Advertisement

carantină
Home Infrastructură Cum vor autorităţile să fluidizeze traficul din Capitală. Soluţii provizorii

Cum vor autorităţile să fluidizeze traficul din Capitală. Soluţii provizorii

Primarul General, Gabriela Firea, s-a întâlnit la sediul Municipalităţii cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, pentru a discuta mai multe aspecte legate de îmbunătăţirea condiţiilor de trafic din Bucureşti.

Cei doi oficiali au convenit implementarea unor soluţii în ceea ce priveşte liniile de transport feroviar care tranzitează oraşul, în sensul că trenurile de marfă să nu mai circule prin Capitală.

„Îmi doresc să găsim cele mai rapide şi mai eficiente soluţii pentru că trenurile care traversează Bucureştiul, îndeosebi în zona de Nord, să nu mai creeze blocaje în trafic. După cum bine ştiţi, nicio Capitală europeană nu este tranzitată de marfare. În urma analizei efectuate de specialiştii care au lucrat la Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, a reieşit faptul că acest tip de transport trebuie să fie mutat la marginea oraşului. Soluţia provizorie, pe care îmi doresc să o implementaţi până la începutul lunii septembrie, când traficul se va intensifica odată cu începerea şcolilor, este regândirea orarului acestor trenuri, astfel încât să nu mai tranziteze Capitala la orele de vârf”, a spus Gabriela Firea.

Ministrul Transporturilor a dat asigurări că specialiştii din cadrul instituţiei pe care o conduce vor lua în calcul modificarea programelor acestor trenuri, astfel încât să nu mai tranziteze oraşul la orele de vârf. Răzvan Cuc a explicat că până la sfârşitul lunii octombrie ministerul va reabilita din surse proprii calea ferată de la marginea Capitalei, făcând posibilă mutarea trenurilor pe această linie.

Un alt subiect luat în discuţie a fost situaţia pasarelei care traversează lacul Herăstrău pe care Municipalitatea intenţionează să o construiască în vecinătatea podului care în prezent aparţine Regionalei CFR.

Reprezentanţii ministerului i-au comunicat Primarului General că vor emite săptămâna viitoare avizul pentru construirea unui ponton plutitor pe care primăria îl va construi ca soluţie provizorie până la realizarea pasarelei.

„Primăria Municipiul Bucureşti a prevăzut în buget fondurile necesare pentru construirea pasarelei şi a făcut toate demersurile pentru obţinerea avizelor necesare. Având în vedere că realizarea acestei pasarele necesită parcurgerea mai multor etape şi implicit o perioadă mai lungă de realizare, este imperios necesar să amplasăm provizoriu un pod plutitor în vecinătatea podului de cale ferată, care să preia funcţiunea de pod pietonal. După obţinerea acestui aviz, putem începe montarea”, a explicat Primarul General.

În cadrul întâlnirii, s-a mai discutat despre preluarea de către Municipalitate a Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti care funcţionează în prezent pe lângă Ministerul Transporturilor. Specialiştii ministerului şi-au manifestat disponibilitatea că aceasta autoritate să fie predată PMB ţinând cont de faptul că aceasta insitutie reglementează şi monitorizează transportul local în zona metropolitană Bucureşti Ilfov.

Tot astăzi, cei doi oficiali au decis înfiinţarea unui grup mixt de lucru format din reprezentaţi ai PMB şi ai Ministerului Transporturilor care să identifice soluţiile legale pentru relocarea autogărilor în zonele limitrofe ale Bucureştiului. În acest sens se vor identifica spaţii noi pentru că aceste autogări să fie corelate cu mijloacele de transport în comun.

În prezent, pe raza Municipiului Bucureşti, există un număr de 21 de autogări iar programul de transport persoane prin servicii regulate Bucureşti-Ilfov cuprinde un număr de 2440 de curse zilnice.

O altă problemă discutată astăzi a fost identificarea unor soluţii tehnice şi financiare pentru reabilitarea podului Constantă, obiectiv aflat în administrarea Ministerului Transporturilor, care se afla în acest moment într-o stare avansată de degradare.

Edilul Capitalei le-a solicitat, de asemenea, reprezentanţilor Ministerului Transporturilor să predea autorităţii locale terenurile pe care există linii de cale ferată dezafectate pentru că Primăria Capitalei să poată construi locuinţe sociale şi pentru tineri.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Sânmartin
Infrastructură

1 mld. de lei pentru reabilitarea a 42 km din Autostrada București – Pitești. Lucrările vor dura 48 de luni

Guvernul a aprobat, joi, proiectul de reabilitare şi aducere la o stare...

Focșani - Brăila
Infrastructură

Realizarea Drumului Expres Focșani – Brăila va costa 5,5 miliarde de lei

Consiliul Tehnico Economic (CTE) al CNAIR a avizat indicatorii necesari construcției Drumului...

Timişoara Vest
Infrastructură

Cinci oferte pentru construcția Variantei Ocolitoare Timişoara Vest

Cinci oferte au fost depuse pentru proiectarea şi executarea lucrărilor de construire...

Cristian - Ghimbav
Infrastructură

Cât va costa sectorul Cristian – Ghimbav, parte din Autostrada București – Brașov

Guvernul a aprobat, marți, indicatorii tehnico – economici pentru sectorul Cristian –...