De la costum la combinezonul de curse

De multe ori oamenii de business sunt cunoscuți de către partenerii lor doar în mediul în care activează, mereu îmbracați impecabil, la "patru ace". Dar ce se întâmplă cu ei după ce renunță la ținuta office?



Oamenii care activează în mediul de afaceri sunt foarte ocupați, de cele mai multe ori noțiunea de timp liber fiind doar o rara avis. Totuși, există excepții, există oameni care înțeleg că, pentru a performa într-un domeniu dificil, este nevoie și de activități conexe, de acțiuni, hobby-uri, care să te deconecteze de la cotidian și să te încarce cu energia necesară abordării de noi proiecte la locul de muncă.

În cele ce urmează vom face cunoștință cu Alex Filip, responsabil de organizarea evenimentelor în cadrul Orange România și, în timpul liber, om cu multiple pasiuni. Cu un job destul de solicitant ca și program, cu deplasări dese prin țară și străinătate, s-ar putea bănui că Alex este încă un corporatist dovedit de programul zilnic. Dar nu este așa.

Încă din adolescență în mintea lui s-a conturat serios pasiunea pentru motorsport, în special pentru raliuri. Trecerea de la vis la realitate s-a petrecut în 1999, atunci când Alex a trecut de la postura de spectator la cea de navigator în campionatul național de raliuri, alături de Răzvan Trinevschi (Dacia 1410). Cum visul suprem era de a da scaunul din dreapta pe cel din stânga, Alex a continuat să-l urmărească și în 2003, odată cu Raliul Rafo Onești, și-a făcut intrarea în galeria piloților la volanul unei Dacia Nova. În anii ce au urmat a trecut, pe rând, pe la comenzile unui Citroen Saxo și al unui Citroen C2R2, iar în dreapta i-a avut pe experimentații navigatori Tudor Mârza, Adrian Teme sau Gicu Neme.

Din 2009 Alex Filip face echipă cu sibianul Bogdan Iancu, alături de care a obținut și cele mai bune rezultate din carieră. În 2011 Citroen-ul i-a lăsat locul unui frumos Renault Clio R3 Maxi, automobil alături de care cei doi au terminat sezonul competițional intern pe poziția a treia la categoria 2 Roți Motrice. Au urmat cele mai bune două sezoane din carieră, 2012 și 2013, ambele încununate cu titlul de campioni naționali ai categoriei amintite anterior.

Ajuns la un nivel la care nici nu spera la debut, pentru 2014 Alex a luat o hotărâre radicală. A renunțat la participarea în campionatul intern în favoarea unui program restrâns, pentru moment, în Campionatul European de Raliuri (ERC). După prima etapă la care a luat startul și care s-a desfaurat în Grecia – Raliul Acropole 2014 – echipajul Alex Filip/Bogdan Iancu s-a ales cu poziția a treia în clasamentul automobilelor cu o singură punte motoare, rezultat ce dă mari speranțe pentru viitor.

Așa se face că există viață și după ținuta office, și încă una destul de palpitantă. Asta ca să nu mai spunem că nu doar combinezonul de curse face parte din garderoba adiacentă a lui Alex, alături de el stând la loc de cinste și costumele pentru bicicletă, domnul „Orange” fiind un împătimit practicant al mountain-bike-ului, dar și al ciclismului de șosea. Cam așa se creionează pe scurt portretul unui campion.

(Articol apărut în revista AutoExpert Flote, luna aprilie 2014)

Adaugati comentariu