Advertisement

Expertul japonez

Toyota nu s-a limitat doar să facă mașini citadine împreună cu Peugeot și Citroen, ci a trecut și la furgoane de marfă. Așa s-au născut precedenta și actuala generație Proace.

Deseori este mai eficient, din punct de vedere financiar, să faci o mașină împreună cu un alt producător consacrat în domeniu. Toyota este foarte bună pe câteva segmente dar furgoanele medii pentru marfă nu intră printre specializările sale.În schimb, Peugeot-Citroen au o expertiză în domeniu. Iată de ce japonezii i-au ales ca parteneri pentru realizarea unui concurent comun, pe piața europeană.

La locul de muncă

Producătorul a creat cabina având în vedere faptul că acolo șoferul va petrece multe ore pe zi. Prin urmare, s-a îngrijit să aibă nu doar confort dar și multe spații de depozitare. Suporturi de pahare pe bord, buzunare largi în portiere și încă două compartimente în dreptul pasagerului. Mai sunt două compartimente și în consola centrală plus una pe bord.

Intruziuni limitate

O mare problemă a producătorilor de astfel de vehicule este aceea a pasajelor roților spate. Contraaripile acestora trebuie să pătrundă cât mai puțin în interiorul compartimentului de marfă. La Proace acestea sunt de numai 10 cm de fiecare parte, astfel încât poate intra un europalet pe latura mică. Pe latura lungă însă se poate încărca un europalet pe ușile spate, dar să fie așezat deasupra pasajelor. Mulțumită consolelor scurte, rămâne un spațiu destul de mare între contra-aripi și panoul despărțitor de cabina șoferului. Compromisul făcut de constructor cu privire la alungirea ampatamentului în vederea optimizării spațiului de marfă obligă la o atenție mai mare la manevrarea în spațiile înguste unde roțile spate ar putea atinge bordurile. Pe ușa laterală în schimb, se poate băga fără probleme un europalet pe latura îngustă, așezându-l confortabil în lățimea de 1,60m lățime a cabinei. Singurul impediment este dat de intruziunea panoului despărțitor dinspre cabina șoferului. Ca și volum interior, cel mai mic dintre Proace-uri oferă aproape 5 metri cubi. Acesta este modelul mediu, ca lungime, producătorul oferind pieței și o versiune mai scurtă, de 4,6 m lungime sau mai lungă, de 5,3 m. Pe lângă motorizarea testată, care este suficientă, mai sunt disponibile două variante.

toyota-proace01 toyota-proace03

 

costuri de exploatare
Consum mediu 5,5
RCA/an 1800
Rovignetă 427
Casco 4860
Întreținere 100.000 km/3 ani 2845
Cost final/km. (RON/km) 0,634

 

 

FIȘĂ TEHNICĂ – Toyota Proace
Dimensiuni
Valoare
Lxlxh (m)
4,96×1,92×1,91
Ampatament (m)
3,20
Ecartament față/spate
1,61 x 1,61
Număr de uși
5
Nr. Locuri
3
Masă proprie/maximă
1597/2640
Sarcină remorcabilă
600
Volum compartiment marfă (m3)
5,1
Rezervor (litri)
60
Anvelope de serie
215/65 R16C
Grup motopropulsor
Tip motor/nr. cil/disp.
TD/L4/trans
Cilindree
P. Max/rpm (CP)
95/3750
Cuplu max/rpm (Nm)
210/1750
Cutie de viteze (tip, nr. rap)
Man, 5
Tracțiune
Față
Performanțe și consum
Demaraj 0 – 100 km/h
15,5
Viteză maximă (km/h)
145
Consum urban/extra urban/mixt
6/5,2/5,5
Emisii CO2
144
Legendă: TD = turbodiesel; TB = turbo benzină;
B = Benzină; H = Hibrid; E = Electric; Auto = automată; Man. = manuală

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

IVECO
Vehicule comerciale uşoare

IVECO extinde ADN-ul său recunoscut pe o nouă piață

IVECO intră pe un nou segment de piață cu noul eMoovy –...

Renault Master
Vehicule comerciale uşoare

Renault Master, Van of the Year 2025

Noul Renault Master câștigă titlul de Van of the Year 2025, acordat...

Caddy
Vehicule comerciale uşoare

Volkswagen Caddy. Extensie eHybrid

Alături de noile modele cu motor pe benzină TSI cu tracțiune față...