Ford Pro a anunțat îmbunătățiri semnificative și creșterea productivității pentru Transit (model 2024). Modificările aduse celui mai bine vândut vehicul comercial de marfă din lume își propun să ajute companiile să-și optimizeze operațiunile.
Ford Transit și E-Transit fac un pas major în față în ceea ce privește caracteristicile de conectivitate și capacitatea OTA (over-the-air) de actualizare Ford Power Up. Noul software simplifică posibilitatea de a face conversii. În plus, automatizează sarcinile repetitive pentru șoferii care fac livrări. Mai cu seamă că adesea pot trece de 150 de locații pe zi. Pe de altă parte, au fost aduse îmbunătățiri șasiului și există o nouă opțiune de cutie automată cu 8 trepte. Acestea sporesc sarcina utilă și îmbunătățesc performanța, manevrabilitatea și eficiența. „În calitate de lider al vânzărilor de vehicule comerciale din Europa timp de opt ani consecutivi, nu încetăm niciodată să căutăm noi modalități de a oferi clienților cele mai avansate vehicule din punct de vedere tehnologic”, a declarat Hans Schep, director general, Ford Pro, Europa.
Tehnologie îmbunătățită
Pentru un plus de productivitate, Ford Pro continuă să extindă caracteristicile digitale ale portofoliului său de vehicule comerciale Transit și E-Transit. Noile caracteristici pentru 2024 în Europa includ:
Sistemul multimedia SYNC4,3 cu ecran tactil de 12 inchi și instrumentar de bord digital de 8 inchi. Oferă un post de conducere intuitiv, orientat spre șofer. La acesta se adaugă sistemul de navigație cu informații din trafic în timp real, care ajută șoferii să planifice rutele și să respecte programul.
Cel mai avansat modem 5G 5 de la Ford. Acesta oferă conectivitate ultra-rapidă la tehnologiile inteligente Transit și la actualizările OTA Ford Power-Up. Astfel, productivitatea vehiculului crește fără a fi nevoie de o vizită la dealer.
Noua tehnologie Delivery Assist 6. Este disponibilă pe furgoanele cu ampatament lung E-Transit și Transit cu transmisie automată. Ea automatizează sarcinile repetitive de securitate pentru șoferii care fac livrări. Sistemul face posibilă scurtarea cu până la 20 de secunde a fiecărei livrări. Trecerea în modul P (Park) oprește motorul, activează luminile de avarie și alarma. În plus, blochează portierele pe care șoferul nu le folosește pentru a ieși din cabină sau pentru a accesa coletele. La revenirea în mașină, apăsarea pedalei de frână repornește motorul și dezactivează luminile de avarie.
Sistemul de integrare Upfit oferit de Ford Pro. Permite șoferilor să controleze echipamentele instalate aftermarket prin intermediul comenzilor digitale de pe ecranul sistemului multimedia. De asemenea, echipamentele pot fi conectate la serviciile software Ford Pro pentru a fi monitorizate de la distanță. De exemplu, se poate urmări temperatura în vehiculele frigorifice care transportă produse farmaceutice sau alimente și băuturi.
Proiectat pentru performanță, eficiență și caracteristici mai bune
Pentru modelul 2024, o suită cuprinzătoare de sisteme avansate de asistență a șoferului și a încărcăturii devine standard. Acesta include între altele Pre-Collision Assist cu frânare automată de urgență, Lane Keeping Alert & Aid și Intelligent Speed Assist. Pachetele de asistență pentru șofer includ Blind Spot Information System cu Cross Traffic Alert, Intelligent Adaptive Cruise Control cu Lane Centring și Stop&Go și Auto Park Assist cu camere la 360 de grade. Dotări menite a oferi o siguranță suplimentară șoferilor și pentru a ajuta la reducerea timpilor morți, a costurilor de reparații și de asigurare pentru operatori.
