Juriul a decis: cu maximum posibil de puncte, Dacia Duster a devenit Mașina Anului 2018 în România.
Ediția din acest an a concursului organizat de Asociația Presei Auto din România (APAR), a fost dominată de SUV-urile mici. Nici nu este de mirare: în Europa, SUV-urile de oraș se vând ca pâinea caldă, în prima jumătate a anului 2017 creșterea segmentului fiind de 10%, până la 853.391 unități. Deși se află în ultimul an de viață, prima generație Dacia Duster a reușit să mențină un ritm de vânzări susținut, fiind comercializate 73.500 unități în aceeași perioadă, fapt care i-a asigurat locul patru în ierarhia europeană. În România, în primele 10 luni ale anului 2017 au fost comercializate 6.747 exemplare, în creștere cu 24,6% față de aceeași perioadă a anului trecut, fapt care i-a asigurat SUV-ului locul 3 la general, după ”frații” Logan și Sandero.
În acest context a apărut a doua generație a modelului, care și-a dovedit deja calitățile la primele teste internaționale (citiți testul cu Dacia Duster 2). Mai mult, prețurile noii generații se mențin la un nivel extrem de scăzut, raportat la prestații și dotări (vedeți prețurile aici).
Astfel, la a 19-a ediție a concursului, Dacia Duster a convins cei 14 jurnaliști auto români, printre care și doi dintre colegii noștri (Florin Micu – Auto Expert și Bogdan Grigorescu – Flote Auto), să acorde în unanimitate noii generații titlul Mașina Anului 2018 în România. Este a doua oară când SUV-ul românesc își adjudecă titlul, după ce prima generație a fost laureată în 2011. Singurul model care a mai reușit ”o dublă” a fost Opel Corsa, la edițiile din 2007 și 2015.
„Suntem deosebit de onorați de atribuirea acestui trofeu prestigios Noului Duster. Avem încrederea că acest titlu va marca, simbolic, începutul unei cariere comerciale de succes pentru SUV-ul Dacia. Primul Duster a revoluționat segmentul SUV atât în România, cât și pe piețele internaționale. Noul Duster are toate argumentele pentru a depăși rezultatele predecesorului său. După recunoașterea acordată de juriul foarte exigent al profesioniștilor presei auto, așteptăm așadar cu încredere un verdict la fel de favorabil din partea clienților”, a declarat Hakim Boutéhra, Director General Renault Commercial Roumanie.
Pe următoarele locuri s-au clasat alte trei SUV-uri mici: Opel Crossland X, Kia Stonic și Citroen C3 Aircross, urmate în ordine de Ford Fiesta, Alfa Romeo Stelvio și Honda Civic.
Programul de teste a inclus atât o sesiune pe șosea, cât și parcurgerea unui traseu complex pe circuitul Academiei Titi Aur (ATA), unde jurnaliștii au putut verifica comportamentul la limită al fiecărui model.
„Este un moment extrem de important pentru Dacia și pentru România. Este primul premiu redutabil pe care îl câștigă noua generație Duster. Cu siguranță vor urma și altele pe alte piețe. Dacia Duster este produsă exclusiv la Colibași, fiind cel mai cunoscut produs „Made in România”! Faptul că toți jurnaliștii de presă auto din Juriu au acordat, în unanimitate, punctajul maxim, nu este nici întâmplător și nici un act de curtoazie patriotică. Este exact realitatea, Duster fiind unul din cele mai competente automobile din Europa, iar vânzările din România și din lume o vor dovedi”, a precizat Dan Vardie, președintele comitetului de organizare al MAIR și președinte fondator al APAR.
Clasament | Model | Punctaj |
---|---|---|
1 | DACIA DUSTER | 210 |
2 | OPEL CROSSLAND X | 112 |
3 | KIA STONIC | 109 |
4 | CITROEN C3 AIRCROSS | 107 |
5 | FORD FIESTA | 92 |
6 | ALFA ROMEO STELVIO | 88 |
7 | HONDA CIVIC | 81 |
Comentați?