Advertisement

Flexis
Home Piaţa auto Flotă verde Flexis. Autoutilitare electrice inteligente

Flexis. Autoutilitare electrice inteligente

Flexis, joint venture pentru furgonete electrice puternic conectate, fondat în 2024 de Renault, Grupul Volvo și compania de logistică CMA CGM, a anunțat trei modele cu o autonomie WLTP de până la 450 de kilometri. Producția de serie este programată să înceapă în 2026, cu DB Schenker, Colis Privé și HIVED printre primii clienți.


Compania Flexis a fost fondată anul trecut cu promisiunea de a crea o nouă generație de van-uri electrice inovatoare. Acţionarii sunt Renault, Grupul Volvo (a nu se confunda cu Volvo Cars) şi CMA CGM, cei doi producători deţinând 90% din joint venture. Producția autoutilitarelor Flexis va începe în 2026 la o fabrică Renault din Normandia.
La final de ianuarie, societatea a furnizat pentru prima dată un raport intermediar privind procesul de dezvoltare și pregătire. Potrivit acestuia, 350 de milioane de euro au fost investiți în cercetarea și dezvoltarea Flexis până în prezent. Accentul principal este pus pe platforma de tip skateboard doar pentru vehicule electrice, care găzduiește toate componentele de transmisie. Deși societatea în participațiune încă reține datele tehnice, Flexis evidențiază câteva caracteristici necunoscute anterior. Acestea includ o autonomie de până la 450 de kilometri.

Mai mult, vor exista inițial trei tipuri de modele bazate pe skateboard-ul electric: Step-in Van, Panel Van și Cargo Van. După cum sugerează și numele, Step-in Van se caracterizează prin faptul că, la 1,9 metri, spațiul interior de încărcare este suficient de înalt pentru ca angajații să stea în interior. Imaginile furnizate arată că vehiculul este semnificativ mai înalt decât lat. Cu toate acestea, Flexis nu a specificat încă dimensiunile exacte. Accesul se face prin uși laterale glisante și una care glisează vertical în. De asemenea, șoferul poate accesa compartimentul de încărcare din cockpit. Un alt punct important: Flexis se referă la o dubă de dimensiuni medii, ceea ce înseamnă de obicei că se află în clasa de greutate de 2,8 tone.

Flexis

Cu toate acestea, una dintre puținele cifre-cheie pe care Flexis le oferă în prezent este că furgonetele sale sunt „cu 300 kg mai ușoare” decât vehiculele similare care au fost electrificate pe platformele existente ale motoarelor cu combustie. Astfel de modele includ E-Transit Custom de la Ford sau modele electrice Stellantis. Flexis nu oferă nici o valoare specifică pentru lungimea vehiculului, dar o compară cu concurența: este „cu 25 de centimetri mai scurt decât vehiculele comerciale ușoare tradiționale”, iar raza de viraj este de 10,3 metri.

Flexis

Este probabil că această valoare va fi o caracteristică a așa-numitului Panel Van în special. Flexis descrie această variantă ca fiind potrivită în special pentru zonele urbane. În cazul acestui model, înălțimea întregului vehicul este de 1,90 metri, „permițându-i să intre cu ușurință în parcările subterane ale orașului și în garaje”. Flexis nu specifică volumul de încărcare al niciunui dintre cele trei modele ale sale. Din punct de vedere vizual, vehiculul arată ca o rudă futuristă a tipicului VW Transporter.

Al treilea în grup este Cargo Van , special conceput pentru livrarea urbană pe ultima milă. Printre altele, dispune de o cutie personalizabilă care poate integra diferite lățimi, înălțimi și zone de încărcare, precum și solutii modulare sau spații frigorifice.

Flexis este încă foarte vag cu privire la propulsia electrică în sine. Ceea ce este clar este că probabil vor exista diferite opțiuni de baterie și niveluri de putere. O schiță din informarea pentru presă indică faptul că motorul electric a fost mutat mult în spate. Se spune că poziționarea unității se datorează unui design inovator al punții spate. O fotografie a motorului furnizat arată și „150 kW” – indicând puterea de ieșire.

Flexis

Platforma skateboard se caracterizează prin designul său plat – cu o baterie instalată orizontal în partea de jos a caroseriei. Se știe de ceva vreme că tensiunea sistemului va fi de 800 de volți, ceea ce ar trebui să aibă ca rezultat timpi de încărcare rapizi. Flexis afirmă că bateria poate fi încărcată „80% în mai puțin de 20 de minute”. În plus, raza de acțiune WLTP de 450 de kilometri plasează modelele în topul autonomiilor în segmentul utilitarelor de dimensiuni medii.

