Fincantieri participă la construcţia podului suspendat de la Brăila

Fincantieri Infrastructure, subsidiară a grupului italian Fincantieri, va lua parte la construirea podului suspendat peste Dunăre de la Brăila.



Fincantieri Infrastructure va furniza puntea de oţel, valoarea contractului fiind aproximativ 70 de milioane de euro. Potrivit reprezentanţilor companiei, nivelul comenzilor ar putea creşte dacă Grupului îi vor fi încredinţate şi alte lucrări care acum sunt în proces de negociere.

Podul suspendat de la Brăila va fi cel mai lung din România şi al treilea din Europa după lungimea segmentului central.

„Când vor începe lucrările, în iunie 2019, acesta va fi cel mai lung pod suspendat aflat în construcţie din lume. Cu o lungime totală de 1.975 de metri şi deschiderea principală de 1.120 de metri, podul reprezintă o construcţie de importanţă strategică pentru ţară, fiind co-finanţat de Uniunea Europeană”, au menţionat reprezentanţii companiei italiene.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a încredinţat contractul de realizare a podului suspendat asocierii formate din Astaldi şi IHI Infrastructure Systems. care se va ocupa de proiectare şi de ansamblul de construcţii. Lucrările vor dura aproximativ 24 de luni.

Podul va fi construit pe Dunăre, la doar 8 km de Brăila, unde se află şantierul Vard, deţinut de Fincantieri Group. Compania va angaja în jur de 200 de oameni pentru construirea şi asamblarea celor 79 de blocuri ale punţii de oţel, care cântăresc în total 20.000 de tone. Lucrările şi activităţile de inginerie se vor desfăşura în Valeggio sul Mincio (Verona), în fostul sediul al Cordioli & C. care a fost recent achiziţionat de Fincantieri Infrastructure.

”Pentru noi este o realizare de o importanţă strategică pentru că ne consolidează prezenţa pe o piaţă foarte specializată, cu potenţial mare. Graţie acestui contract, Fincantieri Infrastructure va fi prima companie italiană ce va lua parte la construirea unui pod suspendat de asemenea dimensiuni. Va fi o referinţă de prestigiu cu care puţini se pot lăuda. Aş putea adăuga faptul că am demarat deja discuţii interesante pentru a evalua o posibilă colaborare pe care cele două companii ale noastre ar putea-o dezvolta cu IHI Corporation, o multinaţională din Japonia care este lider mondial în proiectare şi construire de poduri suspendate”, a spus Giuseppe Bono, CEO Fincantieri.

Fincantieri este unul dintre cele mai mari grupuri de construcţii de nave din lume şi numărul unu în materie de diversificare şi inovare. Grupul italian are peste 230 de ani de istorie şi peste 7.000 de nave construite.

Grupul are 20 de şantiere navale pe 4 continente, peste 19.000 de angajaţi şi este principalul constructor occidental de nave.

 

 

Adaugati comentariu