Succesul fenomenal al automobilelor este de cele mai multe ori atribuit lui Henry Ford, care a redus costurile de producție și, implicit, prețurile. Dar la fel de importantă a fost și finanțarea auto modernă, lansată de General Motors. În timp ce Ford a insistat ca oamenii să plătească în avans pentru modelul T, GM a inventat creditele pentru mașini și împrumuturile pentru consum, eliminând problema capitalului și sporind masiv numărul persoanelor care își puteau permite automobile.
La începutul secolului XX, o serie de inovații tehnologice au intrat pe piața de consum, dar principalul nou produs a fost automobilul. Ford Model T a fost prima mașină accesibilă, prețul scăzând de la 900 dolari în 1910 la 395 dolari în 1920. Având în vedere inflația, aceasta ar echivala cu o scădere a prețului, astăzi, de la 22.000 dolari la 4.750 dolari. Astfel, vehiculele mai ieftine au deschis o lume de posibilități pentru clasa de mijloc.
Cu toate acestea, introducerea automobilelor pe piața de consum a adus o nouă problemă: costul unei mașini noi era ceva pe care multe gospodării americane încă nu și-l puteau permite. Iar finanțarea auto a fost soluția la acest neajuns. General Motors a inventat sistemul de creditare, împrumutând consumatorilor banii de care aveau nevoie. Se cerea un avans de 35%, restul costului fiind plătit pe o perioadă de 12 luni.
Henry Ford s-a opus acestei idei și a oferit un plan de modă veche, numit „Planul de plată săptămânal”. Din moment ce americanii doreau mașini mai scumpe pe credit, acest plan a eșuat. Până în 1928, însăși Ford Motor Company lansa creditele pentru mașini. Piața se schimba.
De-a lungul anilor 1910, și băncile au acordat împrumuturi consumatorilor care doreau să cumpere o mașină. Familiile au început să facă plăți lunare de 10-20 de dolari, acest lucru având un impact profund asupra cheltuielilor consumatorilor. Familiile sacrificau adesea alte necesități pentru a continua să plătească creditele pentru mașini. Preocupată de potențialul practicilor de creditare ”de pradă”, Rezerva Federală a avertizat băncile să ofere finanțare doar clienților care au nevoie de un autoturism în scopuri legate de muncă.
Dar acest lucru nu a descurajat consumatorii. Ca urmare a introducerii finanțării auto, mașinile au devenit din ce în ce mai accesibile pentru tot multe familii. Până în 1930, peste 50% din gospodăriile din America dețineau un automobil. Nu mai era considerat o noutate, ci un instrument esențial pentru viața de zi cu zi.
CITEȘTE ȘI:
Circulația rămâne închisă pe DN 67C Transalpina, între Rânca și Obârșia Lotrului
Elon Musk este din nou cel mai bogat om din lume
Comentați?