Sectorul logistic și-a semnalat deja interesul. Flexis spune că a semnat zece scrisori de intenție cu furnizorii de logistică din Franța, Marea Britanie și Germania, cu „o cerere potențială de 15.000 de vehicule în următorii 3 ani”. Furnizorii menționați pe nume includ Colis Privé din Franța, HIVED din Marea Britanie și DB Schenker din Germania. Toți trei nu sunt doar clienți potențiali, ci, potrivit Flexis, au contribuit de ceva timp la optimizarea vehiculelor la cerințele operaționale ale jucătorilor din industrie, în timp ce acestea sunt încă în faza de dezvoltare.
Nu doar structura și eficiența autoutilitarelor joacă un rol important aici, ci și soluțiile software integrate și serviciile digitale. Flexis vrea să câștige puncte cu „o platformă de furgonete complet conectată care combină tehnologia de ultimă oră cu soluții adaptabile de gestionare a flotei”. Arhitectura E/E de bază provine de la filiala Renault Ampere. Printre altele, clienții vor putea accesa o platformă digitală centrală („FlexE Connect”) și serviciile unui centru de operațiuni pentru clienți. Flexis se bazează, de asemenea, pe rețelele Renault și Volvo Group pentru service.
O companie-mamă va deschide, de asemenea, calea pentru vânzări viitoare: Flexis își va vinde vehiculele direct furnizorilor de logistică și managerilor de flote și le va furniza Grupului Renault și Renault Trucks, „care le vor distribui sub propriile mărci în rețelele lor de vânzare”. Până atunci, compania testează în prezent „20 de prototipuri reprezentative”.

Flexis

Philippe Divry, CEO al Flexis, este convins că vehiculele vor avea succes: „Misiunea noastră la Flexis este să sprijinim și să accelerăm electrificarea industriei logisticii urbane, care caută să funcționeze mai sustenabil, să îmbunătățească profitabilitatea și să îmbunătățească securitatea și siguranța operațiunilor pentru șoferi într-un sector care continuă să crească”, spune el. „De la crearea Flexis, am lucrat cu clienții și jucătorii din logistică pentru a crea împreună serviciile care să răspundă nevoilor operaționale și să îmbunătățim oferta B2B de pe piață cu o soluție 100% electrică, 100% conectată, 100% personalizabilă și 100% concepută pentru orașe.”

În ceea ce privește nivelul de conectivitate al furgonetei, Pierre Sirolli, șeful Serviciilor și Soluțiilor Flexis, spune: „Prin conectivitatea de date a vehiculelor Flexis și a unei echipe de experți, oferim recomandări personalizate pentru a îmbunătăți operațiunile generale ale clienților noștri, oferind soluții precum optimizarea rutei de livrare, reducerea semnificativă a defecțiunilor vehiculelor prin întreținere preventivă și predictivă, securizarea acțiunilor de încărcare și asistență neîntreruptă a autovehiculului. eşecuri.

Flexis

Se știa că autoutilitarele electrice Flexis vor fi construite la uzina Sandouville din Normandia din 2026, unde Renault Trafic și versiunea sa electrică sunt deja asamblate. Cu autoutilitarele Flexis, cei trei parteneri doresc să-și combine punctele forte. Renault este lider cu expertiza sa în vehicule electrice și software, precum și în producția de Vehicule Comerciale Ușoare (LCV). Grupul Volvo va contribui cu soluții de transport cu expertiză în servicii personalizate, timp de funcționare și productivitate. În același timp, CMA CGM va oferi expertiză în logistică, în special pentru industria auto și decarbonizarea lanțurilor de aprovizionare.

 

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, februarie 2-25)

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Afacerile din comerţul cu auto-moto, în creștere cu 6% în luna ianuarie 2025

 

Cum au crescut tarifele de referință RCA pentru mașinile de companie

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Best Electric Car 2025 Romania

Articole similare

Best Electric Car 2025
Flotă verde

Best Electric Car 2025. Cele mai bune mașini electrice pot fi văzute și votate la București Mall

Unul dintre evenimentele de referință ale industriei auto din România, Best Electric...

AutoturismeFlotă verdePiaţa auto

BYD a intrat oficial pe piața din România

BYD își face debutul în România cu patru modele. Până la sfârșitul...

încărcarea
Flotă verde

Primul hub de mare putere din România pentru încărcarea autovehiculelor electrice

Joi a fost deschis primul hub de mare putere din România pentru...

Norvegia
Flotă verde

Mașinile electrice în Norvegia: 97% cotă de piață; 900 de modele în 1.800 de variante

Norvegia este liderul necontestat al electrificării vehiculelor. În luna aprilie 2025, cota...