Advertisement

Varianta de ocolire Timișoara Vest
Home Infrastructură Finanțare pentru Varianta de ocolire Timișoara Vest, ultimul tronson al Centurii orașului

Finanțare pentru Varianta de ocolire Timișoara Vest, ultimul tronson al Centurii orașului

Guvernul va aproba, în ședința de joi, indicatorii tehnico-economici pentru „Varianta de ocolire Timișoara Vest”, tronson care va închide șoseaua de centură a orașului de pe Bega.

Varianta de ocolire Timișoara Vest are o lungime de aproximativ 14 km și traversează unitățile administrativ teritoriale Timișoara, Săcălaz și Sânmihaiu Român. Sunt prevăzute patru noduri rutiere: la intersecția cu DN 69 (Timișoara – Arad) și centura de ocolire Timișoara Nord, la conexiunile cu DN 6 (Timișoara – Cenad), cu DN 59A (Timișoara – Jimbolia) și cu Timișoara printr-un drum de legătură.

Valoarea totală a investiției (inclusiv T.V.A) este de 2,3 miliarde de lei, durata de execuție fiind stabilită pentru doi ani.

Finanţarea investiției se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.

Construcția șoselei de centură a Timişoarei a fost împărţită în trei tronsoane:

  • Varianta de ocolire Timişoara Nord (linia galbenă în foto) – a intrat în circulaţie în 2009, având o lungime de 12,6 km.
  • Varianta de ocolire Timişoara Sud (linia roșie în foto). Construcţia tronsonului în lungime de 25,69 km a început în martie 2020, cu 9 ani întârziere. Inițial, contractul a fost semnat cu antreprenorul italian Tirrena Scavi, dar a fost reziliat din cauza incapacităţii companiei, în decembrie 2022, la un stadiu fizic de 58,26%. Un nou contract, în valoare de 383,84 milioane de lei (fără TVA), a fost semnat, în iunie 2023, cu asocierea SA & PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, care trebuie să finalizeze investiția în 12 luni.
  • Varianta de Ocolire Timișoara Vest (linia albastră in foto), în lungime de 14 km.

 

 

CITEȘTE ȘI:

CNAIR va construi pe șosele un număr de 64 de girații pentru creșterea siguranței rutiere

India, noul El Dorado pentru producătorii de automobile?

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autostrada de Centură București
Infrastructură

Autostrada de Centură București. Sectorul dintre DN 4 și Autostrada A2 va fi deschis în iulie

Traficul rutier pe încă un sector din Autostrada de Centură București, între...

Podul peste Canal
Infrastructură

Cinci oferte pentru reparații capitale la Podul peste Canal de la Călărași, amplasat pe DN 3B

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit 5 oferte pentru...

podurile
Infrastructură

Podurile de la Basarabi și Poarta Albă intră în reabilitare. Finanțare din fonduri europene

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractele pentru...

București - Giurgiu
Infrastructură

Două variante pentru punctul de plecare al drumului de mare viteză București – Giurgiu

Autostrada București – Alexandria (A6) cu profil prevăzut de 3 benzi pe...