Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila are finanţarea asigurată în 2020, cele 97 de milioane de lei prevăzute deja în buget reprezentând doar o parte din fondurile care vor fi acordate în acest an.
„În funcţie de evoluţia lucrărilor, pe parcursul anului, vor fi alocaţi toţi banii necesari! Am avut o discuţie cu directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi nu există riscul încetinirii lucrărilor din cauza subfinanţării. Să nu uităm faptul că Guvernul Orban şi-a asumat în programul de guvernare, care a devenit lege prin votul din Parlament, accelerarea implementării proiectului Pod suspendat peste Dunăre la Brăila, aflat în execuţie”, a precizat prefectul judeţului Brăila, Cătălin Boboc.
Termenul de finalizare pentru Podul de la Brăila, 2023
Licitaţia pentru realizarea podului a fost câştigată în ianuarie 2018 de asocierea Astaldi SpA (Italia) şi IHI Infrastructure Systems CO.Ltd (Japonia), iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, respectiv 18 luni fiind alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.
Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.
4 benzi pentru vehicule şi 2 pentru biciclete
Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde 4 benzi de circulaţie a câte 3,50 de metri lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 de metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 de metri fiecare.
Reţeaua de drumuri are o lungime de 23,413 km şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km şi drumul de legatură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km.
Drumul principal Brăila – Jijila va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete. Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 şi km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi doua viaducte de acces în lungime de cate 110,00 metri fiecare.
Traseul include o ramificaţie pe directia Sud, până la intersecţia cu drumul existent Smârdan – Măcin (DN22).
Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin va avea o lungime de 4,328 km şi va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.
În luna ianuarie 2020, CNAIR a semnat, cu Asocierea Metroul – Italrom Inginerie Internationala – Sistema Ingegneria – Arex Lider Company, şi contractul de supervizare a lucrărilor, în valoare de 35.169.010 lei fără TVA.
CITEŞTE ŞI:
Guvernul înnoieşte flotele Nuclearelectrica şi Oil Terminal
Luca de Meo va prelua în luna iulie conducerea executivă a Renault
Criterii pentru alegerea unei maşini second-hand: anul de fabricaţie, preţul şi consumul
Comentați?