Advertisement

Suplacu de Barcău - Chiribiș
Home Infrastructură Dăncilă: Autostrada Comarnic – Braşov va fi construită din fonduri bugetare

Dăncilă: Autostrada Comarnic – Braşov va fi construită din fonduri bugetare

Autostrada Comarnic – Braşov nu va mai fi construită în parteneriat public-privat, urmând a fi declarată, la următoarea şedinţă a CSAT, de importanţă naţională sau de infrastructură critică, cu finanţare de la buget, a anunţat premierul Viorica Dăncilă.

Potrivit şefului Guvernului, pentru construcţia acestei autostrăzi a fost primită o solicitare, din partea unei companii chinezo-turce, iar birocraţia este mare, iar procedurile, complicate.

„Eu eu am hotărât, împreună cu colegii mei, să scoatem Autostrada Comarnic – Braşov din parteneriat public-privat, iar în prima şedinţă de CSAT această autostradă să devină de importanţă naţională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să putem să demarăm cât mai repede lucrările pentru această autostradă. Pentru că birocraţia este destul de mare, procedurile sunt complicate, la noi s-a format această instituţie a contestaţiilor şi pentru a trece de toate aceste obstacole cred că soluţia este ca această autostradă să devină de importanţă naţională, astfel încât să începem construcţia cât mai repede, din fonduri guvernamentale”, a spus Viorica Dăncilă.

Aceasta nu a putut estima un termen de începre a construcţiei, motivând că depinde de votul din CSAT.

La începutul anului, Guvernul anunţa că sunt cinci companii interesate de realizarea autostrăzii, iar constructorul va fi desemnat chiar în ianuarie 2019. La momentul respectiv premierul Viorica Dăncilă promitea că şoseaua de mare viteză va fi finalizată în 2024.

Tronsonul Comarnic – Braşov, face parte din Autostrada Bucureşti-Braşov (170 km).

Construcţia autostrăzii Bucureşti-Braşov va avea cinci sectoare:

  • Bucureşti–Ploieşti (actuala autostradă A3, deja dată în exploatare),
  • Ploieşti–Comarnic,
  • Comarnic–Predeal,
  • Predeal–Cristian,
  • Cristian–Codlea.

Pe traseul Ploieşti–Braşov, şoseaua de mare viteză va avea 14 viaducte, 33 de poduri şi 2,6 kilometri de tuneluri cu galerie dublă. Unul dintre poduri va trece pe deasupra staţiunii Buşteni – acolo unde, potrivit primei variante a acestui proiect, urma să fie construit un tunel.

 

CITEŞTE ŞI:

10 mil. euro pentru supervizarea construcţiei Podului de la Brăila

Ghid util pentru o vacanţă pe roţi

Podul de la Adunaţii Copăceni, închis pentru 6 luni

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Contract semnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat cu societatea...

Valea Prahovei
Infrastructură

Soluții de avarie pentru traficul de pe Valea Prahovei

În condițiile în care Autostrada Ploiești – Brașov nu este gata nici...

A0 Nord
Infrastructură

Autostrada A0 Nord. Se deschide circulația rutieră pe porțiunea dintre Lotul 2 și DN 2

Începând de joi, circulația rutieră pe Autostrada de Centură București A0 Nord...

Bacău - Piatra Neamț
Infrastructură

Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț, la un pas de lansarea licitației de proiectare și construcție

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis, spre validare, la Agenția...