Fostul ministru al Transporturilor, la ora bilanțului. Ce a realizat în domeniul rutier

Decretul privind numirea noului ministru al Transporturilor, Sorin Bușe, a fost publicat astăzi în Monitorul Oficial. Premierul Dan Cioloș și-a motivat decizia de înlocuire a lui Dan Costescu prin faptul că dorește să fie accelerată activitatea pe execuția proiectelor de autostrăzi, dar și reforma la CNADNR.



suceava

„La Transporturi, vreau să accelerăm activitatea (…) pe execuția proiectelor de autostrăzi, proiectele care sunt acum în execuție și unde lucrurile n-au evoluat suficient de bine. Reforma la Compania Națională de Autostrăzi și de Drumuri pe care o cer de câteva luni, unde știu că s-au făcut progrese, dar nu suficient de rapid și totodată pregătirea de noi proiecte. Suntem aici tocmai pentru că am preluat guvernarea fără proiecte pregătite pentru perioada bugetară 2014-2020. Sunt unele proiecte care au început să fie pregătite, dar trebuie să accelerăm aici ritmul tocmai ca în anii următori să avem ce să implementăm”, a precizat Dan Cioloș.

Astăzi, fostul deținător al portofoliului Transporturilor, Dan Costescu, a realizat bilanţul activităţii sale, din care vom selecta măsurile întreprinse în domeniul rutier.

CNADNR

Proiecte lansate/relansate (deblocate)

1.Autostrada Sebeş – Turda

  • Loturile 1, 3 şi 4: realizare exproprieri, emitere Ordin de ministru şi Autorizaţie de Construire

“În acest moment, după mai bine de 3 ani, au fost deblocați zeci de km de autostradă. Mobilizarea constructorului atinge maximul în 2 săptamani“, a explicat Dan Costescu.

2.Autostrada Lugoj-Deva

  • Eforturi susţinute pentru revizuirea Acordului de Mediu
  • La Lotul 2: finalizarea expertizei tehnice
  • Pe Lotul 3 se constată o îmbunătăţirea a ritmului de execuţie: Autorizaţie de construire pentru Ecoductul km 57+710 pe sectorul A
  • Lotul 4, din cele 4 secţiuni, două sunt in executie şi două sunt in curs de obtinere a autorizaţiilor. Termen iulie.

3. Autostrada Sibiu – Piteşti

  • Grafice clare de execuţie pentru realizarea Studiului de Fezabilitate (SF)
  • Forajele/investigaţiile geotehnice au început în luna mai
  • Numărul de utilaje pentru pentru foraje/ investigaţii geotehnice a crescut luna următoare
  • Predare SF capete autostrada 15 iulie
  • SF final 15 decembrie
  • Termen final pentru autostrada SIBIU-PITEŞTI – 2021
  • Termenele au fost devansate cu cca 20 de luni

“Este un exemplu clar de contract care odată anulat ar fi indus întârzieri cu noua licitaţie de până la 24 luni. CNADNR, prin monitorizare strictă a acestui proiect, iniţial eşuat, a reuşit salvarea sa, asumându-şi eventuale întârzieri maxime de 2-3 luni”, a afirmat Dan Costescu.

4.Autostrada Oraştie – Sibiu, Lot 3 (Cunţa-Sălişte)

  • Reconstrucţia celor 200 m a început în aprilie
  • Premieră: Lucrări executate în regie proprie de CNADNR
  • Termen pentru reluarea circulaţiei – septembrie 2016
  • Expertiza pentru întreg lotul 3

