Advertisement

ALD Automotive
Home Interviuri Cum răspunde leasingul operaţional de la ALD Automotive noilor cerinţe de mobilitate

Cum răspunde leasingul operaţional de la ALD Automotive noilor cerinţe de mobilitate

– Interviu cu Alexandru Popescu, directorul comercial al ALD Automotive

Care ar fi un Top 5 al avantajelor leasingului operaţional, indiferent de mărimea flotei utilizate?

În această perioadă, încă destul de atipică pentru întreg mediul de afaceri, flexibilitatea pe care un produs de leasing operaţional o oferă devine un pilon de bază pentru orice tip de flotă.
Necesităţile clienţilor s-au modificat constant în ultimul an, fiind influenţate de evoluţia pandemiei şi efectele pe care aceasta le generează, astfel că şi noi am venit cu soluţii care să îi sprijine pe tot parcursul activităţii. Cel mai nou produs pe care l-am lansat în România se numeşte ALD Flex şi este dedicat nevoilor de mobilitate pe termen scurt, ce pot însemna chiar şi o singură lună de utilizare a unui vehicul.
Aş continua topul cu predictibilitatea financiară pe care leasingul operaţional o furnizează tuturor managerilor şi care se dovedeşte la fel de importantă şi apreciată în contextul actual. Este un real confort să ştii că lunar ai costuri fixe de operare ale flotei, care se încadrează exact în bugetul targetat.
Tool-urile digitale de management al flotei sunt un alt avantaj la a căror dezvoltare lucrăm constant. Clienţii ALD Automotive au la dispoziţie permanent portalul MyALD Manager, prin intermediul căruia au acces în timp real la toate datele despre flota administrată: utilizatori, contracte, servicii, rapoarte. Utilizatorii maşinilor au aplicaţia MyALD Driver, pentru date personalizate referitoare la autovehicul şi contract, istoricul serviciilor de mentenanţă, geolocalizarea furnizorilor și multe altele.
Tot la capitolul avantaje includem şi serviciile post-contractare, precum managementul întregului proces de înmatriculare, livrarea door to door, automobile de înlocuire pentru perioadele de mentenanţă sau indisponibilizare a celor din flotă, administrarea anvelopelor şi chiar cursuri de conducere defensivă şi ecologică.
Mai mult decât atât, clienţii pot fi degrevaţi de activităţile ce ţin de managementul flotei deja existente într-o companie prin achiziţionarea flotei de către ALD Automotive şi închirierea printr-un contract ce include toate beneficiile leasingului operaţional. Acest demers oferă companiilor şi o sursă de cash ce va putea fi utilizată pentru alte investiţii sau pentru capital circulant.

În pofida unui an 2020 dificil din punct de vedere economic, se poate vorbi despre o maturizare a pieţei de leasing operațional sau este încă prea devreme?

Cred că putem vorbi, în primul rând, despre o recalibrare a nevoilor de mobilitate. Sunt anumite sectoare economice unde nevoia de mobilitate a fost redusă aproape la minimum, prin adoptarea telemuncii. În cazul altor industrii efectul a fost exact invers, iar necesarul de vehicule în flotă a crescut, tocmai pentru a susţine dezvoltarea a afacerilor.
Maturizarea pieţei de leasing operaţional este încă un proces în desfăşurare, iar în contextul economic al anului trecut consider că o bună parte a mediului de business a realizat avantajele serviciilor de leasing operaţional, atât pentru companii, cât şi pentru utilizatori.

Vedeţi o modificare a preferinţelor pe fondul pandemiei de coronavirus?

O tendinţă pe care o remarcăm cu bucurie în ultimii ani pe piaţa de leasing operaţional este apetenţa pentru flotele „verzi”, compuse din autovehiculele de tip plug-in hybrid, dar şi full electric. Este greu de spus dacă evoluţia din 2020 a acestui segment este o influenţă directă a pandemiei, dar cifrele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile arată că înmatriculările în cazul modelelor hybrid plug-in au avut o creştere de trei cifre şi de 89% în cazul celor electrice. Spun cu bucurie, pentru că ALD Automotive este prima companie de leasing operaţional care a introdus în România un produs dedicat zonei „eco” – ALD Electric. Prin această soluţie le punem la dispoziţie clienţilor întreaga infrastructură necesară utilizării acestui tip de autovehicule, inclusiv instalarea staţiilor de încărcare la sediul acestora şi al căror cost este inclus în aceeaşi rată unică lunară.
Ne aşteptăm ca acest trend al pieţei să îşi menţină creşterea şi în 2021, ţinând cont că rulajul urban poate fi susţinut fără probleme, iar costurile de mentenanţă sunt şi ele mai reduse decât în cazul mașinilor convenţionale. Bineînţeles, nu toate industriile pot utiliza flote „eco”, de aceea avem soluţii personalizate pentru fiecare activitate în parte.
Este evident că anul 2020 a adus creşteri pentru o serie de industrii, ca de exemplu cele de curierat şi livrări, care au nevoie de vehicule de transport utilizabile în special în oraşe. Orice criză aduce şi oportunităţi, iar în cazul acestor sectoare economice pandemia nu doar că nu a pus pauză activităţii, ci a amplificat-o exponenţial. În consecinţă, nevoia de mobilitate a companiilor din aceste industrii s-a dezvoltat şi ea accelerat şi a atras cu sine o deschidere mai mare către soluţiile de mobilitate clasice, dar şi cele flexibile.

