Finanţări europene pentru cinci şosele de centură

În luna august, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a obţinut, prin POIM 2014-2020, fonduri europene nerambursabile pentru finalizarea lucrărilor sau realizarea documentaţiei tehnice în cazul a cinci şosele de centură: Timişoara Sud, Tecuci, Zalău, Mihăileşti şi Râmnicu Vâlcea.



În cazul primelor patru Variante de ocolire, banii vor fi acordaţi de UE din Fondul European de Dezvoltare Regională, iar pentru cea de-a cincea, din Fondul de Coeziune.

Timişoara Sud

Estimările CNAIR arată că pe Centura sudică a Timişoarei se va putea circula în 2022, iar realizarea sa va permite devierea traficului de traversare a zonei urbane, în particular a vehiculelor grele de transport marfă.

Calculele CNAIR prevăd o reducere a timpului de călătorie cu aproximativ 22% in primul an de operare.

Construcţia Variantei de ocolire Timişoara Sud presupune realizarea a 25,69 km de drum national, 12 poduri/pasaje, 4 intersectii la nivel, 2 noduri rutiere si 2 parcari utilate.

Valoarea totală a proiectului este de 387, 8 milioane de lei, din care contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 246,95 milioane de lei lei (75%), contribuţia naţională – 82,3mil. lei (25%), restul de 58,5 mil. lei reprezentând cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.

Licitaţia pentru construcţia şoselei de centură a fost câştigată, în februarie 2018, de compania italiană Tirrena Scavi. Deşi au fost depuse contestaţii, acestea au fost respinse de Tribunalul Bucureşti.

Zalău

Pentru finalizarea şoselei de centură a municipiului Zalău, finanţarea este destinată reactualizării Studiului de Fezabilitate şi întocmirii Proiectului Tehnic pentru sectorul cuprins intre DN1 F km 76+625 – DJ191C.

Valoarea totală a proiectului, cu o durată de 8 luni, este de 4,2 mil. lei (inclusiv TVA), din care contribuţia UE – 2,65 mil. lei (75%) şi contribuţia naţională – 884.859,70 lei (25%).

Construcţia şoselei de centură a municipiului Zalău a demarat în 2008, doi ani mai târziu fiind finalizat primul tronson, cu o lungime de 9,6 kilometri, de la intrarea dinspre Satu Mare până la intrarea în Aghireş. De acolo va începe tronsonul al doilea, cu o lungime tot de aproximativ 9 km, care ar urma să permită traficului greu să se îndrepte pe E81, prin crearea unui tunel prin Munţii Meseş, lung de 2,4 kilometri.

Tecuci

Pentru construcţia Variantei de ocolire a municipiului Tecuci (jud Galaţi), CNAIR a obţinut fonduri nerambursabile în valoare de 46,3 mil. lei (75% din sumele necesare proiectului), devierea traficului din zona urbană, în special al vehiculelor grele, urmând să asigure economii de timp de 33 minute/zi.

Durata de implementare a proiectului este de 108 luni, până la 31 decembrie 2022, la care se adaugă, dacă este cazul, şi perioada de desfăşurare a activităţilor proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanţare.

Vor fi construiţi 6,945 km drum, 10 podeţe, 2 pasaje peste calea ferata si 3 intersectii la nivel – doua de tip giratoriu si una „in cruce”.

Al doilea contract de lucrări a fost semnat în mai 2015, cu asocierea SC Eurocogen Filiala Aninoasa SRL – Aleandri SPA – Pasquale ALO’ SRL, după ce primul, încheiat cu portughezii de la Sociedade de Construcoes Soares Da Costa SA a fost reziliat în 2013.

Mihailesti

Şi şansele de realizarea a Variantei de ocolire Mihăileşti (jud. Giurgiu) au crescut considerabil, după ce CNAIR a obţinut o finanţare nerambursabilă în valoare de 25,3 mil. lei.

Şoseaua va asigura legăturile cu DN 6 şi DJ 412A.

Durata de implementare a proiectului este de 84 de luni, până la 31 decembrie 2020 la care se adaugă, dacă este cazul, şi perioada de desfăşurare a activităţilor proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanţare.

Vor fi construiţi 3,18 km de drum national (varianta de ocolire), 2intersectii la nivel de tip giratoriu si a unei intersectii la nivel tip T, precum si 2 parcari.

Contractul a fost semnat în aprilie 2016 între CNAIR şi Asocierea Copisa Constructora Pirenaica – Copisa Construcţii. Lucrările au început în luna iulie 2016 şi ar fi trebuit încheiate în vara anului trecut.

Râmnicu Vâlcea

Pentru şoseaua de centură a municipiului Râmnicu Vâlcea, fondurile europene nerambursabile sunt destinate pregătirii documentaţiei tehnice, adică actualizării Studiului de Fezabilitate, a Proiectului Tehnic,realizarea documentaţiei pentru Autorizaţia de construire şi acordarea de Asistenţă Tehnică.

Durata proiectului este de 11 de luni, respectiv între data de 1 februarie 2019 şi 31 decembrie 2019.

Valoarea totală a proiectului este de 7,6 mil. lei din care contribuţia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 4,8 mil. lei (75%) şi contribuţia naţională – 1,6 mil. lei (25%).

 

Adaugati comentariu