Cum ar putea fi modificat sistemul bonus-malus pentru RCA

Federaţia Operatorilor Români de Transport solicită public Parlamentului şi ASF schimbarea modului de aplicare a sistemului bonus - malus pentru poliţele RCA şi raportarea exclusivă a daunalităţii la conducătorul auto.
rca

În sistemul actual, dacă o persoană fizică sau juridică deţine mai multe autovehicule, pe fiecare dintre acestea va înregistra o clasă diferită de bonus-malus, în funcţie de istoricul incidentelor fiecărei maşini în parte.

Bonus-malus este un sistem de asigurări prin care prima de asigurare poate fi redusă (bonus) dacă în anul anterior asiguratul nu a avut daune sau poate fi majorată (malus) dacă asiguratul a înregistrat daune.

Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) solicită public Parlamentului României şi ASF schimbarea modului de aplicare a sistemului bonus-malus pentru poliţele RCA şi raportarea exclusivă a daunalităţi la conducătorul auto”, au anunţat reprezentanţii Federaţiei.

Transportatorii au mai arătat că, în afara acestei excepţii, sistemul bonus-malus este conceput să se aplice pentru proprietarul autoturismului. Mai exact, pe întreaga perioadă de deţinere a unui autoturism, proprietarul este cel care va primi bonusurile sau i se vor imputa penalizările, indiferent de persoana căruia i-a încredinţat spre utilizare autoturismul.

Spre exemplu, în cazul în care soţia deţine un autoturism, dar soţul este cel care îl conduce în mod frecvent, orice accident provoacă acesta din urmă va fi imputat tot soţiei, ca unica răspunzătoare pentru vehiculul asigurat, iar, în cazul unui proprietar persoană juridică, firma rămâne cu malus-ul, iar şoferul “profesionist” migrează nestingherit către altă victimă», au explicat reprezentanţii FORT.

rca bonus malus - floteauto
Foto: Salvatore Vuono (FreeDigitalPhotos.net)

În opinia lor, adoptarea modificărilor propuse va avea numeroase efecte:

  • creşterea responsabilităţii conducătorilor auto profesionişti ce vor „purta” în spate povara malus sau avantajul bonus;
    schimbarea comportamentului în trafic la nivelul conducătorilor auto profesionişti;
  • schimbarea comportamentului în trafic la nivelul conducătorilor auto fără experienţă, proaspeţi deţinători ai permisului de conducere;
  • creşterea nivelului de siguranţă rutieră ;
  • reducerea evenimentelor rutiere şi implicit a ratei medii a daunalităţii la nivel naţional;
  • reducerea costurilor cu asigurarea obligatorie.

Federaţia Operatorilor Români de Transport consideră că numai astfel de măsuri de tip proactiv pot îmbunătăţii semnificativ situaţia în care se află piaţa asigurărilor.

 

Adaugati comentariu