Advertisement

Cluj - Dej
Home Infrastructură Infrastructura rutieră are o alocare de 4,5 mld. euro prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă

Infrastructura rutieră are o alocare de 4,5 mld. euro prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă

Singura alocare deja fixată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) este cea pentru infrastructura rutieră deoarece este o prioritate naţională, a afirmat ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Cristian Ghinea.

„Mulţi sunt interesaţi de situaţia alocărilor financiare în interiorul PNRR. Singura alocare deja fixată este cea pentru infrastructura rutieră şi asta fiindcă este o prioritate naţională, este acel obiectiv comun pe care îl susţinem, la care nu vrem să renunţăm şi vom solicita Comisiei Europene o alocare specială prin PNRR. Am agreat acest lucru cu preşedintele Klaus Iohannis, cu premierul Florin Cîţu, există consens în Coaliţie pe acest subiect şi, sper, sprijin inclusiv din partea opoziţiei: vom insista pentru menţinerea a 4,5 miliarde de euro pentru sectorul rutier, din care 3,5 miliarde de euro pentru autostrăzi şi încă 1 miliard pentru centuri ocolitoare”, a explicat Cristian Ghinea.

Acesta a subliniat că România este statul care solicită cele mai multe fonduri pentru sectorul rutier, fiindcă ţara are o situaţie specială, o nevoie acută pe această zonă.

„Mai sunt alte două state, Croaţia şi Malta, dar cu sume mult mai mici. Aşadar, obiectivul ministerului pe care îl conduc este să obţinem această alocare dar asta va implica – fiindcă nu este un sector ”verde” – o obligativitate de a creşte procentele de investiţii ”verzi” pe celelalte domenii de intervenţie. Per
total, pe proiectele incluse în PNRR, va trebui să avem 37% ”investiţii verzi”. Deocamdată, în afară de suma pentru rutier, nu mai sunt alte alocări financiare stabilite, acum discutăm toate propunerile în dezbateri tehnice şi dezbateri publice”, a menţionat Cristian Ghinea.

Parlamentul European (PE) a aprobat miercuri Mecanismul de redresare şi rezilienţă, conceput pentru a ajuta ţările UE să combată efectele pandemiei de COVID-19, decizia fiind salutată de Comisia Europeană.

Regulamentul referitor la obiectivele, finanţarea şi normele de accesare ale Mecanismului de redresare şi rezilienţă (MRR) a fost adoptat cu 582 voturi ”pentru”, 40 ”împotrivă” şi 69 de abţineri.

PE precizează că mecanismul este cel mai important element constitutiv al pachetului de stimulente aferent Instrumentului european de redresare ”Next Generation EU”, în valoare de 750 de miliarde de euro.

România are un buget alocat estimat de 30,4 miliarde de euro destinat instrumentului de finanțare „Mecanismul de redresare și reziliență”, din care 13,7 mld. euro sunt structurați sub formă de granturi și 16,6 mld. euro sub formă de împrumuturi. Termenul până la care statele membre pot transmite oficial către Comisia Europeană Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) este 30 aprilie 2021.

 

CITEȘTE ȘI:

CNSU a propus prelungirea stării de alertă cu încă 30 de zile

S-a încheiat licitația proiectarea autostrăzii A3 Ploieşti – Braşov

CNAIR cumpără polițe RCA pentru 346 de mașini și Casco pentru 95 de vehicule

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Best Electric Car 2025 Romania

Articole similare

Chiribiș - Biharia
Infrastructură

Autostrada Transilvania A3. CNIR a emis ordinul de începere a proiectării pe lotul Chiribiș – Biharia

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a emis, miercuri, ordinul de începere...

Miercurea Nirajului
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Începe construcția secțiunii Tg. Mureș – Miercurea Nirajului

Din data de 15 mai pot începe lucrările pentru construcția secțiunii Târgu...

Târgu Frumos
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Noul termen pentru depunerea ofertelor destinate tronsonului Târgu Neamț – Târgu Frumos

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că termenul limită pentru...