Linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (Otopeni) se va închide temporar, în perioada 25 ianuarie – 2 februarie, câte şase ore zilnic, timp în care antreprenorul va executa lucrările de sudură a şinelor şi aparatelor de cale, conform proceselor tehnologice prevăzute în proiectul de realizare a investiţiei, informează Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA.
Lucrările vor avea loc în intervalul orar 8:40 – 14:30, iar pe perioada desfăşurării lor vor fi scoase din circulaţie 18 trenuri.
CFR SA precizează că, în perioada desfăşurării lucrărilor (25 ianuarie – 8 februarie 2021), s-a solicitat operatorilor de transport feroviar de călători anularea a 18 trenuri dintre cele 72 prevăzute în orarul zilnic de circulaţie pe relaţia Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti T1. Celelalte garnituri vor respecta programul de circulaţie stabilit în intervalul orar 14:30 – 8:40, pe această rută.
Trenurile anulate în intervalul în care se vor efectua lucrările programate aparţin tuturor celor trei operatori, astfel: CFR Călători – patru trenuri (10715, 10718, 10717, 10720), Regio Călători – opt trenuri (16049, 16048, 16051, 16050, 16053, 16052, 16055, 16054) şi Transferoviar Călători – şase trenuri (15022, 15023, 15024, 15025, 15026, 15027).
În ceea ce priveşte operatorul de transport feroviar Transferoviar Călători, CFR subliniază că acesta a solicitat, din proprie iniţiativă, anularea a încă patru trenuri (15028, 15029, 15020, 15021), care însă nu circulau în intervalul orar necesar desfăşurării lucrărilor de sudură a şinelor şi aparatelor de cale.
Lucrările aferente obiectivului de investiţii „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti – Faza I: Racord C.F. la terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti” au fost executate în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi cu cerinţele contractuale, fiind recepţionate în data de 3 decembrie 2020.
CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare pentru asigurarea legăturii directe între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Primul a vizat dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti şi a avut valoarea de 50,5 milioane lei, fiind finanţat de la bugetul de stat, iar al doilea contract a avut ca obiect construcţia liniei noi pentru Racord CF (din zona Odăile) la Terminalul T1 al Aeroportului Otopeni.
Valoarea acestuia din urmă s-a ridicat la 412,72 milioane de lei, iar finanţarea a provenit din fonduri europene şi de la bugetul de stat.
CITEȘTE ȘI:
Programul Operaţional Transport. România poate primi 8,4 mld. euro
Combo-e, versiune electrică pentru utilitara compactă Opel
Premiul pentru Inovație CES 2021, acordat sistemelor Bosch eBike pentru computerul de bord Nyon
Comentați?