Peste 90% dintre executivii de top mizează pe creşterea afacerilor

90% dintre liderii de business din România sunt încrezători în creşterea afacerilor lor în acest an, în timp ce doar 6% se aşteaptă la scăderea cifrei de afaceri, iar 4% la o stagnare. Dintre cei care mizează pe creştere, 48% estimează o evoluţie semnificativ pozitivă în 2015 (creştere de peste 10%).



executivii-de-top-romania-sunt-optimisti-peste-90-dintre-ei-mizeaza-pe-cresterea-afacerilor-floteauto

Estimările privind creşterea profitului sunt, de asemenea, pozitive, doar 13% dintre companii aşteptându-se la o stagnare sau o scădere a profitabilităţii în 2015.

Această tendinţă va fi susţinută în mare măsură prin investiţii, având în vedere că 76% dintre respondenţi afirmă că vor creşte investiţiile în 2015. Acestea se vor concentra în zona de lansări de noi produse şi servicii, cea de marketing şi vânzări şi în extinderea în noi pieţe de desfacere, arată concluziile studiului „O nouă viziune a creşterii”, publicat astăzi de EY România. Majoritar (53%), aceste investiţii vor fi finanţate prin credite bancare, urmate de injecţii de capital (18%).

Studiul EY are la bază răspunsurile a 202 executivi de top şi analizează percepţia acestora în privinţa perspectivelor mediului de afaceri din România în 2015. 22% dintre respondenţi provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 50 de milioane EUR, 30% din companii cu cifră de afaceri între 10-50 milioane EUR, 23% cu cifra de afaceri între 1-10 milioane EUR şi 25% sub 1 milion de EUR cifră de afaceri. 88% dintre aceste companii desfăşoară activităţi de tip business-to-business. Executivii au răspuns chestionarului EY România în perioada 10 – 16 februarie 2015.

Bogdan Ion, EY RomaniaCreşterea competitivităţii prin inovaţie şi cercetare, creşterea brand-ului şi digitalizarea trebuie să se regăsească pe agenda de business şi în bugetele de investiţii în 2015. De asemenea, accesul la finanţare, abilitatea de a diversifica sursele de finanţare şi optimizarea costului finanţării au devenit într-o mai mare măsură avantaje competitive, ca urmare, orice strategie de business va trebui să le aibă în vedere în acest an”, spune Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România.

 

Salariile cresc, la fel şi numărul de angajaţi

Evoluţiile pozitive estimate pentru cifra de afaceri şi profitabilitate vor fi susţinute şi prin creşterea numărului de angajaţi. În timp ce 36% dintre angajatori se aşteaptă la o creştere modestă (sub 5%), peste 35% afirmă că vor creşte numărul angajaţilor între 5-30% sau peste.

87% dintre companii vor creşte salariile, dar aproape jumătate dintre respondenţi nu estimează o creştere mai mare de 5%. Totuşi, 38% au bugetat pentru 2015 o creştere a salariilor propriilor angajaţi între 5-20% sau chiar mai mult. Companiile din IT şi servicii estimează cele mai mari rate de creştere a salariilor în anul curent.

De altfel, respondenţii din industria IT sunt foarte încrezători în perspectivele sectorului în care activează într-o măsură covârşitoare (78%). Alţi executivi optimişti peste media economiei provin din industria producătoare şi servicii.

 

Cererea revine ca motor al creşterii

executivii-de-top-romania-sunt-optimisti-peste-90-dintre-ei-mizeaza-pe-cresterea-afacerilor-floteauto
76% dintre respondenţi afirmă că vor creşte investiţiile în 2015

După depăşirea crizei, revenirea creşterii a fost timidă. În 2015 însă, cererea va redeveni motorul creşterii business-urilor româneşti, conform răspunsurilor oferite în cadrul studiului “O nouă viziune a creşterii”.

Astfel, 66% dintre executivi se aşteaptă la o creştere a cererii pentru produsele şi serviciile companiei lor în 2015, în timp ce 32% estimează o stagnare şi doar 2% o tendinţă negativă.

Evoluţiile cele mai bune le aşteaptă executivii din IT, transporturi, real estate şi servicii, în timp ce evoluţii negative sunt estimate în industria editorială.

 

Costurile reduse rămân cel mai important avantaj competitiv

41% dintre oamenii de afaceri consideră costurile reduse cel mai important avantaj competitiv al concurenţei. De asemenea, reducerea costurilor este primul răspuns luat în calcul de executivi la condiţiile de piaţă.

Reducerea costurilor este încă sus pe agenda oamenilor de afaceri, deşi, în acelaşi timp, recunosc importanţa mare a inovaţiei în succesul companiei pe care o conduc, 60% dintre ei afirmând că inovaţia are un impact mare şi foarte mare în această privinţă.

Deşi 78% dintre respondenţi consideră că succesul companiei este în măsură mare şi foarte mare dependent de nivelul de pregătire al angajaţilor, doar 5% dintre ei au recurs la atragerea în companie a unor angajaţi valoroşi în 2014, ca răspuns la condiţiile din piaţa în care activa compania.

 

Satisfacţia clienţilor defineşte succesul pe piaţa locală

Referindu-se la factorii care definesc succesul pe piaţa locală în 2015, cei mai importanţi trei indicatori rămân: rezultatele financiare, satisfacţia clienţilor şi cota de piaţă, cu precizarea că satisfacţia clienţilor a detronat în importanţă indicatorii financiari, fiind în acest an cel mai importat element al succesului unei companii. Alături de aceşti factori, 41% dintre liderii de business menţionează notorietatea mărcii (brand awareness), faţă de 39% în anul trecut.

 

 

Adaugati comentariu