Advertisement

Codlea
Home Infrastructură Fonduri europene pentru drumul de legătură între A1 – Timişoara – DN 69

Fonduri europene pentru drumul de legătură între A1 – Timişoara – DN 69

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus cererea de finanţare din
fonduri europene pentru realizarea conexiunii dintre autostrada A1, oraşul Timişoara şi alte drumuri naţionale şi judeţene din zonă.

Concret, vor fi realizate un drum nou de 10 km, două poduri si şase pasaje.

Finanţarea este solicitată în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.5 Apel de proiecte ce vizează creşterea gradului de siguranţă si îmbunătăţirea condiţiilor de mediu pe toate modurile de transport-proiecte noi de investiţii, Operaţiunea – Creşterea gradului de siguranţă şi securitate pe toate modurile de transport şi reducerea impactului transporturilor asupra mediului.

Valoarea totală a proiectului, cu o durată de 87 de luni, este de 259,758 milioane de euro lei (inclusiv TVA, 75% din sumă fiind contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională, iar 25% contribuţia proprie a CNAIR.

Potrivit reprezentanţilor CNAIR, obiectivul general al proiectului „Drum de legătura autostrada Arad– Timişoara–DN 69” constă în realizarea conexiunii autostrăzii A1 cu oraşul Timişoara şi alte drumuri naţionale şi judeţene conexe, în vederea descărcării traficului rutier de pe autostrada Arad–Timişoara, cu scopul creşterii mobilităţii la nivelul infrastructurii rutiere aferente reţelei TEN-T.

Prin reducerea blocajelor şi asigurarea tuturor parametrilor de siguranţă, indicatorul de reducere a numărului
de accidente va fi îndeplinit, realizându-se astfel indicatorul de rezultat specific Axei 2.5: „Decese înregistrate
în urma accidentelor rutiere la un milion de locuitori” – 0,21 decese/1 milion locuitori, în primul an de
operare a proiectului (anul 2020).

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  • economii de timp pe relaţia Arad–Timişoara (Nord), pentru autoturisme de 6 minute (se reduce de la circa 44 de minute la 38 de minute), în anul 2019;
  • economii de timp pe relaţia Arad–Timisoara (Nord), pentru vehicule grele de 5 minute (se reduce de la circa 44 de minute la 39 de minute), în anul 2019;
  • economii de aproximativ 1.500 mii euro din reducerea timpului de călătorie pentru pasageri, în primul an
    integral de operare (2019);
  • economii de aproximativ 320.000 mii euro din reducerea timpului de călătorie pentru pasageri pe perioada de operare a investiţiei considerată în analiza (2019 – 2045);
  • reducerea numărului de accidente rutiere, datorită condiţiilor bune de circulaţie şi a măsurilor de siguranţa circulaţiei implementate-0,21 decese/1 mil. locuitori, în primul an de operare a proiectului (anul 2020);
  • reducerea poluării aerului, pe perioada de analiză, pe ansamblul reţelei.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Brașov - Bacău
Infrastructură

Traseul actualizat al Autostrăzii Brașov – Bacău A13, prezentat autorităților locale

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a prezentat autorităților locale din județele...

Varianta Ocolitoare Giurgiu
Infrastructură

Construcția Variantei Ocolitoare Giurgiu intră în linie dreaptă

Contractul pentru construcția Variantei Ocolitoare Giurgiu (12,06 km) a fost semnat între...

pod peste Dunăre
Infrastructură

11 oferte pentru proiectarea celui de-al doilea pod peste Dunăre, la Giurgiu

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit 11 oferte...

Autostrada Timișoara - Moravița
Infrastructură

Autostrada Timișoara – Moravița A9. Constructor desemnat pentru lotul 2 Jebel – Moravița

Compania Porr Construct a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru construirea lotului 2...