Cum îşi exportă Germania maşinile diesel second-hand în Europa

Germania exportă maşini diesel de ocazie într-un ritm record, vânzările urcând cu 20% anul trecut. Potrivit unui studiu realizat de Universitatea de Ştiinţe Aplicate din Wuerzburg-Schweinfurt, cele mai mari importuri au fost realizate de Italia şi Austria. România se plasează pe locul 7, după Ungaria.



Scandalul Volkswagen şi temerea consumatorilor privind posibilele interdicţii de circulaţie cu vehicule poluante au contribuit la o creştere fără precedent a vânzărilor de maşini diesel second hand din Germnaia către celelalte ţări europene.

Potrivit studiului Universităţii de Ştiinţe Aplicate din Wuerzburg-Schweinfurt, în 2017, italienii şi austriecii au fost cei mai mari cumpărători de automobile diesel second-hand din Germania, în timp ce vânzările spre Croaţia şi Ucraina aproape s-au dublat. Livrările către Franţa şi Spania au crescut cu peste 30%.

România este pe locul şapte în Top cu 11.500 de automobile diesel second-hand importate anul trecut.

Top 10 importatori din Germania de maşini diesel second-hand, în 2017

„În Germania, sentimentul faţă de motoarele diesel este negativ, iar cumpărătorii străini beneficiază de o scădere a preţurilor”, a explicat coordonatorul studiului, Christian Kille, profesor la Institutul de Logistică Aplicată din cadrul Universităţii de Știinţe Aplicate.

În raport se arată că Germania a exportat anul trecut un total de 239.541 de vehicule second-hand, cel mai mare nivel din ultimii 10 ani.

În acest context, într-un interviu acordat publicaţiei germane Tagesspiegel, comisarul european pentru piaţa internă, Elzbieta Bienkowska a avertizat că problema germană va deveni una europeană.

„Exporturile vor însemna mutarea problemei calităţii aerului din vest către est. Planul Guvernului german de a evita interzicerea circulaţiei celor mai poluante automobile diesel ar putea extinde problema. Trebuie stabilit clar ce se va întâmpla cu vehiculele diesel vechi”, a declarat Elzbieta Bienkowska.

Poluarea urbană în multe oraşe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autorităţile să găsească metode de a reduce poluarea.

Germania s-a angajat ca, până la sfârşitul anului, să actualizeze softul pentru aproximativ 5,3 milioane de maşini echipate cu motoare diesel, pentru a reduce emisiile poluante cu până la 30%.

 

Adaugati comentariu