Dilema constructorilor de SUV și emisiile de CO2. Oricum pierd bani

Constructorii auto sunt obligați să îndeplinească obiective stricte privind emisiile de CO2 până la sfârșitul anului 2020. Ultimele evoluții analizate de consultanții de la JATO Dynamics arată, însă, că emisiile cresc, pe fondul majorării vânzărilor profitabile de modele SUV.
suv

Anul trecut, din 10 vehicule vândute în Europa 4 au fost SUV-uri, volumul livrărilor totale înregistrat la finalul lui 2019 fiind dublu față de cel din 2015.

”Popularitatea SUV-urilor mari și grele este motivul pentru care scăderea îndelungată a emisiilor medii de CO2 ale autovehiculelor noi acum s-a inversat, îndepărtând producătorii de autovehicule de ținta pe care o au de atins doar peste câteva luni”, arată o analiză JATO Dynamics.

În aceste condiții, mulți constructori auto riscă amenzi uriașe pentru că nu reușesc să reducă suficient de repede emisiile de CO2 ale autovehiculelor.

Până la sfârșitul anului 2020, emisiile medii de CO2 ale automobilelor vândute în Europa trebuie să fie de 95 g/km. În 2019, acesta a fost de 121,8 g/km, un nivel cât un munte pentru constructorii auto.

Emisiile medii de CO2 ale unui SUV sunt chiar mai mari, de 131,5 g/km.

Nivelul a crescut începând cu 2017, iar pe măsură ce cota de piață a SUV-urilor s-a majorat, problema emisiilor a devenit din ce în ce mai gravă.

Potrivit JATO, companiile auto „se confruntă cu o decizie grea – sacrificarea vânzărilor de SUV-uri sau asumarea riscului de a nu-și atinge ținta de emisii de CO2.

Compania de consultanță apreciază, însă, că producătorii de autovehicule se vor gândi de două ori înainte de a lansa noi SUV-uri pe piața europeană, „în special, din cauza faptului că orice profit pe care îl obține ar putea fi ușor epuizat prin creșterea sancțiunilor”.

Companiile auto vor fi amendate cu 95 de euro pentru fiecare 1g/km de CO2 înregistrat peste țintă, valoare înmulțită cu numărul de mașini pe care le vând.

Prin urmare, amenzile ar putea fi calculate în miliarde de euro.

”Constructorii auto se confruntă cu o alegere dificilă: fie plătesc penalități, fie, pe termen scurt, întrerup o parte din producția de SUV. Dar orice alegere va costa, acesta fiind ultimul lucru de care are nevoie o industrie lovită puternic de criza coronavirusului”, a conchis Felipe Munoz, analist JATO Dynamics.

 

CITEȘTE ȘI:

CNAIR va finanța ultimul tronson de pe Centura Arad

Asociaţia Victimelor Accidentelor de Circulaţie: Comportamentul şoferilor devine din ce în ce mai agresiv

Utilitarele, ”victime” ale campaniei electorale în Senat

 

Adaugati comentariu