Ce loc ocupă digitalizarea în relaţia cu clienţii? Ce soluţii aţi dezvoltat sau pregătiţi pentru a veni în sprijinul utilizatorilor vehiculelor?

La acest capitol aş putea spune că am fost mai mult decât pregătiţi la debutul pandemiei. Aveam deja de câţiva ani mijloacele electronice prin intermediul cărora managerii îşi puteau monitoriza flotele, iar odată cu shiftul la telemuncă totul a decurs fără sincope, întrucât aceeaşi platformă – MyALD, poate fi accesată de pe orice dispozitiv conectat la Internet.
Mai mult, tot prin intermediul aplicaţiei, managerii pot comunica în timp real cu utilizatorii vehiculelor din flotă, dar şi cu noi, pentru a solicita diferite servicii.

Dacă ar fi să sumarizaţi, care sunt tendinţele principale ce caracterizează piaţa de leasing operaţional după 1 an de la declaşarea coronacrizei?

O atenţie mai amplă acordată nevoilor de mobilitate pe termen scurt şi mediu. La nivel de piaţă se remarcă acel trend de recalibrare despre care vorbeam mai devreme. Există companii mari, care nu şi-au modificat substanţial nevoile în ceea ce priveşte flotele auto, dar şi business-uri ce au preferat să amâne accesarea unui produs pe termen lung şi au căutat acele soluţii flexibile care să le satisfacă nevoia de mobilitate pentru următoarele luni. Practic, s-a mers pas cu pas, cu evaluări de performanţă mult mai dese şi o adaptare constantă la schimbările pe care şi pandemia le genera mediului de afaceri.
În acelaşi timp se remarcă o atenţie deosebită şi faţă de nevoile angajaţilor, care au devenit mult mai reticenţi în a utiliza transportul în comun pentru a se deplasa la birou, acolo unde telemunca nu a fost o opţiune viabilă.

Din punct de vedere al TCO, ce fel de maşini recomandaţi clienţilor în funcţie de traseul parcurs?

De câţiva ani suntem promotorii unei abordări cât mai prietenoase cu mediul înconjurător, astfel că vom încuraja mereu clienţii să ia în calcul flotele „verzi”, fie că este vorba despre modele hybrid plug-in sau chiar full electric. Dacă, totuşi, specificul business-ului necesită vehicule cu propulsie clasică, atunci decizia ar trebui să se bazeze pe kilometrajul anual şi mediul în care acesta se va derula cu preponderenţă, urban sau extra-urban.

Pe parcursul contractului, împreună cu clienţii, monitorizaţi nivelul costurilor generate de flotă?

Serviciile de consultanţă sunt un pilon de bază în activitatea ALD Automotive. Fie că este vorba de o analiză pre-contractare, prin care dezvoltăm soluţii personalizate fiecărei nevoi, fie de raportări periodice, pe care le oferim pe tot parcursul contractului, menţinem o comunicare permanentă cu managerii de flote.

Cum v-aţi adaptat portofoliul de produse?

Recalibrarea nevoilor de mobilitate, generată de pandemie, a condus şi la o nouă abordare cu privire la produsele de leasing operaţional.
Astfel, ne-am adaptat şi noi portofoliul de produse, iar prin ALD Flex răspundem la un nivel extrem de personalizat acestor nevoi. Flexibilitatea produsului este atât de mare încât un contract poate fi încheiat şi după o singură lună, ceea ce le oferă clienţilor o predictibilitate financiară extrem de importantă în această perioadă.
Vorbim, practic, despre un serviciu de închiriere pe termen scurt şi mediu ce se pliază exact pe sezonalitate sau necesarul de moment.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, martie 2021)

 

CITEȘTE ȘI:

UE introduce noi etichete pentru anvelopele de iarnă, de la 1 mai 2021

Noile tarife de referință RCA pentru mașinile de companie. Unde sunt majorări

Schemele de ajutor de stat lansate anul trecut au salvat 11% dintre companiile românești

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ayvens
Leasing operaţional

Ayvens intră în parteneriat cu BYD pentru a livra vehicule electrice în Europa

Ayvens (ALD Automotive – LeasePlan) a semnat un memorandum de înțelegere cu...

arval
Leasing operaţional

Observatorul Arval pentru Mobilitate 2024: 9 din 10 manageri spun că flotele lor vor crește sau vor rămâne stabile în următorii 3 ani

Majoritatea companiilor românești rămân încrezătoare în viitorul flotelor lor, 88% anticipând stabilitate...

Hidroelectrica
Leasing operaţional

Mega-flotă de 212 autovehicule în leasing operațional pentru Hidroelectrica. Cât va costa

Compania Hidroelectrica SA va închiria un număr de minim 212 autovehicule în...