Dieselgate: De ce sunt furioşi parlamentarii europeni

Statele membre şi constructorii auto trebuie să fie traşi la răspundere şi să se coordoneze în ceea ce priveşte acţiunile urgente necesare pentru a face faţă scandalului Dieselgate, se arată într-o rezoluţie a Parlamentului European, care se arată nemulţumit de faptul că un număr mare de maşini poluante circulă încă pe drumurile comunitare.



trafic

Eurodeputaţii cer statelor membre adoptarea unor măsuri de urgenţă pentru a rechema sau a retrage de pe piaţă numărul mare de autoturisme puternic poluante.

Totodată, ţările din UE ar trebui să colaboreze cu producătorii pentru a proceda la retehnologizarea obligatorie a maşinilor, în scopul reducerii emisiilor de dioxid de azot (NO2), au arătat deputaţii europeni într-o rezoluţie adoptată cu 301 voturi pentru, 181 împotrivă şi 42 abţineri.

Parlamentul se teme că moştenirea vehiculelor diesel cu grad ridicat de poluare rămâne în mare parte nesoluţionată şi va continua să deterioreze calitatea aerului pentru mulţi ani în viitor, dacă nu se vor întreprinde acţiuni coordonate eficiente.

Critici îndreptate împotriva Comisia şi statelor membre

Eurodeputaţii au remarcat faptul că, deşi Comisia a iniţiat, încă de acum doi ani, proceduri de încălcare a legislaţiei UE împotriva mai multor state membre pentru faptul că nu au impus sancţiuni (în cazul grupului Volkswagen) şi a instituit sisteme de penalizare pentru a împiedica producătorii de automobile să încalce legislaţia privind emisiile auto, investigaţiile nu au depăşit stadiul de căutare a informaţiilor suplimentare.
Sunt încă în desfăşurare proceduri împotriva Germaniei, Italiei, Luxemburgului şi Regatului Unit.

În opinia parlamentarilor europeni, unele state membre par să nu coopereze serios cu Comisia în această privinţă, solicitându-le furnizarea tuturor informaţiilor necesare, astfel încât Executivul comunitar să poată prezenta raportul său privind recomandările Comitetului de anchetă pentru măsurarea emisiilor în sectorul auto (EMIS).

PE condamnă „comportamentul obstructiv” din partea Comisiei Europene, care a încetinit procesul de cercetare, iar refuzul său de a acorda acces public la poziţiile statelor membre în cadrul întâlnirilor tehnice constituie o administrare defectuoasă
.
Deputaţii europeni observă că în Statele Unite, victimele Dieselgate au primit între plăţi compensatorii curpinse între 5.000 şi 10.000 de dolari, în timp ce consumatorii europeni aşteaptă în continuare o compensaţie adecvată.

Potrivit informaţiilor transmise Comisiei Europene de către statele membre, măsurile adoptate pentru reducerea numărului de maşini poluante se referă doar la un număr limitat de automobile, ce provin de la Volkswagen, Renault, Daimler, Opel şi Suzuki.

Cu toate acestea, susţin eurodeputaţii, mai multe ONG-uri şi mass-media au indicat că modele şi din alte mărci au arătat un comportament suspect în ceea ce priveşte emisiile sau au depăşit limitele de poluare prevăzute în legislaţia UE.

 

CITEŞTE ŞI:

Guvernul a aprobat bugetele pentru Rabla Clasic şiRabla Plus

Autostrada Tg Neamţ – Iaşi intră în linie dreaptă?

 

În plus, Parlamentul European avertizează că cinci state membre, respectiv Bulgaria, Ungaria, Irlanda, Slovenia şi Suedia, încă nu au transmis nicio informaţie Comisiei cu privire la programele lor de retragere a maşinilor poluante de pe şosele.

 

Adaugati comentariu