Din 2019, maşinile, autostrăzile şi semnele de circulaţie pot „vorbi” între ele

Prin reglementarea cadrului juridic al sistemelor de transport inteligente de cooperare (C-ITS) pe drumurile Europei, maşinile pot comunica nu numai între ele, ci şi cu infrastructura rutieră şi cu ceilalţi utilizatori ai drumului, anunţă Comisia Europeană.



autostrada

„Discuţiile” se vor purta, de exemplu, cu privire la situaţiile periculoase, la lucrările rutiere sau la sincronizarea semafoarelor, pentru ca transportul rutier să fie mai sigur, mai curat şi mai eficient.

Noile norme adoptate de Executivul comunitar în domeniul serviciilor C-ITS reprezintă un nou pas pentru modernizarea sectorului european al mobilităţii, pregătirea acestuia pentru neutralitatea climei în a doua jumătate a secolului şi contribuţia la obiectivul pe termen lung al UE de a se apropia de zero decese şi răniri grave până în 2050 („Vision Zero”).

„Această decizie le acordă producătorilor de vehicule şi operatorilor de transport rutier certitudinea juridică necesară mult aşteptată pentru a începe desfăşurarea pe scară largă a serviciilor C-ITS în Europa, Acest lucru va contribui în mod semnificativ la realizarea ambiţiilor noastre privind siguranţa rutieră şi reprezintă o piatră de hotar importantă pentru mobilitatea conectată şi automatizată”, a afirmat comisarul european pentru mobilitate şi transport, Violeta Bulc.

În opinia Coisiei Europene, adoptarea noilor norme în domeniul C-ITS este o etapă importantă pentru a permite comunicarea între vehicule. Astfel, începând cu acest an, vehiculele, semnele de circulaţie şi autostrăzile vor fi echipate cu tehnologie pentru a trimite mesaje standardizate tuturor participanţilor la trafic din jurul lor.

Normele stabilesc cerinţele legale minime privind interoperabilitatea între diferitele sisteme de cooperare utilizate. Interoperabilitatea va permite tuturor posturilor echipate să facă schimb de mesaje cu orice altă staţie, în siguranţă, într-o reţea deschisă.

Elementul de cooperare, care permite legătura digitală între vehicule şi între vehicule şi infrastructura de transport, este de aşteptat să îmbunătăţească în mod semnificativ siguranţa rutieră, eficienţa traficului şi confortul în timpul conducerii, ajutând şoferul să ia deciziile corecte şi să se adapteze situaţiei traficului.

Decizia Comisiei a fost adoptată sub forma unui act delegat, iar, după publicarea sa în Jurnalul Oficial al UE, Parlamentul European şi Consiliul European au la dispoziţie 2 luni pentru a se opune intrării sale în vigoare.

Tot în spiritul creşterii siguranţei rutiere pe drumurile europene, Comisia a propus, în mai 2018, ca autoturismele, camioanele şi autobuzele să fie dotate cu elemente de siguranţă noi şi avansate, cum ar fi frânarea de urgenţă, asistenţa inteligentă a vitezei şi protecţia sporită pentru pietoni şi biciclişti.

 

Adaugati comentariu