Advertisement

tinerii
Home Miscellanea Financiar Doar 17,7% dintre tinerii de 18-24 de ani s-au angajat în ultimele 6 luni

Doar 17,7% dintre tinerii de 18-24 de ani s-au angajat în ultimele 6 luni

Cu siguranță una dintre cele mai mari surprize din ultimul an și jumătate a fost activarea tinerilor. Odată cu declanșarea pandemiei, segmentul de vârstă 18-24 a urcat de pe ultimul loc pe locul 2 în topul celor mai activi candidați, aplicările lunare ale acestora depășind 330.000. Cu toate acestea, doar 17,7% dintre tinerii de 18-24 de ani spun că s-au și angajat în ultimele 6 luni, conform celui mai recent sondaj eJobs România.

Principalul motiv care i-a determinat pe tineri să aplice mai mult în această perioadă e dorința de stabilitate financiară. Totodată, studiul efectuat de eJobs, cea mai mare platformă de recrutare din România, arată că următoarele motive au fost nevoia de a acumula experiență într-un timp cât mai scurt, faptul că au avut mai mult timp liber ca urmare a mutării cursurilor în mediul online, creșterea numărului de joburi remote, dar și de nevoia de a-și putea acoperi cheltuielile pentru a nu se întoarce să locuiască cu părinții, odată cu trecerea în online.

„Una dintre puținele și cele mai îmbucurătoare surprize ale pandemiei a fost să vedem că tinerii au devenit foarte harnici când vine vorba de aplicări. Intenția lor de angajare e, cu siguranță, mult peste perioada prepandemică și chiar la un nivel istoric: avem cu 123% mai multe aplicări din partea lor în luna septembrie a acestui an versus 2019. Oferta de joburi pentru acest segment e și ea una extrem de generoasă – peste 27.000 de noi joburi lunare. Cu toate acestea, realitatea din piață ne arată că procentul celor care își și transformă intenția în fapt este foarte mic”, precizează Raluca Dumitra, Head of Marketing la eJobs România.

Studiul eJobs mai arată că 32% dintre tinerii care în acest moment nu lucrează au avut totuși o primă experiență profesională deja, dar au renunțat la job pentru că au vrut să se concentreze pe studii (49%), salariul era nesatisfăcător (26%), nu mai aveau suficient timp liber (19%), nu au vrut să se streseze (4%) sau stau cu părinții și nu au, de fapt, nevoie să lucreze (2%).

Fiind întrebați care sunt principalele provocări cu care se confruntă la angajare, 90% menționează lipsa de experiență ca impediment, 69% spun că sunt prea puține joburi pentru candidații cu profilul lor, 34% spun că nu știu cum să se comporte la un interviu, iar 29% cred că salariile sunt prea mici pentru acest segment de vârstă.

Deși aceștia susțin că nu au suficiente oportunități de angajare, potrivit datelor eJobs România, doar în luna septembrie a acestui an, au fost scoase la bătaie peste 14.000 de locuri de muncă dedicate celor fără experiență de lucru, la care se adaugă joburile pentru cei din segmentul entry level (0-2 ani experiență).

Salariul rămâne un criteriu important la angajare pentru 56% dintre ei, dar nu cel mai important, căci 59% pun pe primul loc un plan de dezvoltare profesională bine pus la punct. Celelalte criterii care contează pentru segmentul de vârstă 18-25 sunt o atmosferă de lucru plăcută (37%), să poată lucra part time (33%), flexibilitatea angajatorului (24%), stabilitatea domeniului (24%), dar și posibilitatea de a lucra remote (21%).

O treime dintre cei cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani se așteaptă să câștige între 2.100 și 2.500 de lei pe lună la primul job. 18% caută salarii cuprinse între 1.700 și 2.000 de lei, 16% între 2.600 și 3.000 de lei și 13% sar mulțumi cu un venit cuprins între 1.500 și 1.700 de lei, arată cel mai recent studiu realizat de eJobs România, liderul pieței de recrutare din România.

„Ultima perioadă a calibrat așteptările tinerilor aflați la început de carieră la realitatea din piața muncii. Înainte de pandemie, angajatorii se plângeau frecvent că tinerii își doresc salarii peste bugetele pe care le aveau la dispoziție, dar și beneficii pe măsură. Din fericire, această categorie de candidați a înțeles cât de importantă este acumularea experienței de lucru încă de pe băncile facultății și sunt acum mult mai conectați la piață”, mai spune Raluca Dumitra.

Studiul a fost derulat în luna octombrie a acestui an, pe un eșantion de peste 1.217 de respondenți cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani.

 

CITEȘTE ȘI:

Criza politică și inflația ridicată impun noi creșteri ale dobânzii de politică monetară

Opel acceptă o amendă de 64,8 milioane de euro în scandalul emisiilor poluate

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Akcenta
Financiar

Ce companii au de câștigat din slăbirea EURO în 2024? Prognoza Akcenta

Economia globală a fost surprinzător de rezilientă în 2024, inflația de bază...

Exporturile de mijloace de transport
Financiar

Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 2,3% în primele 5 luni din 2024

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 2,3% în primele 5...

M&A
Financiar

Investitorii strategici și-au menținut poziția dominantă pe piața de M&A din România

Piața românească de fuziuni și achiziții (M&A) a înregistrat 124 de tranzacții...

AEO
FinanciarTransporturi

Facilitățile pentru companiile care dețin certificarea AEO se extind pe aria RO e-Transport

La 30 iunie 2024, a expirat perioada de grație pentru aplicarea de...