Advertisement

taxă auto
Home Administrare flote Fiscalitate Discuțiile privind introducerea unei taxe auto vor începe în luna aprilie, spune ministrul Mediului

Discuțiile privind introducerea unei taxe auto vor începe în luna aprilie, spune ministrul Mediului

O dezbatere publică privind oportunitatea introducerii unei taxe auto, pentru reducerea poluării, ar putea să înceapă în luna aprilie, după aprobarea bugetului şi după finalizarea discuţiilor privind Programul Naţional de Relansare şi Rezilienţă, a anunțat ministrul Mediului, Tanczos Barna.

„În niciun caz nu poate decide ministrul Mediului dacă aplicăm sau nu o taxă. Am văzut ce s-a întâmplat în ultimii zece ani, când deciziile au fost luate pe grabă, fără o dezbatere publică şi fără a analiza situaţia juridică sau background-ul juridic al acestor decizii şi am ajuns la procese pierdute la Curtea Europeană de Justiţie. În niciun caz nu ministrul Mediului este cel care spune. (…) După aprobarea bugetului şi după PNRR, probabil începând cu luna aprilie (va fi iniţiată dezbaterea, n.r.). Aprobăm PNRR şi programele naţionale cu care venim în sprijinul autorităţilor locale şi autorităţilor centrale, în sprijinul diverselor ministere, pe programe verzi, după care începem şi această discuţie privind o eventuală taxă de poluare”, a arătat Tanczos Barna

Acesta consideră că o dezbatere publică despre introducerea unei taxe auto trebuie să aibă loc în cursul acestui an, menţionând că în majoritatea statelor membre UE există o formă de taxare în baza principiului „poluatorul plăteşte”.

„Vom lansa dezbateri publice şi discuţii atât cu autorităţile publice locale – unde avem infringement pe poluarea aerului – despre soluţiile care sunt propuse de UAT-uri în vederea reducerii poluării, cât şi cu cetăţenii, cu producătorii, cu dealerii auto, pentru a vedea în ce măsură România trebuie să se înroleze în grupul statelor europene care aplică diverse forme de taxare a poluării sau să trebuie să rămânem în grupul celor trei-patru state membre UE care nu practică nicio formă de taxare a poluării aerului. Este o dezbatere importantă, trebuie să vedem – în cazul în care nu va exista nicio taxă – cu ce măsuri putem să venim în vederea reducerii poluării, mai ales în marile centre urbane, în Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Cluj şi în celelalte oraşe unde constatăm aproape săptămânal că adevărul este că pe perioade scurte, intervale orare scurte, dar se depăşeşte limita admisă de poluare la nivelul UE”, a precizat Tanczos Barna.

 

CITEȘTE ȘI:

Atenţie şoferi! Două avertizări Cod galben de polei şi ninsori viscolite

Infrastructura rutieră are o alocare de 4,5 mld. euro prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă

S-a încheiat licitația proiectarea autostrăzii A3 Ploieşti – Braşov

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

electrice hibride
FiscalitateFlotă verde

Belgia oferă o șansă flotelor de mașini electrice hibride

Noul guvern belgian a lansat un program care conține o secțiune privind...

taxe amalev
Fiscalitate

Care sunt producători auto europeni cei mai expuși noilor taxe vamale anunțate de președintele Donald Trump

În cadrul discursului său inaugural, președintele SUA, Donald Trump, a anunțat introducerea...

fiscal
Fiscalitate

Sistemul fiscal românesc în 2025: între extinderea bazei impozabile, digitalizare fiscală și nevoia de predictibilitate

Anul 2025 aduce schimbări semnificative și o complexitate ridicată din perspectivă fiscală....

managerii de flote
Fiscalitate

De la 1 ianuarie 2025, Turcia a majorat taxele vamale suplimentare pentru două categorii de mașini importate din China

Turcia a majorat taxele vamale suplimentare (diferite de taxa vamală de bază)...