Guvernul va aproba, în ședința de joi, indicatorii tehnico-economici pentru „Varianta de ocolire Timișoara Vest”, tronson care va închide șoseaua de centură a orașului de pe Bega.
Varianta de ocolire Timișoara Vest are o lungime de aproximativ 14 km și traversează unitățile administrativ teritoriale Timișoara, Săcălaz și Sânmihaiu Român. Sunt prevăzute patru noduri rutiere: la intersecția cu DN 69 (Timișoara – Arad) și centura de ocolire Timișoara Nord, la conexiunile cu DN 6 (Timișoara – Cenad), cu DN 59A (Timișoara – Jimbolia) și cu Timișoara printr-un drum de legătură.
Valoarea totală a investiției (inclusiv T.V.A) este de 2,3 miliarde de lei, durata de execuție fiind stabilită pentru doi ani.
Finanţarea investiției se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.
Construcția șoselei de centură a Timişoarei a fost împărţită în trei tronsoane:
- Varianta de ocolire Timişoara Nord (linia galbenă în foto) – a intrat în circulaţie în 2009, având o lungime de 12,6 km.
- Varianta de ocolire Timişoara Sud (linia roșie în foto). Construcţia tronsonului în lungime de 25,69 km a început în martie 2020, cu 9 ani întârziere. Inițial, contractul a fost semnat cu antreprenorul italian Tirrena Scavi, dar a fost reziliat din cauza incapacităţii companiei, în decembrie 2022, la un stadiu fizic de 58,26%. Un nou contract, în valoare de 383,84 milioane de lei (fără TVA), a fost semnat, în iunie 2023, cu asocierea SA & PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, care trebuie să finalizeze investiția în 12 luni.
- Varianta de Ocolire Timișoara Vest (linia albastră in foto), în lungime de 14 km.
CITEȘTE ȘI:
CNAIR va construi pe șosele un număr de 64 de girații pentru creșterea siguranței rutiere
India, noul El Dorado pentru producătorii de automobile?
Comentați?