Advertisement

cale ferată
Home Infrastructură Cum se poate transforma în şosea o linie de cale ferată dezafectată

Cum se poate transforma în şosea o linie de cale ferată dezafectată

Primăria Câmpina intenţionează să construiască o şosea în locul liniei de cale ferată Câmpinița-Telega, închisă din 2013 şi cu şine dispărute în cea mai mare parte.

Pentru a demara acest proiect, municipalitatea trebuie să transfere terenul pe care se află linia de cale ferată Câmpina – Câmpiniţa – Telega din domeniul public al statului în cel al Câmpinei, acesta fiind administrat de Ministerul Transporturilor şi concesionat companiei CFR SA.

În aceste condiţii, chiar la începutul acestui an, la Senat a fost depus un proiect de lege pentru realizarea transferului de proprietate.

„În condițiile în care pe tronsonul de cale ferată menționat există porțiuni unde șina de cale ferată nu mai existaă, este acoperită în totalitate de vegetație necontrolată, iar zona aferentă fiind afectată din cauza neexploatării și neîntreținerii acestui obiectiv, devenind o zonă insalubră cu urmări asupra siguranței cetatenilor, consider ca existș justificarea acestui transfer întrucât obiectivul nu mai este funcțional, linia de cale ferată fiind închisă circulației trenurilor din anul 2013 și se află într-o stare de degradare continuă, împreună cu podurile de cale ferată”, îşi motivează demersul legislativ iniţiatoarea proiectului, senatoarea Laura Fulgeanu – Moagher.

Traseul liniei de tren are o vechime de peste 100 de ani, însă din 1968 s-a renunţat la trenurile de călători, fiind operate doar garnituri pentru transport de marfă. După 1990, odată cu declinul industrial al oraşului Câmpina, accentuat de desfiinţarea fabricii de cherestea şi apoi a rafinăriei „Steaua Română, linia de cale ferată nu a mai fost utilizată decât ocazional. În 2013, problemele apărute şi la podul feroviar au dus închiderea completă a circulaţiei trenurilor între Câmpina şi Câmpiniţa. În anii următori, au fost acoperite cu astfalt sectoarele în care străzile din oraş traversează calea ferată.

 

CITEȘTE ȘI:

FGA a plătit asiguraților peste 900 mil. lei în ultimii 5 ani pentru 3 companii în faliment

Ministrul Mediului: Nu se va introduce nicio taxă auto anul acesta

CFR SA: 18 trenuri din 72 vor fi anulate temporar pe ruta Bucureşti Nord – Aeroport Otopeni

 

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Brașov - Bacău
Infrastructură

Contract semnat pentru finalizarea Studiului de Fezabilitatea al Autostrăzii Brașov – Bacău A13

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, vineri, cu...

Vâlcea
Infrastructură

Un pas înainte pentru modernizarea șoselei dintre Rm. Vâlcea și Autostrada Sibiu – Pitești

Executivul urmează să aprobe în ședința de vineri, prin Hotărâre de Guvern,...

Autostrada de Centură București
Infrastructură

Autostrada de Centură București. Sectorul dintre DN 4 și Autostrada A2 va fi deschis în iulie

Traficul rutier pe încă un sector din Autostrada de Centură București, între...

Podul peste Canal
Infrastructură

Cinci oferte pentru reparații capitale la Podul peste Canal de la Călărași, amplasat pe DN 3B

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit 5 oferte pentru...