Miniştrii Mediului din România şi Bulgaria cor să instituie un mecanism comun de control şi monitorizare a importurilor de maşini second hand destinate comercializării sau dezmembrării.
„Având în vedere problematica maşinilor second-hand, discutată deja la nivel bilateral, precum şi în cadrul Consiliului de Mediu din octombrie 2018, ne reiterăm interesul de a constitui un grup de lucru comun pe această temă, care să analizeze situaţia din cele două ţări, în vederea identificării de soluţii care să ajute la diminuarea importului acestor maşini şi îmbunătăţirea calităţii aerului”, a declarat ministrul Graţiela Gavrilescu, în cadrul unei întâlniri cu omologul său bulgar.
Discuţiile s-au purtat în cadrul sesiunii de consultări inter-guvernamentale româno-bulgare care au avut loc vineri, 29 martie, la Bucureşti, atunci când viceprim-ministrul şi ministrul Mediului din România, Graţiela Gavrilescu, a avut reuniuni bilaterale cu ministrul bulgar al Mediului şi Apelor, Neno Dimov şi cu Mariyana Nikolova, viceprim-ministru pentru politici economice şi sociale al Guvernului Bulgariei, cea care coordonează şi politicile de mediu.
Românii au înmatriculat anul trecut 473.000 de maşini second hand, un volum în scădere cu 9% faţă de nivelul din 2017, de la 520.000 unităţi.
Cele mai importate mărci de autoturisme second-hand în 2018 au fost:
- Volkswagen 119.260 unităţi (-12,67% faţă de 2017);
- Opel 48.960 unităţi (-23,5% faţă de 2017);
- Ford 42.800 unităţi (-16,11% faţă de 2017);
- BMW 45.988 unităţi (-0,8% faţă de 2017);
- Audi 44.659 unităţi (-4,58% faţă de 2017).
CITEŞTE ŞI;
Dieselgate: De ce sunt furioşi parlamentarii europeni
Guvernul a aprobat bugetele pentru Rabla Clasic şi Rabla Plus
Comentați?