5.Progresul la alte obiective

  • Gilău – Nădăşelu – au fost scoase din fondul forestier 7,45 ha de pădure pentru continuarea lucrărilor – 1 martie. ”Lucrările se desfăşoară în regimul cel mai accelerat dintre toate şantierele în curs”, spune Dan Costescu
  • Autostrada Braşov – Borş, Tronsonul Ogra – Câmpia Turzii – a fost emis Ordinul de începere a lucrărilor/ 3 loturi- 4 mai
  • Autostrada Bucureşti – Braşov, tronsonul Bucureşti – Ploieşti (3 km) lansat – a început proiectarea în februarie
  • Semnarea contractului „Construcţia Variantei de Ocolire Mihăileşti – Relicitare (POIM şi Bugetul de stat)
  • Semnarea contractului „Proiectare şi execuţie pentru realizarea autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Sectiunea 2A:
    Ogra – Câmpia Turzii, Lotul 2, Iernut – Cheţani, km 3+600 – km 21+500”
  • Finalizarea proiectului „Asistenţă tehnică pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru varianta de ocolire Galaţi”.
  • Desemnarea firmei câştigătoare pentru „Proiectare şi execuţie Pasaj suprateran pe DJ 602, Centura Bucureşti – Domneşti”. Lucrarea a fost blocată încă o dată de contestaţii.
  • Reluarea lucrărilor de execuţie aferente construcţiei Variantei de Ocolire Târgu Mureş
  • Semnarea contractului de proiectare şi execuţie a Autostrăzii Braşov – Tg. Mures – Cluj – Oradea, Sector 3A: Cluj Vest (Gilău) – Mihăieşti, km 0+000 – km 25+500, tronson 3A2, km 8+700 – km 25+500”
  • Emiterea Autorizaţiei de Construire şi a Ordinului de Începere a Lucrărilor pentru „Execuţie lucrări realizarea Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, sector 1C Târgu Mureş – Ogra Lotul 2: Ungheni – Ogra” în lungime de 10,105 km.
  • A fost dat în folosinţă Podul rutier peste Oituz. „Construcţia Podului rutier peste Oituz la Poiana Sărată pe DN 11 km 90+450”
    Execuţia lucrărilor de montare a separatoarelor de sens pe DN 1
  • Exproprieri suplimentare şi emiterea Autorizaţiei de construire pentru Centura Municipiului Bucureşti între DN7 si A1
  • Finalizarea lucrărilor rest de executat aferente obiectivului «Pasaj denivelat pe Varianta de Ocolire Arad peste liniile CF Brad – CF Curtici – DJ 709B»
  • Podul Giurgiu peste Dunăre (stadiu de execuţie 84%, data de finalizare: noiembrie 2016)

6.Licitaţii finalizate până la sfârşitul anului 2016

  • Autostrada Nădăşelu- Mihăieşti – Suplacu de Barcău
  • Braşov – Comarnic Loturile 1 şi 5

7.Investiţii demarate în mandat

  • Drum expres Ploieşti – Buzău – Bacău – Paşcani (SF+PT)
  • Autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni (revizuire SF)
  • Pod Ungheni (PT + execuţie)
  • Bucureşti – Centura Sud (PT+ execuţie)
  • Varianta Ocolitoare Bacău

Reforma CNADNR

  • cea mai mare restructurare de la înfiinţarea CNADNR
  • au fost eliminate 68 de funcţii de conducere
  • au fost introduse departamentele de proiectare şi control (ca departamente vitale pentru noua companie de investiţii)
  • au fost create Unităţi de Implementare a Proiectelor la nivel local
  • s-a asigurat tranziţia spre separare activitate investiţii/mentenanţă
  • au fost scoase la concurs 60 de posturi de specialist, pentru a transparentiza procesul de angajare şi a crea un nucleu de profesionisti pentru noua companie)

“Textul OG de separare a CNADNR în două companii separate de Investiţii şi de Mentenanţă este deja elaborat, fiind programat pentru prezentarea în vederea aprobării în Guvern în august a.c. În baza acestei Ordonanţe, România poate operaţionaliza în acest an Compania de Investiţii Rutiere”, a precizat Dan M. Costescu

Proiecte pentru simplificarea legislaţiei şi îmbunătaţirea activităţii

  • OUG 7/2016 pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură – a simplificat procesele de avizare şi eliberare a autorizaţiilor de construire scurtând perioadele de implementare a proiectelor cu până la 6 luni
  • OG x/2016 privind unele măsuri financiare pentru accelerarea implementarii proiectelor de infrastructură (textul Ordonanţei este finalizat şi avizat pe circuitul MT. Se află în curs de avizare la ministerele de specialitate şi este planificat pentru aprobare în Guvern în luna iulie 2016)
  • Aprobarea şi implementarea Master Planului General de TransporturiPromovarea transportului intermodal de marfă
  • Modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 84/2003 (înfiinţarea CNADNR)

 

FONDURI EFSI

  • Promovarea celor 16 proiecte ce vizează toate modurile de transport pentru a primi finanţare prin fondurile EFSI (planul Juncker).

“La conferinţa TEN-T Days de la Rotterdam, România a fost ţara cu cel mai mare număr de proiecte propuse dintre toate ţările europene (16 din 70)”, afirmă Dan Costescu

Proiectele în domeniul rutier sunt:

  • Autostrada Craiova – Piteşti – 121 km;
  • Centura Sud Bucureşti, la profil de autostradă – 48 km;
  • Mentenanţa autostrăzilor Bucureşti – Constanţa (A2) şi Bucureşti – Piteşti (A1).

 

 

Adaugati comentariu