Advertisement

Home Piaţa auto Autoturisme Opel Karl, aşteptat în vara lui 2015. Preţul va fi mai mic de 10.000 euro

Opel Karl, aşteptat în vara lui 2015. Preţul va fi mai mic de 10.000 euro

Constructorul auto german Opel a prezentat astăzi un nou model pe segmentul entry-level, în încercarea de a recupera o parte din cota de piaţă pierdută în faţa rivalilor care oferă maşini mai ieftine, inclusiv Dacia.

Modelul Karl va costa sub 10.000 euro în Germania şi va fi lansat în vara anului viitor, a anunţat Opel, divizie a grupului american General Motors (GM), citat de Automotive News Europe.  În Marea Britanie modelul va fi comercializat sub numele Viva de către Vauxhall, deţinut tot de GM. Prin lansarea noului model Opel vrea să atragă noi clienţi, care altfel ar fi putut cumpăra Citroen C1 sau Hyundai i10.

“Nu am avut demult timp o maşină în această gamă de preţ şi acesta este un aspect foarte important. Mulţi clienţi care caută o maşină de acest tip nu iau în considerare un model special dacă acesta costă mai mult de 10.000 euro”, a declarat un purtător de cuvânt al Opel.

Modelul Karl, care va fi produs în Coreea de Sud şi va ajunge în showroom-urile din Germania în iunie, ar putea înlocui modelul Chevrolet Spark.

“Din 2015 nu se va mai comercializa Chevrolet în Europa şi vrem să facem totul pentru a ne asigura că aceia care preferau acest model vor fi acum clienţii Opel”, a declarat un purtător de cuvânt al Opel. Deoarece brandul Chevrolet nu a reuşit să se impună în Europa, General Motors şi-a concentrat resursele pe extinderea brandurilor sale europene.

Maşina cu cinci uşi şi o lungime de 3,68 metri va fi iniţial echipată cu un motor pe benzină de un litru cu trei cilindri Ecotec 75 CP. Numele noului model a fost ales pentru a-l omagia pe unul dintre fii fondatorului companiei, Adam Opel.

Lansarea vine ca urmare a planurilor GM de a reveni pe profit în Europa până în 2016. În trimestrul doi din 2014, GM a înregistrat pe piaţa europeană pierderi de 305 milioane de dolari, faţă de 114 milioane de dolari în urmă cu un an, din cauza costurilor legate de închiderea fabricii din Bochum, în Germania.

Karl-Thomas Neumann, directorul general al Opel, declara într-un interviu acordat recent că GM intenţionează să intre pe segmentul de piaţă entry-level din Europa cu o linie de modele low-cost, în încercarea de a recupera o parte din cota de piaţă pierdută în faţa rivalilor care oferă maşini mai ieftine.

“Dacia este un lucru minunat. Cu siguranţă GM nu este Dacia, însă acest segment de piaţă entry-level este foarte interesat. Sunt de admirat. Cu siguranţă suntem interesaţi de acest segment”, a afirmat Karl-Thomas Neumann.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autoturisme

De la hibrid la electric: Cum se simte trecerea la Mercedes-Benz EQE?

De la hibrid la electric: Cum se simte trecerea la Mercedes-Benz EQE?...

MG3
Autoturisme

Test MG3. Sufletul petrecerii!

Comisia Europeană îi mângâie pe creștet. Micuții au emisii de CO2 infime,...

Citroën
Autoturisme

Test Citroën C3 și e-C3. Provocare acceptată!

S-au limpezit apele în grupul Stellantis, iar Citroën a primit poate cel...