ungaria
Home Piaţa auto Industrie auto Cum devine Ungaria o putere în industria auto europeană?

Cum devine Ungaria o putere în industria auto europeană?

Gigantul auto german Mercedes-Benz va crește semnificativ producția în Ungaria în următorii ani, intenționând să-și diminueze costurile și să crească eficiența prin relocarea asamblării unor modele, într-un moment în care piața europeană a vehiculelor electrice se răcește, iar taxele vamale americane cresc.

CEO-ul Ola Källenius a vizitat Budapesta anul acesta și s-a întâlnit cu prim-ministrul Viktor Orbán, cu care a confirmat extinderea fabricii Mercedes din Kecskemét. Acesta va fi acum unul dintre cele mai importante puncte din rețeaua de producție europeană a mărcii, fiind așteptate să fie construite acolo două modele complet noi până în 2026.

Noua generație C-Class și GLB

Mercedes va lansa o versiune electrică a Clasei C la Kecskemét, bazată pe noua platformă MB.EA, și următoarea generație GLB, care va fi disponibilă ca mașină hibridă și complet electrică. Pe de altă parte, producția modelelor CLA și CLA Shooting Brake va fi mutată înapoi în Germania, la uzina Mercedes din Rastatt.

Odată cu extinderea producției, fabrica maghiară va reprezenta o treime din producția europeană totală a mărcii, aproape dublându-și rolul. În viitor, se așteaptă să producă 300.000 – 400.000 de vehicule pe an, ceea ce depășește producția fabricilor germane individuale din Sindelfingen, Bremen și Rastatt, care produc aproximativ 200.000 de vehicule pe an.

Consolidarea poziției în industria auto

Ungaria devine rapid unul dintre centrele cheie ale industriei auto europene. Pe lângă Mercedes, Audi operează deja la Györ, o fabrică BMW pentru viitoarele modele Neue Klasse este construită la Debrecen, în timp ce compania chineză BYD va începe în curând producția modelului Dolphin Surf EV la Szeged.

Ministrul Afacerilor Externe și Comerțului, Péter Szijjártó, a subliniat că, odată cu extinderea producției Mercedes, Ungaria va depăși în curând un milion de mașini produse pe an, plasând-o printre puținele țări din Europa care au atins o astfel de piatră de hotar.

Uzinele din Germania se concentrează pe modele de prestigiu

Între timp, uzinele germane ale Mercedes-Benz vor prelua proiecte mai solicitante și prestigioase. Începând de anul viitor, la Sindelfingen va fi construit modelul electric AMG GT, care va reprezenta unul dintre cele mai avansate modele din punct de vedere tehnic ale mărcii.

Mercedes va investi aproximativ 2 miliarde de euro în restructurare, urmărind reducerea costurilor de producție cu aproximativ 10%. Obiectivul este de a economisi un total de 5 miliarde de euro pe an până în 2027, ca parte a programului său Next Level Performance.

Parte a acestui plan include, de asemenea, o reducere a numărului de angajați în Germania, în principal în rândul celor temporari, și plăți compensatorii pentru plecările voluntare pentru aproximativ 40.000 de lucrători din departamentele de dezvoltare și administrative.

O perioadă de economii, dar și de modele noi

În pofida regimului de austeritate, Mercedes planifică o reînnoire cuprinzătoare a gamei sale. În următorii doi ani, vor fi lansate Clasa S actualizată, Clasa E electrică și SUV-ul electric compact din Clasa G, cu care marca își propune să își consolideze poziția în segmentul vehiculelor electrice premium.

Ungaria își va consolida astfel statutul de nouă putere europeană în industria prelucrătoare – o țară în care interesele investitorilor germani, chinezi și autohtoni se intersectează și în care industria auto devine unul dintre pilonii cheie ai economiei.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 2,7% în primele 8 luni ale anului 2025

 

Producătorul de baterii ACC are dificultăți în aprovizionarea Stellantis, singurul său client

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

finestamping
Industrie auto

FineStamping, producător chinez de componente pentru motoare, deschide o fabrică în Serbia

FineStamping, producătorul chinez de miezuri de motoare pentru mașini electrice, a finalizat...

Managerii de flote
Flotă verdeIndustrie auto

Managerii de flote vor utilitare ușoare electrice cu viteze mai mari de încărcare

Managerii de flote au solicitat producătorilor de vehicule comerciale ușoare electrice (eLCV)...

Producția auto
Industrie auto

Producția auto din România a scăzut în primele 10 luni cu 2,75%

Producția auto din România a fost, în primele 10 luni din 2025,...

BASF
Industrie auto

BASF construiește o nouă unitate de producție pentru hidroxid de amoniu de puritate electronică

BASF anunță construcția unei unități moderne pentru producția de hidroxid de amoniu...