Documentația pentru proiectarea și execuția primului tronson (Remetea Mare – Jebel) de pe Autostrada Timișoara – Moravița, în lungime de 35,67 km, a fost transmisă la ANAP spre validare.
Următorul pas este publicarea Anunțului de participare la licitație în cadrul căruia va fi stabilită și data limită pentru depunerea ofertelor.
Contractul, finanțat prin Programul Transport (PT), stabilește o perioadă de maximum 48 de luni pentru construcția acestui prim tronson (12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție).
Pe traseu se va construi un pod (1.153 m) care va traversa râul Timiș, dar și 4 noduri rutiere: la Remetea Mare (A1), Albina (DJ 592), VO Timișoara Sud și Pădureni (DN 59)
Tronsonul 1 din Autostrada Timișoara – Moravița va subtraversa DN 6 și calea ferata CF100 (București – Timișoara) și va traversa denivelat CF127 (Jebel – Liebling) și DJ 693B.
Noul sector de autostradă va fi dotat cu un Centru de Întreținere și Coordonare (CIC) și două parcări de scurtă durată (în fiecare se va asigura inclusiv infrastructura necesară amplasării a minimum 6 stații de încărcare pentru autoturismele electrice).
Construcția șoselei de mare viteză este împărțită în trei loturi: Remetea Mare – Jebel, Jebel – Moravița, Moravița – frontieră.
Autostrada Timişoara – Moraviţa A9, în lungime de aproximativ 73 km, urmează să asigure legătura, prin Serbia, între România și reţeaua rutieră din Balcanii de Vest și din sudul Europei.
Eficiența drumului de mare viteză depinde însă și de finalizarea unor lucrări de modernizare pe partea sârbă. În țara vecină, există o șosea de mare viteză, E70, care conectează Belgradul de Vatin. Între Vatin și Moravița, însă, drumul are o singură bandă pe sens. Acest segment face obiectul unui Acord româno – sârb, semnat, la Timişoara, în luna iunie 2022, pentru a se asigura, în viitor, un parcurs complet pe autostradă între București și Belgrad.
CITEȘTE ȘI:
Allview Auto a comercializat deja 100 de unități CityZEN
Volvo renunță la planul de a vinde numai vehicule electrice din 2030
Comentați?