Test cu Peugeot 208. Rafinat şi eficient

Peugeot aplică un facelift la 208, cel mai de succes model al său. Pentru flote, cele mai atractive sunt noile dieseluri BlueHDI cu emisii extrem de scăzute. Test cu 1.6 HDI de 75 CP.



flota-urbana-test-cu-peugeot-208-floteauto

Lansat acum 3 ani, Peugeot 208 a marcat o schimbare radicală a politicii lui Peugeot. Mai mic şi mult mai uşor decât greoiul 207, dar în acelaşi timp chiar mai spaţios, 208 a înregistrat un mare succes, devenind cel mai bine vândut model al gamei Peugeot.

flota-urbana-test-cu-peugeot-208-floteauto
Foto: Dragoş Savu

Modificările de design sunt foarte discrete, 208 păstrând şi interiorul original i-Cockpit cu volanul de diametru mic, indicatoarele de bord plasate deasupra acestuia şi displayul multifuncţional tactil de 7 inch disponibil de la al doilea nivel de echipare Active (navigaţia costă de la 629 euro). De altfel, 80%
din modelele 208 comercializate au fost configurate cu displayul tactil. Noi sunt sistemele de asistenţă moderne: sistemul automat de parcare, camera video pentru marşarier şi asistenţa la frânarea de urgenţă. De asemenea, pentru 201 euro este disponibilă funcţia Mirror Screen care redă aplicaţiile de pe telefon pe displayul tactil și Pack Wi-Fi la echiparea de top Allure.

flota-urbana-test-cu-peugeot-208-floteautoNouă este și culoarea Orange power disponibilă la majoritatea modelelor oferite la drive testul naţional şi echiparea GT Line derivată din al treilea nivel de echipare, care nu se oferă încă la noi. Disponibilă în combinaţie cu motorizările 1.2 turbo de 110 CP şi 1.6 BlueHDI de 100 şi 120 CP, GT Line include grila Equalizer de culoare roşie, rame de la grilă şi proiectoare negru lucioase, jante de aliaj uşor diamantate de 17 inch, carcase oglinzi negre, eşapament cromat şi logo GT pe grilă, aripile faţă şi hayon.

Gama de motoare diesel cuprinde acum trei dieseluri de 1,6 litri cu puteri de 75, 100 şi 120 CP. Versiunile de 100 şi 120 CP (au înlocuit fostele 1.6 HDI de 92 și 115 CP) au sistem start&stop, dieselurile de 75 şi 100 CP sunt cuplate cu transmisii manuale cu 5 trepte, cea de 120 CP având cutie manuală cu 6 trepte. Toate trei se caracterizează prin emisii extrem de scăzute cuprinse între 87 şi 94 g/km, ceea ce corespunde unor consumuri foarte scăzute cuprinse între 3,4 și 3,6 l/100 km. În gama pe benzină, nou este motorul turbo de 1,2 litri în trei cilindri de 110 CP derivat din excelenta versiune aspirată de 82 CP. Din păcate, acesta nu a fost disponibil la primul test pe şoselele României, dar se oferă deja la vânzare în combinaţie cu echiparea de top Allure la preţul de 16.158 euro.

flota-urbana-test-cu-peugeot-208-floteauto
Cu o masă redusă de 1.075 kg pentru dieselul de bază şi un ESP care intervine progresiv, 208 este incitant şi plăcut la condus. Volanul de diametru mai mic conferă o senzaţie plăcută şi indicatoarele sunt clar vizibile pe deasupra volanului

La primul test pe şoselele României, ne-am concentrat pe dieselul de bază de 1,6 litri şi 75 CP care a înlocuit fostul 1.4 HDI de 68 CP. Chiar şi fără sistem start&stop (standard la versiunile de 100 şi 120 CP) dieselul de bază afişează un consum de numai 3,5 l/100 km. La un mers mai sportiv noi am înregistrat un consum de 4,8 l/100 km dar la un condus economic sub posibile valori în jur de 4 l/100 km. Fără îndoială, dieselul de 1,6 litri de la Peugeot este unul dintre cele mai economice de pe piaţă. Iar consumul redus nu implică şi performanţe reduse. Chiar şi versiunea de bază de 75 CP se remarcă printr-un cuplu sănătos de 230 Nm încă de la 1.750 rpm, este extrem de rafinată şi de silenţioasă până aproape de zona roşie. Motorul trage foarte bine de la 1.500 rpm şi sunetul de diesel nu se simte nici măcar la pornirea la rece.

208 rămâne şi un model foarte agil şi plăcut la condus. Volanul de diametru mai mic şi masa redusă contribuie şi ele la plăcerea condusului. Trebuie să remarcăm şi reglajul excelent al sistemului ESP care intervine progresiv şi nu taie gazul brusc. De apreciat este şi confortul suspensiei, versiunea diesel având o suspensie puţin mai soft decât cea pe benzină, uşor rigidă. Deşi mai mic decât predecesorul său, 208 oferă mult loc în spate pentru clasa sa, persoane de 1,80 metri având suficient spaţiu pe bancheta spate. Prin rabaterea banchetei nu se obţine suprafaţă plană de încărcare, dar portbagajul este practic, cu o margine de încărcare destul de joasă şi o deschidere destul de largă.

VERDICT

Peugeot 208 are acum o gamă diesel economică, rafinată şi performantă. Pentru flote, versiunea de bază de 75 CP este ideală, chiar dacă este cu 1.600 euro mai scumpă decât benzina de bază de 82 CP. Diferenţa se amortizează în circa 64.000 km.

 

(Articol publicat în revista FloteAuto, octombrie 2015)

 

 

Adaugati comentariu