Advertisement

Dacia Prestige
Home Piaţa auto Autoturisme Dacia de lux: noi echipări Prestige și transmisie Easy-R

Dacia de lux: noi echipări Prestige și transmisie Easy-R

Dacia își înnobilează gama de autoturisme. După ce, la sfârșitul anului trecut, Logan a primit o nouă versiune, numită Prestige, a venit și rândul celorlalte două modele ale familiei: Sandero și Logan MCV.

La ce să ne așteptăm? La aceleași elemente de design și dotări care-au transformat Loganul Prestige într-un succes al gamei: proiectoarele dublu optice, jantele Dark Metal pe 15 inci, din aliaj de aluminiu, semnalizări integrate în carcasele oglinzilor laterale. La capitolul dotări, climatizarea cu reglare automată și geamurile electrice cu butoane pe fețele de uși vor fi disponibile odată cu noua variantă de echipare, din luna iunie.

Gama de motoare pentru care poate fi comandată noua echipare nu lasă loc de nemulțumiri. Astfel, motorul de 1,2 litri și 73 CP și propulsorul TCe de 90 de cai sunt completate de agregatele diesel de 1,5 litri și 75, respectiv 90 de cai.

Nici prețurile nu sunt exagerate, raportându-le la echipare: Logan Prestige 1,2i va costa 13.600 euro, iar Sandero Prestige cu motorul TCe va costa 13.600 euro, în varianta dotată cu transmisie Easy-R.

Easy-R

Și dacă tot am ajuns la cutia de viteze Easy-R, să spunem că și această transmisie robotizată își va face debutul în luna iunie. În cazul cuplării acesteia la motorul TCe de 90 de cai, cutia va avea 5 trepte, în timp ce în combinație cu dieselul de 90 CP, transmisia va dispune de 6 trepte.

Și nu, nu va mai exista o pedală de ambreiaj. Un computer va comanda sistemul electromagnetic care ambreiază, debreiază și schimbă treptele. Treptele pot fi schimbate fie manual, prin impuls, fie automat, luând în calcul viteza de deplasare, turația motorului și alți factori.

Easy-R

Sistemul robotizat adoptat de Dacia combină avantajele unei transmisii manuale, cu cele ale uneia automate: comoditate în utilizare, controlul deplin al momentului schimbării treptei, kick-down automat, consum tipic cutiilor de viteze manuale și durabilitate în utilizare, datorită înlocuirii soluției electromecanice în locul celei hidraulice. Dovadă a fiabiliății sale este testarea intensivă la care a fost supusă, însumând 130.000 de ore.

Noua transmisie va putea fi comandată în combinație cu echipările Laureate și Prestige ale modelelor Sandero, Logan și Logan MCV, precum și pe Sandero Stepway. La prețul de listă al acestor modele, cutia Easy-R adaugă 500 de euro.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MG3
Autoturisme

Test MG3. Sufletul petrecerii!

Comisia Europeană îi mângâie pe creștet. Micuții au emisii de CO2 infime,...

Flotă verdePiaţa auto

Renault deschide comenzile pentru Rafale E-Tech 4×4 de 300 CP

După Rafale E-Tech full hybrid 200 CP, Renault deschide comenzile pentru Rafale...

Citroën
Autoturisme

Test Citroën C3 și e-C3. Provocare acceptată!

S-au limpezit apele în grupul Stellantis, iar Citroën a primit poate cel...