EY: 81% dintre companii vor face investiţii în 2016

Peste 90% din liderii de business din România sunt încrezători în creşterea afacerilor lor în acest an, în timp ce doar 5% se aşteaptă la scăderea cifrei de afaceri, iar 2% se aşteaptă la o stagnare. Dintre cei care mizează pe creştere, 41% aşteaptă o evoluţie semnificativ pozitivă (creştere peste 10%), în scădere totuşi faţă de 48% la începutul anului trecut.



autostrada-floteauto

Estimările privind creşterea profitului sunt, de asemenea, pozitive – 32% dintre companii aşteptându-se la o creştere a profitabilităţii cu peste 10% în 2016.

Această tendinţă va fi susţinută în mare măsură prin investiţii, având în vedere că 81% dintre respondenţi afirmă că vor creşte investiţiile în 2016, faţă de 76% câţi planificau acest lucru la începutul lui 2015. Acestea se vor concentra pe creşterea eficienţei, extinderea pe noi segmente de piaţă şi extinderea în noi pieţe de desfacere, arată concluziile studiului „O nouă viziune a creşterii” publicat de EY România. Aceste investiţii vor fi finanţate prin resurse proprii şi reinvestirea profitului (46%), urmate de credite bancare (34%).

Studiul EY are la bază răspunsurile a 421 executivi de top şi analizează percepţia acestora în privinţa perspectivelor mediului de afaceri din România în 2016. 23% dintre respondenţi provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 50 de milioane euro, 28% din companii cu cifră de afaceri între 10-50 milioane euro, 35% cu cifra de afaceri între 1-10 milioane euro şi 14% sub 1 milion de euro cifră de afaceri. Executivii au răspuns chestionarului EY România în perioada 26 ianuarie – 8 februarie 2016.

Bogdan-Ion-EY-floteautoRezultatele de anul acesta reflectă o preocupare crescută a executivilor pentru dezvoltarea durabilă a afacerilor lor. În ciuda perspectivelor promiţătoare privind evoluţia economică a României, companiile locale operează într-un mediu de business care le aduce atât provocări cât şi oportunităţi din acest punct de vedere. De altfel, studiul nostru arată că 7 din 10 executivi consideră inovaţia ca fiind importantă pentru evoluţia pozitivă a performanţei companiei în 2016, iar 47% îşi propun ca, în caz de stagnare a creşterii, să transforme piaţa în care activează prin inovaţie”, spune Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România.

Salariile cresc, la fel ca şi numărul de angajaţi

Evoluţiile pozitive estimate pentru cifra de afaceri şi profitabilitate vor fi susţinute şi prin creşterea numărului de angajaţi. În timp ce 35% dintre angajatori se aşteaptă la o creştere modestă (sub 5%), 36% afirmă că vor creşte numărul angajaţilor între 5-30% sau peste.

87% dintre companii vor creşte salariile în 2016, dar 44% dintre respondenţi nu estimează o creştere mai mare de 5%. Totuşi, 43% au bugetat pentru 2015 o creştere a salariilor propriilor angajaţi între 5-20% sau chiar mai mult, faţă de 38% câţi planificau acest lucru cu un an în urmă. Companiile din IT şi din industriile producătoare estimează cele mai mari rate de creştere a salariilor în anul curent.

R&D şi noile tehnologii – sectorul cu perspectivele cele mai mari de creştere

Respondenţii din sectorul R&D şi noile tehnologii sunt foarte încrezători în perspectivele sectorului în care activează (50%), devansând pentru prima dată industria IT. Alţi executivi optimişti peste media economiei provin din IT (36%) şi turism (27%).

Cererea va continua să alimenteze creşterea

Cererea va continua să alimenteze creşterea business-urilor din România şi în 2016, conform răspunsurilor oferite în cadrul studiului O nouă viziune a creşterii. Astfel, 65% dintre executivi se aşteaptă la o creştere a cererii pentru produsele şi serviciilor companiei lor anul acesta, în timp ce 30% estimează o stagnare şi doar 5% o tendinţă negativă. Evoluţiile cele mai bune le aşteaptă executivii din R&D şi noile tehnologii şi industria farmaceutică, în timp ce evoluţii negative sunt estimate în mass media.

Costurile reduse şi încrederea în brand, cele mai importante avantaje competitive

În continuare, 33% dintre oamenii de afaceri consideră costurile reduse cel mai important avantaj competitiv al concurenţei, în scădere semnificativă totuşi faţă de anul trecut, când 41% dintre respondenţi indicau acelaşi lucru. La o distanţă mică şi în creştere faţă de 2015, încrederea în brand este percepută de asemenea ca unul din cele mai importante avantaje competitive, de către 30% dintre respondenţi. Dacă în 2015, reducerea costurilor era primul răspuns luat în calcul de executivi la condiţiile de piaţă, anul acesta reducerea costurilor a trecut pe locul doi (21%), fiind devansată de creşterea productivităţii (27%).

În acelaşi timp, executivii recunosc într-o măsură mai mare importanţa mare a inovaţiei în succesul companiei pe care o conduc, 74% dintre ei afirmând că inovaţia are un impact mare şi foarte mare în această privinţă, faţă de 60% în 2015.

Satisfacţia clienţilor defineşte succesul pe piaţa locală

Referindu-se la factorii care definesc succesul pe piaţa locală în 2016, cei mai importanţi trei indicatori rămân: satisfacţia clienţilor, rezultatele financiare şi cota de piaţă, cu precizarea că satisfacţia clienţilor a crescut în importanţă faţă de indicatorii financiari, fiind în acest an cel mai importat element al succesului unei companii pentru 83% dintre respondenţi. Alături de aceşti factori, 51% dintre liderii de business menţionează notorietatea mărcii (brand awareness), faţă de 41% în anul trecut.

 

Adaugati comentariu