Advertisement

dn 28B
Home Infrastructură Fonduri UE pentru modernizarea DN 28B Târgu-Frumos – Botoșani. Lucrările ar trebui finalizate în 2023

Fonduri UE pentru modernizarea DN 28B Târgu-Frumos – Botoșani. Lucrările ar trebui finalizate în 2023

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a obținut fonduri europene pentru modernizarea DN 28B Târgu-Frumos – Botoșani, unul dintre cele mai proaste drumuri din nordul României, afectat şi de alunecări de teren. Inclusă în traficul internaţional, ca parte din E 58, șoseaua este acum în curs de modernizare.


Valoarea totală a proiectului este de 365.638.205,87 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 261.704.951,36 lei, 15% contribuția națională – 46.183.226,69 lei, diferența până la valoarea totală reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Contractul de modernizare a DN 28B a fost adjudecat prin licitație de Asocierea Aqua Parc (actuala Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL) – Mavgo Holding – Vahostav – Trameco. În iunie 2022, CNAIR a emis primele certificate negative intermediare în baza noii legislații a achizițiilor publice, iar pe lista celor care au primit o „bulina neagră” se află și asocierea care execută lucrările de modernizare pe DN 28B. Măsura a fost dispusă după ce consultantul a transmis un raport la CNAIR prin care a arătat starea necorespunzătoare a lucrărilor din șantier.

Contractul prevede modernizare a 71,512 km de drum național, cu platforma de 9 m, tronsonul fiind prevăzut cu 9 poduri (dintre care unul nou și 8 reabilitate), 104 podețe (61 noi și 43 reabilitate) și 36 intersecții la nivel.

În zonele urbane şi rurale unde traficul este ridicat, se prevăd trotuare pietonale. De asemenea, se vor amenaja alveole pentru mijloacele de transport în comun, parcări şi refugii. Pe sectoarele periculoase, dar şi pe poduri se vor monta parapeţi metalici, care vor avea fluturaşi reflectorizanţi. În proiect este prevăzută iluminarea tuturor intersecţiilor dintre drumul naţional DN 28 B şi cele 36 de drumuri comunale sau judeţene, folosindu-se panouri fotovoltaice cu corpuri de iluminat tip LED. În intersecţia dintre DN 28B şi drumului DN 28 (Iaşi – Bucureşti) va fi construit un sens giratoriu.

Termenul de finalizare este de 24 de luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor. Potrivit datelor CNAIR, lucrările ar trebui încheiate în luna august 2023. În acest moment, stadiul fizic este de 67%.

Tranzitat zilnic de mii de maşini, DN 28B este drumul principal pentru legătura judeţului Botoşani cu restul ţării. Pentru locuitorii din zonă, odată cu modernizarea sa, şoseaua se poate transforma într-o rută comercială majoră, de la Iaşi la Suceava.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Panouri digitale informative pentru 968 de stații de transport public în Capitală

Proiecte de infrastructură pregătite pentru licitație. Printre ele, supralărgirea Prelungirea Ghencea

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...