Advertisement

Home Piaţa auto Industrie auto Domnul „Dacia”, Constantin Stroe, a plecat dintre noi

Domnul „Dacia”, Constantin Stroe, a plecat dintre noi

Constantin Stroe, omul de care se leagă istoria Dacia, a plecat dintre noi. De numele său este strâns legată privatizarea cu succes a mărcii de la Mioveni și lansarea acestui brand la nivel european.

Constantin Stroe : 1942 –2016
 
Preşedintele – Director General Automobile Dacia, Yves Caracatzanis,  comitetul de management al Grupului Renault Romania şi întreg colectivul companiei îşi exprimă regretul profund în faţa pierderii celui care, timp de 48 de ani,  a scris istoria automobilului românesc. Constantin Stroe este omul a cărui viaţă se confundă cu marca Dacia şi întreaga industrie auto din România.
A fost unul dintre martorii naşterii şi creşterii uzinei Dacia la Mioveni, acolo unde a parcurs conştiincios toate etapele carierei profesionale până la rolul de director general al uzinei. Lui Constantin Stroe i se datorează, în bună parte, salvarea mărcii Dacia, după anii ’90, şi reîntoarcerea acesteia în marea familie a Grupului Renault.
A fost cel care a contribuit semnificativ la asigurarea unei tranziţii de succes între vechea şi noua Dacia. A apărat cu stoicism şi mândrie marca sa de suflet, folosindu-şi toate resursele pentru a-i asigura drumul cel bun.
Constantin Stroe a îmbrăţişat cu aceeaşi pasiune rolul de purtător de cuvânt al întregii industrii româneşti de automobile, din poziţia de preşedinte – director general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Suntem alături de familia îndurerată şi de toţi cei care l-au cunoscut şi apreciat.
 
Constantin Stroe s-a născut pe 24 martie 1942 la Hulubeşti, Dâmboviţa. După ce a absolvit Universitatea Politehnica Bucureşti, Facultatea Tehnologia Construcţiilor de Maşini, în anul 1967,  s-a angajat ca inginer la uzina Mecanică Teleajăn. Un an mai târziu se alătura proaspăt înfiinţatei Întreprinderi de Autoturisme Piteşti, unde a fost pe rând, inginer, şef Secţie şi inginer Şef Fabrică. În anul 1982 devenea director Tehnic al Centralei Industriale de Autoturisme Piteşti, iar în 1989 a preluat responsabilităţile de director al Întreprinderii de Autoturisme Timişoara. Timp de 12 ani, din februarie 1990 până în septembrie 2002, a condus destinele mărcii argeşene, din poziţia de director general al Automobile Dacia. În paralel, a reprezentat industria românească de profil, ca preşedinte, apoi director general al ACAROM, membru în Consiliul Director al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA) şi membru in comitetul Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Constantin Stroe a fost vice-preşedinte al Consiliilor de Administraţie Automobile Dacia şi Renault Technologie Roumanie.
·         Are un doctorat în Ştiinţe Tehnice, domeniul Inginerie Industrială, la Universitatea Politehnica Bucureşti. A făcut parte din catedra Universităţii din Piteşti, în calitate de conferenţiar doctor inginer
·         În anii 2000 şi 2010 a fost decorat de către statul român cu Ordinul Naţional « Serviciul Credincios» în grad de Cavaler
·         În 2004 a fost decorat de către statul francez cu distincţia « Cavaler al Ordinului Naţional al Legiunii de Onoare»
·         Întreaga activitate i-a fost recunoscută la nivel naţional prin numeroase premii: Managerul Anului, Excelenţă în Afaceri, acordate de Academia Română, precum şi de publicaţii financiare sau de management
·         A fost autor al  unor cărţi de specialitate: Construcţia şi exploatarea dispozitivelor, editura Tehnica, Bucureşti, 1982; Elemente de proiectare a dispozitivelor, editura Tehnica, Bucureşti, 1985; Proiectarea dispozitivelor pentru maşini-unelte, editura  Tehnica, Bucureşti, 1995; Managementul Întreprinderii, Teorie şi Aplicaţii, editura Universităţii Piteşti, 2002; a publicat 23 de lucrări la diferite Sesiuni Naţionale de Comunicări Ştiinţifice
·         A patentat 3 invenţii recunoscute oficial şi aplicate, precum şi 7 inovaţii aplicate
 
În unul dintre ultimele interviuri acordate presei, Constantin Stroe declara : « […] Automobilul de azi a devenit un loc de concentrare a numeroase domenii ale ştiinţei şi tehnicii actuale. În principiu, dar cu totul alte date, aşa era şi acum aproape o jumătate de secol , în 1968, când la Piteşti a început fabricarea Daciei 1100 » (Ştiinţă şi Tehnică, iulie 2016)

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

continental
Industrie auto

Sediile Continental România se implică durabil în dezvoltarea mediului universitar din țară

Continental, companie tehnologică, s-a implicat activ și în an acest an și...

Industrie auto

Siguranță pe șosea: ce poți să faci pentru a evita accidentele

Siguranță pe șosea: ce poți să faci pentru a evita accidentele. De-a...

carlos tavares
Industrie auto

Carlos Tavares nu exclude închiderea unor fabrici auto în Europa

La fel ca alți producători aflați în dificultate în 2024 din cauza...

Bosch
Industrie auto

IAA Transportation 2024: Bosch se dezvoltă cu software și tehnologie pentru camioane și furgonete

Transportul de marfă este un pilon important al economiei. Pentru a beneficia...