Advertisement

creditele pentru mașini
Home Finanţare Credite Cum au apărut creditele pentru mașini. Scurtă istorie

Cum au apărut creditele pentru mașini. Scurtă istorie

Succesul fenomenal al automobilelor este de cele mai multe ori atribuit lui Henry Ford, care a redus costurile de producție și, implicit, prețurile. Dar la fel de importantă a fost și finanțarea auto modernă, lansată de General Motors. În timp ce Ford a insistat ca oamenii să plătească în avans pentru modelul T, GM a inventat creditele pentru mașini și împrumuturile pentru consum, eliminând problema capitalului și sporind masiv numărul persoanelor care își puteau permite automobile.

La începutul secolului XX, o serie de inovații tehnologice au intrat pe piața de consum, dar principalul nou produs a fost automobilul. Ford Model T a fost prima mașină accesibilă, prețul scăzând de la 900 dolari în 1910 la 395 dolari în 1920. Având în vedere inflația, aceasta ar echivala cu o scădere a prețului, astăzi, de la 22.000 dolari la 4.750 dolari. Astfel, vehiculele mai ieftine au deschis o lume de posibilități pentru clasa de mijloc.

Cu toate acestea, introducerea automobilelor pe piața de consum a adus o nouă problemă: costul unei mașini noi era ceva pe care multe gospodării americane încă nu și-l puteau permite. Iar finanțarea auto a fost soluția la acest neajuns. General Motors a inventat sistemul de creditare, împrumutând consumatorilor banii de care aveau nevoie. Se cerea un avans de 35%, restul costului fiind plătit pe o perioadă de 12 luni.

Henry Ford s-a opus acestei idei și a oferit un plan de modă veche, numit „Planul de plată săptămânal”. Din moment ce americanii doreau mașini mai scumpe pe credit, acest plan a eșuat. Până în 1928, însăși Ford Motor Company lansa creditele pentru mașini. Piața se schimba.

De-a lungul anilor 1910, și băncile au acordat împrumuturi consumatorilor care doreau să cumpere o mașină. Familiile au început să facă plăți lunare de 10-20 de dolari, acest lucru având un impact profund asupra cheltuielilor consumatorilor. Familiile sacrificau adesea alte necesități pentru a continua să plătească creditele pentru mașini. Preocupată de potențialul practicilor de creditare ”de pradă”, Rezerva Federală a avertizat băncile să ofere finanțare doar clienților care au nevoie de un autoturism în scopuri legate de muncă.

Dar acest lucru nu a descurajat consumatorii. Ca urmare a introducerii finanțării auto, mașinile au devenit din ce în ce mai accesibile pentru tot multe familii. Până în 1930, peste 50% din gospodăriile din America dețineau un automobil. Nu mai era considerat o noutate, ci un instrument esențial pentru viața de zi cu zi.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Circulația rămâne închisă pe DN 67C Transalpina, între Rânca și Obârșia Lotrului

Elon Musk este din nou cel mai bogat om din lume

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Garanti BBVA România
Credite

Garanti BBVA România contribuie cu 48 mil. euro la creditul sindicalizat contractat de Ford Otosan România

Garanti BBVA România îşi continuă orientarea către sustenabilitate şi contribuie cu 48...

ford otosan
Credite

Ford Otosan Romania a luat un credit de 435 mil. euro pentru finanţarea producției de autovehicule

Ford Otosan Romania a încheiat un contract de credit sindicalizat în valoare...

tbi
Credite

tbi bank a înregistrat, în 2023, o creștere de 25% pe segmentul finanțărilor auto

În contextul economic actual, achiziționarea unui autovehicul poate reprezenta o investiție considerabilă...