivelor de tranziție energetică de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră și poluarea fonică, ambiție susținută de guvernul francez prin planul său de adoptare a hidrogenului lansat în iunie 2018. Este pe deplin în conformitate cu programul PLANETER de reducere a impactului asupra mediului exercitat de soluțiile de mobilitate regională ale SNCF Voyageurs, pornind de la convingerea că introducerea mai multor TER (trenuri regionale expres) poate reduce semnificativ emisiile de CO2. Alte regiuni franceze și-au exprimat deja interesul de a participa la a doua fază a proiectului.

Această comandă oficială din partea autorităților franceze pentru trenuri alimentate cu hidrogen este rezultatul a doi ani de eforturi comune ale susținătorilor proiectului. Trenul Coradia Polyvalent echipat cu dublă alimentare cu energie electrică întrunește cerințele rețelei feroviare franceze și are o autonomie de până la 600 de km pe secțiunile neelectrificate. Trenul, cu patru vagoane și o lungime de 72 de metri, are o capacitate totală de 218 locuri și dispune de aceleași performanțe dinamice și nivel de confort ca ale versiunii hibride electric-diesel.

Aproape 400 de trenuri Coradia Polyvalent cu alimentare hibridă electric-diesel și respectiv 100% electrice au fost comandate de regiuni franceze din anul 2011. Dezvoltarea și producerea trenurilor Coradia Polyvalent asigură peste 2000 de locuri de muncă în Franța pentru Alstom și furnizorii săi. Șase din cele 15 unități Alstom din Franța sunt implicate în proiect: Reichshoffen (regiunea Bas-Rhin) pentru proiectare și asamblare, Ornans (Doubs) pentru motoare, Le Creusot (Saône-et-Loire) pentru boghiuri, Tarbes (Hautes-Pyrénées) pentru sisteme de tracțiune, Villeurbanne (Rhône) pentru componente electronice on-board și Saint-Ouen (Seine-Saint-Denis) pentru design.

„Franța are tot ce îi trebuie pentru a deveni un campion al hidrogenului: guvernul francez este pe deplin angajat să transforme această ambiție în realitate. Vom acoperi 47 de milioane de euro din costurile de dezvoltare ale primului tren regional alimentat cu hidrogen, din Franța. Sunt încântat că acest sprijin a permis celor patru regiuni partenere să-și confirme comanda pentru primele 14 trenuri”, a declarat Jean-Baptiste Djebbari, ministrul delegat pentru transporturi, Ministerul francez pentru Tranziție Ecologică.

„Această comandă marchează un pas istoric și concret către o mobilitate curată, prin lansarea unei noi soluții feroviare cu zero emisii directe. Hidrogenul a devenit o soluție concretă pentru a ajuta regiunile să realizeze tranziția lor energetică. Suntem mândri de angajamentul nostru față de această direcție și de adăugarea acestei tehnologii la gama de soluții dezvoltate pentru regiunile noastre prin programul nostru PLANETER. Această comandă este rezultatul mai multor ani de muncă alături de autorități și producător, realizată prin angajamentul și expertiza echipelor noastre din materialul rulant și departamentele TER, pentru a dezvolta un tren cu hidrogen care să răspundă nevoilor din regiunile noastre”, a spus Christophe Fanichet, CEO, SNCF Voyageurs.

 

CITEȘTE ȘI:

Un pas înainte pentru reabilitarea Podului peste Braţul Borcea

Propunerile premierului Florin Cîţu care vizează Sărbătorile de Paști ortodoxe

Contractul de proiectare pentru Autostrada Unirii a fost semnat

 

Adaugati comentariu