Advertisement

schema de ajutor de stat
Home Infrastructură Finanțare europeană pentru Drumul Expres Craiova – Pitești. Cât costă proiectul

Finanțare europeană pentru Drumul Expres Craiova – Pitești. Cât costă proiectul

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus cererea de finanțare din fonduri europene nerambursabile pentru proiectul Drumului Expres Craiova – Pitești.

Valoarea totală a proiectului este de 4,55 miliarde de lei, din care 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 3,8 miliarde de lei lei,15% contribuția națională – 710,78 milioane de lei.

Potrivit CNAIR, finanțarea va fi alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1 – Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a metroului, Obiectiv Specific 1.1. Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – proiecte noi de investiții, Operațiunea – Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T centrală.

Obiectivul general al proiectului definit în Master Planul General de Transport, este îmbunătățirea eficienței economice a rețelei naționale de transport din România prin reducerea timpilor de călătorie între Craiova și Pitești.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

I. Construirea a 121,185 km de drum expres 2×2, inclusiv:

  • 10 noduri rutiere
  • 75 poduri/pasaje
  • 15 poduri/pasaje la noduri/drumuri de legatura/la nodurile pe drumurile de  legătură
  • 25 intersecții denivelate fara acces
  • 4 parcări de lungă durată pe ambele sensuri ale drumului expres;
  • 4 parcări de scurtă durată pe ambele sensuri ale drumului expres;
  • 3 baze de întreținere și deszăpezire.

II. Reducerea timpului de deplasare pe rețeaua de drumuri Core TEN-T cu 79,26 minute pentru mașini și cu 66,35 minute pentru vehicule grele.

Pentru tronsonul 1 (17,7 km), lucrările au început în primăvara anului 2019, fiind realizate de italienii de la Tirrena Scavi.

La sfârșitul anului trecut au fost emise ordinele de începere a lucrărilor pentru tronsonul 2 (39,85 km), care cuprinde și variatele de ocolire ale municipiilor Balș și Slatina. Acestea au ajuns la un stadiu fizic de execuție de aproximativ 30%. Lucrările sunt realizate de asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Consitrans.

În data de 16 septembrie 2020 au fost semnat contractele de proiectare și de execuție pentru tronsoanele 3 (31,75 km) și 4 (31,88 km), antreprenor fiind asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade.

 

CITEȘTE ȘI:

România, pe locul 31 în Topul european al puterii de cumpărare

Posibilă prelungire a suspendării ratelor bancare după 1 ianuarie 2021

Libera circulație a persoanelor între UE și Marea Britanie, îngrădită din 1 ianuarie 2021. Cât de mult?

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Domnești
Infrastructură

Start pentru lărgirea la 4 benzi a Centurii București între Domnești și DN 5

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis Autorizația de...

buftea
Infrastructură

Un pas înainte pentru construcția șoselei de centură a orașului Buftea

Guvernul a reaprobat indicatorii tehnico-economici pentru realizarea șoselei de centură a orașului...

A0 Nord
Infrastructură

A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru Lotul 1 al Autostrăzii Bucureşti A0 Nord

A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru realizarea Lotului 1 Dragomirești –...

Joseni - Ditrău
Infrastructură

Construcția Lotului Joseni – Ditrău, parte din Autostrada Unirii A8, intră în licitație

Contractul pentru proiectarea și execuția Lotului Joseni – Ditrău a fost publicat...