Advertisement

Exporturile de mijloace de transport
Home Miscellanea Financiar Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 4,1% în primele 7 luni din 2024

Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 4,1% în primele 7 luni din 2024

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 4,1% în primele 7 luni din 2024, comparativ cu perioada similară din 2023, valoarea FOB a acestora fiind de 25,7 miliarde de euro, arată datele publicate, luni, de Institutul Național de Statistică (INS). Totodată, importurile au urcat cu 2,7%, la 26,5 miliarde de euro, ceea ce înseamnă că în comerțul internațional cu mijloace de transport se înregistrează un deficit de aproximativ 700 milioane de euro.

Din valoarea totală a exporturilor de mașini și echipamente pentru transport, 20,1 miliarde de euro au fost obținute în relația cu Uniunea Europeană, o valoare mai mare cu 0,9% comparativ cu rezultatul înregistrat în perioada ianuarie – iulie 2023.

Conform INS, exporturile de mijloace de transport au avut o pondere de 47,1% în totalul exporturilor României, menținându-se în continuare la cel mai ridicat nivel dintre toate grupele de produse.

În ceea ce privește importurile CIF de mașini și echipamente pentru transport, acestea au însumat, în primele 7 luni din 2024, aproximativ 26,5 miliarde de euro, în creștere cu 2,7% față de perioada similară de anul trecut. Din această valoare, 20,5 miliarde de euro au fost bunuri importate din Uniunea Europeană, în creștere cu 0,9% comparativ cu perioada ianurie – iulie 2023.

Datele Statisticii arată ca importurile de mijloace de transport au avut o pondere de 36,4% în totalul importurilor naționale, din nou cea mai ridicată dintre toate grupele de produse.

În aceste condiții, pe grupa de produse „Mașini și echipamente pentru transport”, România a înregistrat un deficit al balanței comerciale, de aproximativ 700 milioane de euro.

Potrivit INS, în 2023, exporturile de mașini și echipamente pentru transport au crescut cu 8,6% comparativ cu anul precedent, valoarea FOB a acestora fiind de 41,7 miliarde de euro. La rândul lor, importurile CIF de mașini și echipamente pentru transport au însumat, în 2023, aproximativ 44,9 miliarde de euro, în urcare cu 8,5% față de anul precedent.

La nivelul întregii economii, în primele 7 luni din 2024, exporturile FOB au însumat 54,586 miliarde de euro, iar importurile CIF au însumat 72,625 miliarde de euro. Raportat la perioada similară din 2023, exporturile au scăzut cu 0,9%, iar importurile au crescut cu 2,7%. Astfel, deficitul balanţei comerciale în primele şapte luni ale anului în curs a fost de 18,039 miliarde de euro, mai mare cu 2,435 miliarde de euro (+15,6%) decât cel înregistrat în perioada similară din 2023

Prețul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă prețul la frontiera țării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum și toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.

Prețul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă prețul la frontiera țării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale prețului FOB, cât și costul asigurării și transportului internațional.

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

CNAIR pegătește lansarea licitației pentru primul lot al Autostrăzii Timișoara – Moravița

 

Toyota reduce cu o treime producția de mașini electrice

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

mașină rulată
Auto rulateFinanciar

Românii alocă aproximativ 15 salarii medii pentru a-și cumpăra o mașină rulată, peste media europeană

O mașină este o achiziție destul de costisitoare, așa că orice șofer...

renault
Financiar

7 proiecte de investiții ale Grupului Renault au primit ajutoare de stat de 644,55 mil. lei

Ministerul Finanțelor a finanțat 7 proiecte de investiții pentru cele 3 societăți...

finanțări nerambursabile
Financiar

Investitorii consideră accesul la finanțări nerambursabile un factor decisiv pentru a investi

Majoritatea investitorilor (72%) consideră că disponibilitatea finanțărilor nerambursabile este un factor decisiv...

Akcenta
Financiar

Ce companii au de câștigat din slăbirea EURO în 2024? Prognoza Akcenta

Economia globală a fost surprinzător de rezilientă în 2024, inflația de bază...