Advertisement

Varianta de ocolire Timișoara Vest
Home Infrastructură Finanțare pentru Varianta de ocolire Timișoara Vest, ultimul tronson al Centurii orașului

Finanțare pentru Varianta de ocolire Timișoara Vest, ultimul tronson al Centurii orașului

Guvernul va aproba, în ședința de joi, indicatorii tehnico-economici pentru „Varianta de ocolire Timișoara Vest”, tronson care va închide șoseaua de centură a orașului de pe Bega.

Varianta de ocolire Timișoara Vest are o lungime de aproximativ 14 km și traversează unitățile administrativ teritoriale Timișoara, Săcălaz și Sânmihaiu Român. Sunt prevăzute patru noduri rutiere: la intersecția cu DN 69 (Timișoara – Arad) și centura de ocolire Timișoara Nord, la conexiunile cu DN 6 (Timișoara – Cenad), cu DN 59A (Timișoara – Jimbolia) și cu Timișoara printr-un drum de legătură.

Valoarea totală a investiției (inclusiv T.V.A) este de 2,3 miliarde de lei, durata de execuție fiind stabilită pentru doi ani.

Finanţarea investiției se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.

Construcția șoselei de centură a Timişoarei a fost împărţită în trei tronsoane:

  • Varianta de ocolire Timişoara Nord (linia galbenă în foto) – a intrat în circulaţie în 2009, având o lungime de 12,6 km.
  • Varianta de ocolire Timişoara Sud (linia roșie în foto). Construcţia tronsonului în lungime de 25,69 km a început în martie 2020, cu 9 ani întârziere. Inițial, contractul a fost semnat cu antreprenorul italian Tirrena Scavi, dar a fost reziliat din cauza incapacităţii companiei, în decembrie 2022, la un stadiu fizic de 58,26%. Un nou contract, în valoare de 383,84 milioane de lei (fără TVA), a fost semnat, în iunie 2023, cu asocierea SA & PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, care trebuie să finalizeze investiția în 12 luni.
  • Varianta de Ocolire Timișoara Vest (linia albastră in foto), în lungime de 14 km.

 

 

CITEȘTE ȘI:

CNAIR va construi pe șosele un număr de 64 de girații pentru creșterea siguranței rutiere

India, noul El Dorado pentru producătorii de automobile?

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Contract semnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat cu societatea...

Valea Prahovei
Infrastructură

Soluții de avarie pentru traficul de pe Valea Prahovei

În condițiile în care Autostrada Ploiești – Brașov nu este gata nici...

A0 Nord
Infrastructură

Autostrada A0 Nord. Se deschide circulația rutieră pe porțiunea dintre Lotul 2 și DN 2

Începând de joi, circulația rutieră pe Autostrada de Centură București A0 Nord...

Bacău - Piatra Neamț
Infrastructură

Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț, la un pas de lansarea licitației de proiectare și construcție

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis, spre validare, la Agenția...