Eurodeputații susțin propunerea Comisiei Europene privind mobilitatea rutieră cu emisii zero


Astfel, eurodeputații și-au exprimat sprijinul față de propunerea Comisiei de a ajunge la mobilitatea rutieră cu emisii zero până în 2035.
Măsurile propuse includ:
– eliminarea mecanismului de stimulare pentru vehiculele cu emisii zero și cu emisii scăzute, deoarece nu mai servește scopului inițial;
– realizarea unui raport de către Comisie privind progresul către o mobilitate rutieră cu emisii zero până la sfârșitul anului 2025 și, ulterior, anual, care să evaluaze impactul asupra consumatorilor și ocupării forței de muncă, nivelul de utilizare a energiei regenerabile, precum și informații despre piața autovehiculelor second-hand;
– reducerea treptată a plafonului pentru ecoinovare, în conformitate cu obiectivele mai stricte propuse (limita existentă de 7g CO2/km ar trebui să fi menținută până în 2024, urmată de 5g din 2025, 4g din 2027 și 2g până la sfârșitul lui 2034);
– realizarea unui raport de către Comisie, până la sfârșitul anului 2023, care să detalieze necesitatea unei finanțări direcționate, pentru a asigura o tranziție justă în sectorul auto, pentru a atenua pierderea forței de muncă și alte impacturi economice negative;
– realizarea de către Comisia Europeană a unei metodologii comune în UE, până în 2023, pentru evaluarea ciclului complet de viață al emisiilor de CO2 ce provin de la autoturismele și vehiculele comerciale ușoare introduse pe piața comunitară, precum și pentru combustibilii și energia consumate de acestea.
„Acest regulament încurajează producția de vehicule cu emisii zero și scăzute. Cu standardele de CO2, creăm claritate pentru industria auto și stimulăm inovația și investițiile pentru producătorii de mașini. În plus, achiziționarea și conducerea mașinilor cu emisii zero vor deveni mai ieftine pentru consumatori. Acest lucru este deosebit de important acum, când prețurile motorinei și benzinei continuă să crească. Acest regulament face ca mobilitatea durabilă să fie accesibilă tuturor!”, a arătat raportorul Jan Huitema.
Raportul este programat să fie adoptat în cadrul ședinței plenare din luna iunie și va constitui poziția de negociere a Parlamentului cu guvernele din UE cu privire la forma finală a legislației.
În data de 14 iulie 2021, ca parte a pachetului „Fit for 55”, Comisia a prezentat o propunere legislativă de revizuire a standardelor de performanță privind emisiile de CO2 pentru autoturisme și vehicule utilitare ușoare. Propunerea urmărește să contribuie la obiectivele climatice ale UE pentru 2030 și 2050, să ofere beneficii cetățenilor prin utilizarea mai largă a vehiculelor cu emisii zero (calitate mai bună a aerului, economii de energie și costuri mai mici pentru deținerea unui vehicul), precum și să stimuleze inovarea în tehnologii cu emisii zero.
CITEȘTE ȘI:
Bosch Future Mobility Challenge – prima ediție cu participare globală a avut loc la Cluj-Napoca