Grupul Renault, Volvo și CMA CGM au anunțat lansarea unui joint venture menit să proiecteze vehicule utilitare ușoare electrice de nouă generație.
Viitoarea entitate va fi deținută în mod egal de cei doi producători, cărora li se va alătura compania franceză de transport maritim si logistică CMA CGM, sub forma unei investiții de 120 de milioane de euro.
Potrivit fondatorilor săi, viitoarea companie va rămâne deschisă și altor investitori. Cei doi constructori auto vor injecta fiecare câte 300 de milioane de euro în următorii trei ani pentru a lansa proiectarea unei noi generații de vehicule utilitare ușoare electrice. Grupul Renault și grupul Volvo au colaborat deja de câteva decenii, în special prin Renault Trucks, o filială Volvo. Acesta furnizează nu numai vehicule grele de marfă, ci și vehiculele utilitare Renault Master și Trafic.
O platformă de tip skateboard pentru producția de utilitare ușoare electrice
Piața vizată este cea a livrărilor, al cărei viitor pare promițător odată cu dezvoltarea comerțului online. Prin urmare, modelele viitoare ar trebui să fie camionete electrice bazate pe o platformă Software Defined Vehicle (SDV). Partenerii precizează că platforma hardware va fi complet nouă, 100% electrică și de tip „skatebord”, ceea ce îi va permite să găzduiască mai multe module de caroserie diferite. Prin urmare, designerii promit o mare versatilitate, cuplată cu o capacitate semnificativă. Vor fi disponibile mai multe tipuri de baterii, inclusiv o versiune de 800V.
Vehicule extrem de conectate
Cei trei parteneri doresc să ofere o gamă de servicii specifice datorită nivelului ridicat de conectivitate al viitoarelor vehicule. Aceste funcții vor face posibilă „monitorizarea activităților de livrare și a performanței comerciale a utilizatorilor, reducând astfel costul total de utilizare cu 30%”. Câștigul potențial explică prezența CMA CGM în această aventură tehnologică.
Punctele forte în producția de utilitare ușoare electrice
Viitorul joint venture ar trebui să fie înființat la începutul anului 2024. Grupul Renault ar trebui să se ocupe de dezvoltarea și producerea platformei hardware, dar și a celei legate de Software Defined Vehicle. La rândul său, Volvo își va aduce experiența și soluțiile de service profesioniștilor, iar CMA CGM ar trebui să contribuie la crearea de soluții logistice specifice, beneficiind în același timp de viitoarele vehicule produse pentru uz propriu.
Cei trei parteneri nu au dezvăluit numele acestei viitoare companii. Cu toate acestea, acesta din urmă ar trebui să aibă sediul central în Franța.
CITEȘTE ȘI:
Construcţia unui pod nou în zona Ruse – Giurgiu, discutată la Trilaterala România-Bulgaria-Grecia
Comentați?