Advertisement

Autostrada Timișoara - Moravița A9
Home Infrastructură Finanțare europeană pentru proiectarea și execuția Autostrăzii A9 Timișoara – Moravița

Finanțare europeană pentru proiectarea și execuția Autostrăzii A9 Timișoara – Moravița

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus cererea de finanțare din fonduri europene pentru proiectarea si executia Autostrăzii Timișoara – Moravița – granița cu Serbia. Valoarea grantului solicitat este de 133,3 milioane de euro.

”Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, în calitate de Solicitant, a elaborat și depus, in data de 20.09.2023 Aplicatia de Finanțare pentru proiectul „Proiectare și execuție Autostrada Timișoara – Moravița – Sector granță” în vederea obținerii unui grant alocat prin prin CEF-T-202-MILMOB-LUCRARI (CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duală civilă- apărare; Pachetul Mobilitate Militară)”, a anunțat Compania de Drumuri.

CEF 2 – Pachetul de mobilitate militară promovează acțiuni care contribuie la adaptarea infrastructurii de transport pentru a permite deplasarea trupelor și echipamentelor militare.

Valoarea totală a proiectului este de 266,6 milioane de euro, din care contribuția Uniunii Europene, de 133,3 milioane de euro.

Potrivit CNAIR, obiectivul general al proiectului este construirea unei noi infrastructuri de transport amplasate pe rețeaua TEN-T din România, precum și a conexiunii transfrontaliere cu Serbia, pentru a asigura un trafic rutier fluid și o stare tehnică corespunzătoare.

Autostrada va avea 2×2 benzi, iar proiectul mai include 3 poduri, 1 nod rutier, 1 centru de intretinere si 1 punct de frontieră cu o suprafață de 29 de hectare.

Șoseaua de mare viteză Timișoara – Moravița (73 km) este prevăzută în Master Planul General de Transport și în Planul Investițional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport 2020-2030.

Pe partea sârbă, există o șosea de mare viteză, E70, care conectează Belgrad de Vatin. Între Vatin și Moravița, însă, drumul are o singură bandă pe sens. Acest segment face obiectul unui Acordului română – sârb, pentru a se asigura, în viitor, un parcurs complet pe autostradă între București și Belgrad.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Nouă din zece angajatori au în plan să facă angajări până la finalul anului

În Europa, Nissan va deveni complet electric până în 2030

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Brașov - Bacău
Infrastructură

Contract semnat pentru finalizarea Studiului de Fezabilitatea al Autostrăzii Brașov – Bacău A13

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, vineri, cu...

Vâlcea
Infrastructură

Un pas înainte pentru modernizarea șoselei dintre Rm. Vâlcea și Autostrada Sibiu – Pitești

Executivul urmează să aprobe în ședința de vineri, prin Hotărâre de Guvern,...

Autostrada de Centură București
Infrastructură

Autostrada de Centură București. Sectorul dintre DN 4 și Autostrada A2 va fi deschis în iulie

Traficul rutier pe încă un sector din Autostrada de Centură București, între...

Podul peste Canal
Infrastructură

Cinci oferte pentru reparații capitale la Podul peste Canal de la Călărași, amplasat pe DN 3B

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit 5 oferte pentru...