Modelul 2024 introduce o nouă opțiune de transmisie automată cu opt trepte pentru Transit-urile cu tracțiune față. Ea a fost proiectată pentru a îmbunătăți performanța, eficiența și capacitatea de încărcare. Noua transmisie crește capacitatea de încărcare până la 4.250 kg MMA (masă maximă admisă) și 6.000 kg MMT (masă maximă de tractare) – o creștere de 700 kg, respectiv 1.750 kg. Noul butuc al roții și noul sistemul de frânare reduc greutatea cu până la 27 kg, în funcție de configurația vehiculului. Designul permite, de asemenea, schimbarea mai ușoară a plăcuțelor de frână, scurtând timpul de service cu aproximativ două ore. Noile jante de 16 inchi devin standard pe modelul 2024.
Un nou pachet de sarcină mărită (masă maximă tehnic admisibilă pe axă/grup de axe) este, de asemenea, disponibil acum pentru modelele cu tracțiune față. Acesta ridică sarcina maximă a punții față la 2.000 kg de la 1.850 kg. Astfel, crește potențialul de conversie și se reduce din timp și efort pentru operatori, prin simplificarea cerințelor de distribuție a sarcinii.
Comenzi din august 2023, primele livrări, vara viitoare
Versiunile 2024 pentru modelele Transit și E-Transit sunt disponibile pentru a fi comandate de către clienți începând cu luna august și intră în producție anul viitor. Livrările sunt așteptate să înceapă în vara anului 2024. De la lansarea sa în 2022, Ford E-Transit a devenit un lider clar în segmentul EV de două tone, reprezentând peste 50% din toate vehiculele electrice vândute în Europa în segmentul său.
Prețurile celor două vehicule care vor fi asamblate la uzina din Craiova
Constructorul a oferit detalii și despre primele noi modele care intră în portofoliul uzinei românești după ce aceasta a fost cumpărată de turcii de la Ford Otosan. Potrivit oficialilor companiei, modelul Courier va fi disponibil în trei versiuni de caroserie – Transit Van, Transit Double Cab și Tourneo. Primele două vor putea fi echipate atât cu motoare alimentate cu benzină – 1.0 EcoBoost (100 CP / 125 CP), cât și diesel – 1.5 EcoBlue (100 CP), iar cea din urmă doar cu unitate pe benzină cu 125 CP. Variantele electrice E-Transit Courier și E-Tourneo Courier vor debuta ulterior, în 2024.
Ambele modele au fost complet reproiectate, pentru a crește gradul de productivitate și spațiul din interior și integrează soluții inteligente pentru depozitare, acces, conectivitate și asistență activă. Transit Courier a fost proiectat în jurul unei suprafețe de marfă mai mari și mai ușor configurabilă, care oferă cu 25% mai mult volum de încărcare față de modelul anterior, inclusiv sarcină utilă crescută și posibilitatea de a transporta doi europaleți.
Transit Courier, în echiparea Trend, cu motorul 1.0 EcoBoost de 100 CP, cu transmisie manuală cu șase trepte are în România un preț – pe care cei de la Ford îl numesc „special, de lansare” – de 15.550 euro fără TVA. În configuratorul Ford, același model, cu aceeași echipare, poate fi găsit cu prețul de bază de 16.900 de euro. Tot fără TVA. Conform oficialilor Ford Romania Services, garanția extinsă complexă de 2+2 ani, în limita a 150.000 km, este inclusă pentru orice versiune comandată.
Tourneo Courier Trend cu motorizarea 1.0 EcoBoost de 125 CP și cutie de viteze manuală cu șase trepte are un preț special de lansare de 18.100 euro fără TVA. În configuratorul de pe site-ul Ford, cea mai accesibilă variantă are un preț, cu TVA de această dată, de 23.384 euro, însă există și un preț promoțional cu TVA de 20.784 pentru același produs. Și în acest caz este inclusă garanția extinsă complexă de 2+2 ani, în limita a 150.000 km.
Cataloagele de comenzi pentru ambele modele sunt deja deschise, iar primele livrări sunt programate pentru finalul acestui an. Prețurile versiunuilor electrice E-Transit Courier și E-Tourneo Courier, care vor intra în producție în 2024, vor fi anunțate ulterior.
(Articol publicat în revista Flote Auto, iulie-august 2023, Suplimentul Vehicule comerciale)
CITEȘTE ȘI:
Ministrul Finanțelor: Tarifele RCA pot deveni prohibitiv de mari pentru șoferii cu venituri mai mici
Guvernul a a prelungit, până la finalul anului 2023, plafonarea tarifelor RCA
Comentați?