DN6
Home Infrastructură DN 76 Deva–Oradea. Cum (nu) se reabilitează 140 de km în 8 ani

DN 76 Deva–Oradea. Cum (nu) se reabilitează 140 de km în 8 ani

Reabilitarea şoselei DN 76 Deva-Oradea pe o porţiune de 142 de km, a început în 2011. După 8 ani, nu numai că pe anumite sectoare lucrările sunt în curs de desfăşurare, dar pe altele nici nu au început.

Pentru reabilitare, şoseaua a fost împărţită în nu mai puţin de 6 tronsoane. Până în acest moment au fost recepţionaţi 50 de km pe tronsonul 1 (Şoimuş – Brad) şi tronsonul 2 (Brad – Ioneşti).

Potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), lucrările la tronsonul 5 (Ştei – Beiuş), în lungime de 31 km urmează să reînceapă în această săptămână, pe data de 15 martie, odată cu
începerea sezonului de construcţii. Instituţia estimează că recepţia la finalizarea lucrărilor pe acest sector de drum va avea loc în luna aprilie a acestui an.

Tot pe data de 15 martie urmează să înceapă şi lucrările pe tronsonul 3 (Ioneşti – Vârfurile), cu o lungime de aproximativ 14 km, după ce în luna noiembrie anul trecut a fost semnat contractul de execuţie a lucrărilor care vor dura 12 luni, cu Asocierea Sylc Con Trans – Hydrostroy.

Luni, 18 martie, Asocierea Dacia Faber şi Total Construct va începe lucrările de consolidare la km 86+500 al DN 76, pe sectorul Criştioru de Jos – Vârfuri, unde a avut loc o alunecare de teren. Contractul a fost semnat în data de 13 martie 2019, ca urmare a întocmirii unui proces verbal de calamitate. Constructorul are la dispoziţie 4 luni pentru punerea în siguranţă a drumului, astfel încât să fie evitată blocarea circulaţiei şi consolidarea terenului cu coloane forate în adâncime.

Anul acesta se vor finaliza lucrările şi pe lotul 3 al sectorului de aproximativ 15 km, care face parte din tronsonul 6 (Beiuş-Oradea). Contractul a fost semnat în luna august 2018 cu asocierea Drum Asfalt – Trameco – Drumuri Bihor, care a început lucrările încă din luna octombrie 2018.

Tot pentru tronsonul 6, CNAIR anunţă că intenţionează să semneze anul acesta inclusiv contractele pentru reabilitarea loturilor 1 şi 2, în lungime totală de peste 32 km. Pentru contractele destinate reabilitării celor două loturi, ofertele deschise în luna ianuarie 2019 se află acum în perioada de evaluare.

În ceea ce priveşte reabilitarea tronsonului 4 (Vârfurile – Ştei), cu o lungime de peste 33 de km, anul acesta va fi lansată o nouă licitaţie, după ce fostul antreprenor a abandonat lucrarile. În acest moment este deja actualizată documentaţia de atribuire, după ce a fost realizată o expertiză tehnică a lucrărilor executate de vechiul antreprenor.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

3 benzi
Infrastructură

Lărgirea la 3 benzi a unor sectoare din autostrăzile A1, A2 şi A3. Oferte pentru proiectare

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit patru oferte...

autostrada Timișoara - Moravița A9
Infrastructură

Finanțare europeană pentru proiectarea și execuția Autostrăzii A9 Timișoara – Moravița

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus cererea de...

Leghin - Târgu Neamț
Infrastructură

Fonduri prin PNRR pentru secțiunea Leghin – Târgu Neamț, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit aproape 900...

Avrig
Infrastructură

Constructor desemnat pentru tronsonul Boiţa – Avrig – Mârşa, parte din Autostrada Sibiu – Făgăraş

Constructorul turc Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret a câştigat contractul pentru...