Advertisement

cale ferată
Home Infrastructură Cum se poate transforma în şosea o linie de cale ferată dezafectată

Cum se poate transforma în şosea o linie de cale ferată dezafectată

Primăria Câmpina intenţionează să construiască o şosea în locul liniei de cale ferată Câmpinița-Telega, închisă din 2013 şi cu şine dispărute în cea mai mare parte.

Pentru a demara acest proiect, municipalitatea trebuie să transfere terenul pe care se află linia de cale ferată Câmpina – Câmpiniţa – Telega din domeniul public al statului în cel al Câmpinei, acesta fiind administrat de Ministerul Transporturilor şi concesionat companiei CFR SA.

În aceste condiţii, chiar la începutul acestui an, la Senat a fost depus un proiect de lege pentru realizarea transferului de proprietate.

„În condițiile în care pe tronsonul de cale ferată menționat există porțiuni unde șina de cale ferată nu mai existaă, este acoperită în totalitate de vegetație necontrolată, iar zona aferentă fiind afectată din cauza neexploatării și neîntreținerii acestui obiectiv, devenind o zonă insalubră cu urmări asupra siguranței cetatenilor, consider ca existș justificarea acestui transfer întrucât obiectivul nu mai este funcțional, linia de cale ferată fiind închisă circulației trenurilor din anul 2013 și se află într-o stare de degradare continuă, împreună cu podurile de cale ferată”, îşi motivează demersul legislativ iniţiatoarea proiectului, senatoarea Laura Fulgeanu – Moagher.

Traseul liniei de tren are o vechime de peste 100 de ani, însă din 1968 s-a renunţat la trenurile de călători, fiind operate doar garnituri pentru transport de marfă. După 1990, odată cu declinul industrial al oraşului Câmpina, accentuat de desfiinţarea fabricii de cherestea şi apoi a rafinăriei „Steaua Română, linia de cale ferată nu a mai fost utilizată decât ocazional. În 2013, problemele apărute şi la podul feroviar au dus închiderea completă a circulaţiei trenurilor între Câmpina şi Câmpiniţa. În anii următori, au fost acoperite cu astfalt sectoarele în care străzile din oraş traversează calea ferată.

 

CITEȘTE ȘI:

FGA a plătit asiguraților peste 900 mil. lei în ultimii 5 ani pentru 3 companii în faliment

Ministrul Mediului: Nu se va introduce nicio taxă auto anul acesta

CFR SA: 18 trenuri din 72 vor fi anulate temporar pe ruta Bucureşti Nord – Aeroport Otopeni

 

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...