Drum de legătură între A1 – Timişoara – DN69

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus cererea de finanţare din fonduri europene pentru realizarea conexiunii dintre autostrada A1, oraşul Timişoara şi alte drumuri naţionale şi judeţene din zonă.



centura satu mare

Concret, vor fi realizate un drum nou de 10 km, două poduri si şase pasaje.

Finanţarea este solicitată în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.5 Apel de proiecte ce vizează creşterea gradului de siguranţă si îmbunătăţirea condiţiilor de mediu pe toate modurile de transport-proiecte noi de investiţii, Operaţiunea – Creşterea gradului de siguranţă şi securitate pe toate modurile de transport şi reducerea impactului transporturilor asupra mediului.

Valoarea totală a proiectului, cu o durată de 87 de luni, este de 259,758 milioane de euro lei (inclusiv TVA, 75% din sumă fiind contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională, iar 25% contribuţia proprie a CNAIR.

Potrivit reprezentanţilor CNAIR, obiectivul general al proiectului „Drum de legătura autostrada Arad– Timişoara–DN 69” constă în realizarea conexiunii autostrăzii A1 cu oraşul Timişoara şi alte drumuri naţionale şi judeţene conexe, în vederea descărcării traficului rutier de pe autostrada Arad–Timişoara, cu scopul creşterii mobilităţii la nivelul infrastructurii rutiere aferente reţelei TEN-T.

Prin reducerea blocajelor şi asigurarea tuturor parametrilor de siguranţă, indicatorul de reducere a numărului
de accidente va fi îndeplinit, realizându-se astfel indicatorul de rezultat specific Axei 2.5: „Decese înregistrate
în urma accidentelor rutiere la un milion de locuitori” – 0,21 decese/1 milion locuitori, în primul an de
operare a proiectului (anul 2020).

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  • economii de timp pe relaţia Arad–Timişoara (Nord), pentru autoturisme de 6 minute (se reduce de la circa 44 de minute la 38 de minute), în anul 2019;
  • economii de timp pe relaţia Arad–Timisoara (Nord), pentru vehicule grele de 5 minute (se reduce de la circa 44 de minute la 39 de minute), în anul 2019;
  • economii de aproximativ 1.500 mii euro din reducerea timpului de călătorie pentru pasageri, în primul an
    integral de operare (2019);
  • economii de aproximativ 320.000 mii euro din reducerea timpului de călătorie pentru pasageri pe perioada de operare a investiţiei considerată în analiza (2019 – 2045);
  • reducerea numărului de accidente rutiere, datorită condiţiilor bune de circulaţie şi a măsurilor de siguranţa
    circulaţiei implementate-0,21 decese/1 mil. locuitori, în primul an de operare a proiectului (anul 2020);
  • reducerea poluării aerului, pe perioada de analiză, pe ansamblul reţelei.

 

Adaugati comentariu