Advertisement

Home Piaţa auto Flotă verde DPD România. Curierat responsabil: Zero emisii carbon la zero costuri

DPD România. Curierat responsabil: Zero emisii carbon la zero costuri

Pentru DPD, responsabilitatea este parte integrantă a companiei şi a serviciilor pe care aceasta le furnizează. Fiind o companie care livrează 3 milioane de colete pe zi, DPD este conştientă de responsabilităţile sale, atât faţă de interesele economice, ale societăţii în ansamblu, cât şi pentru mediul înconjurător.

Din acest motiv, businessul responsabil este o componentă integrantă a strategiei noastre. Angajamentul DPD se bazează pe trei piloni: Planetă, Oameni, Comunitate; pentru fiecare dintre cele trei categorii dezvoltând proiecte atât la nivel local, în fiecare ţară în care activează DPD, cât şi la nivel de grup.

Total Zero este unul dintre cele mai importante proiecte prin care DPD îşi asumă responsabilitatea reducerii impactului pe care îl au serviciile sale asupra planetei. Compania a identificat în reducerea consumului de CO2
cea mai mare provocare, dar în acelaşi timp, şi marea oportunitate de a se diferenţia de concurenţă. Fiecare colet trimis în reţeaua DPD are emisii de carbon zero, fără ca acest lucru să însemne costuri suplimentare pentru clienţi.

Folosind reţeaua rutieră europeană, DPD produce semnificativ mai puţin CO2 faţă de toate celelalte companii de curierat care folosesc serviciul aerian de livrare, de 8 ori mai nociv decât cel rutier.

Cu toate acestea, DPD generează o cantitate considerabilă de CO2 – atât cu maşinile cu care livrează, cât şi cu clădirile şi parcările pe care compania le deţine. DPD a implementat un sistem de măsurare a emisiilor de carbon la nivel de grup şi în acelaşi timp lucrează intens la măsurile de reducere a CO2 pe care îl produce. Toate „Business Units” DPD au ca obiectiv anual reducerea impactului pe care îl au asupra mediului, obiective care acoperă domenii diverse, inclusiv consumul de energie şi reciclarea deşeurilor.

Măsurile de reducere a consumului de carbon includ o gamă largă de activităţi, atât interne – numite Insetting – care înseamnă: îmbunătăţirea rutei de conducere, şoferi instruiţi în cadrul unor cursuri speciale de conducere economică, introducerea de noi tehnologii, vehicule electrice, biciclete (în zonele rezidenţiale) şi panouri solare etc. Cât şi la nivel de grup, ca: reîmpădurirea şi restaurarea habitatului în Columbia, producţia de lucernă în Franţa şi aducerea de îngrăşământ natural comunităţilor agricole din mediul rural în Cambodgia.

dpd_21Din 2012, fiecare colet trimis prin reţeaua DPD din Benelux, Franţa, Germania, Olanda, Elveţia şi UK a fost livrat cu zero emisii de carbon.

Din 2013 proiectul s-a extins în reţea, iar coletele cu zero emisii de carbon au fost trimise şi de către clienţii din ţări ca Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, Croatia, Cehia, Slovacia şi Slovenia.

Începând cu anul 2013 şi DPD România a implementat proiectul Total Zero, oferind astfel clienţilor săi posibilitatea să trimită colete cu zero emisii de carbon. Alături de clienţii noştri, acordăm o atenţie sporită mediului în care trăim.

“Responsabilitate” este cuvântul de bază pentru DPD, fie că vorbim despre oameni, planetă sau comunitate.

DPD Internaţional

Cu peste 3 milioane colete livrate zilnic, DPD este unul dintre liderii internaţionali ai serviciilor de coletărie şi curierat express. Compania detine cea mai importantă reţea rutieră din Europa şi livrează în 230 de ţări din lume. Clienţii DPD, atât cei business cât şi persoane fizice, au la dispoziţie o gamă largă de servicii de curierat naţionale şi internaţionale. DPD are 24.000 angajaţi şi o flotă de 18.000 de vehicule, care operează în peste 800 de locaţii din 40 de ţări.
Acţionarul majoritar, este GeoPost, subsidiara aflată în proprietatea grupului francez La Poste. Cu o cifră de afaceri consolidată de peste 4,4 miliarde euro în 2013, GeoPost este în prezent al doilea cel mai mare furnizor de servicii de curierat şi coletărie din Europa.

DPD România

DPD România este activă pe piaţa locală din 2008, prin preluarea Pegasus, prima companie de livrări urbane din România, înfiinţată în 1997. În martie 2008, GeoPost a achiziţionat pachetul majoritar al Pegasus, acesta preluând numele de DPD România. În prezent, DPD România se numără printre primele 5 companii de curierat rapid şi coletărie din România, cu peste 500 de angajaţi (inclusiv francizele), 48 depozite şi 15.000 de colete livrate zilnic. DPD România are o acoperire naţională în proporţie de 100% şi efectuează livrări în peste 230 de ţări din întreaga lume.

(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, luna aprilie 2014)

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

vehicule electrice
Administrare floteFlotă verde

6 sfaturi de conducere pe timp de iarnă pentru șoferii de vehicule electrice

Pe măsură ce frigul iernii revine, șoferii de vehicule electrice se confruntă...

stații de încărcare
Administrare floteFlotă verde

8 criterii pentru alegerea unei stații de încărcare pentru mașini electrice

Alegerea unei stații de încărcare pentru vehicule electrice este o decizie importantă...

vehiculele electrice
FinanciarFlotă verde

FMI: Tranziţia la vehiculele electrice va avea un amplu impact asupra industriei auto

Tranziţia globală la vehiculele electrice va avea un amplu impact asupra investiţiilor,...

Călărași
Flotă verdeFonduri publice

Flotă de 20 de autovehicule ”verzi” pentru Primăria Călărași

Primăria Călărași intenționează să achiziționeze, prin licitație, un număr de 20 de...